دوشنبه 6 خرداد 1392 - 9:31

زيباكلام: جلیلی همان احمدی‌نژاد است!

مناظره سیاسی صادق زیباکلام کارشناس مسائل سیاسی و سید یاسر جبرائیلی معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس، در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «انتخابات یازدهم؛ مقاومت یا سازش» برگزار شد. ابتدا زیباکلام با اشاره به عنوان این نشست، اظهار داشت: بنده سمبل مقاومت نیستم و بیشتر سمبل سازش هستم و باید از موضع سازش صحبت کنم. وی با اشاره به خط سازش و مقاومت در میان نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: علی‌القاعده با انجام وظیفه شورای نگهبان، خط سازش در میان نامزدها وجود ندارد و شورای نگهبان افرادی که دنبال سازش بودند را رد صلاحیت کرد و افرادی که ماندند بیرق مقاومت را بر دست دارند. زیباکلام تأکید کرد: یکی از چهره‌هایی که نورانی‌ترین بیرق مقاومت را در دست دارد، آقای سعید جلیلی است که به نظر من نامزد اصلی جریان اصولگرا خواهد شد.

وی افزود: خیلی جالب و حیرت‌آور است که وقتی ایشان راجع به انتخابات و آینده کشور صحبت می‌کند مطلقاً حرفی از مسائل عینی و حقیقی جامعه نمی‌زند، بلکه راجع به مسائل انتزاعی در خلأ و اینکه خط امام، انقلاب و مقاومت را به جلو ببریم سخن می‌گوید. او کاری به تورم، گرانی و سقوط جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی که ظرف این ۸ است که قدرت در دستشان بود ایجاد شده، ندارد. ایشان اصلا راجع به مشکلات حقیقی و واقعی ۷۵ میلیون ایرانی سخن نمی گویند ایشان راجع به رویاها آرمان ها راجع به خط مقاومت درباره آمریکا و درباره صهیونیست ها سخن مي‌گویند. اینها اصلا دغدغه و مسائل اصلی کنونی جامعه ایران نیست

زیباکلام تأکید کرد: از سوی دیگر بخش خصوصی شاهد ورشکست شدن شرکت‌ها و مؤسسات است، اما آقای جلیلی طوری صحبت می‌کند که انگار قرار است رئیس‌جمهور کشور دیگری شود نه ایران و از دنیا، فضا و گفتمان دیگری صحبت می‌کند. وی با بیان اینکه نظر جلیلی نزدیکترین گفتمان به احمدی‌نژاد است، اظهار داشت: اگر عنوان سخنان جلیلی را بردارید همان نطق‌های احمدی‌نژاد در سال ۸۴ است. زیباکلام در پاسخ به دانشجویی مبنی بر اینکه طبق فرمایش امام کسی نباید با شورای نگهبان مخالفت کند، گفت: من در مورد شورای نگهبان بحثی نداشتم اما می‌گویم و معتقدم با هر قرائت و روایتی که دموکراسی و مردم‌سالاری را تعریف کنید، عملکردی که امروزه شورای نگهبان پیدا کرده در تضاد با دموکراسی و مردم‌سالاری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ابتدایی‌ترین اصل مردم‌سالاری و دموکراسی این است که مردم هرکس را که بخواهند انتخاب کنند. مردم باید آزادانه فرد مورد نظرشان را ولو مفسد و فردی بی‌شعور باشد را انتخاب کنند. تاریخ نشان داده نهادهایی که برای مردم انتخاب می‌کند بیش از آنکه خیر و صلاح مردم را بخواهند خیر و صلاح منافع خودشان را می‌خواهند. زیباکلام همچنین در پاسخ به دانشجویی دیگر اظهار داشت: اگر حقیقت اسلام را می‌دانستید اینقدر دنبال مرگ بر آمریکا نبودید.

جبرائیلی هم با انتقاد از سخنان زیباکلام تصریح کرد: هیچ جای دنیا این موضوع اجرا نمی‌شود که مردم هرکس را که خواستند ولو فردی مفسد، بتوانند انتخاب کنند. در همه جای دنیا سیستم های کنترل وجود دارد. این تحلیلگر سیاسی افزود: حتی در آمریکا مردم مجبورند تنها از بین کاندیدای حزب دموکرات و یا حزب جمهوری‌خواه فردی را انتخاب کنند در حالیکه در جمهوری اسلامی اینگونه نیست و چالش‌گران نظام به انتخابات آمدند و نمونه آن نمایندگان مجلس ششم هستند. جبرائیلی در پاسخ به سخنان دانشجویی مبنی بر حذف هاشمی گفت: ما آقای هاشمی را حذف شده نمی‌دانیم او از مقام معظم رهبری حکم دارد و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما به دلیل برخی بیماری‌ها و اینکه روزی ۴ساعت بیشتر نمی‌تواند کار کند برای ریاست‌جمهوری احراز صلاحیت نشد.

وی ادامه داد: دیگران هم تا کنون حذف نشده‌اند، آقایان خودشان علیه نظام و جمهوریت شمشیر کشیدند و کسی آنها را حذف نکرد. معاون خبرگزاری فارس، تأکید کرد: یکی از نگرانی‌هایی که دوستان آقای هاشمی داشتند این بود که ناتوانی‌های جسمی آقای هاشمی در مناظره ها برملا شود!!

صادق زیباکلام در پاسخ به این بخش از سخنان جبرائلی گفت: من معتقدم مسئله رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی به تنها چیزی که ارتباط پیدا نمی کند توانایی های جسمی و روحی ایشان است. مسئله بر مي‌گردد به وضعیت بسیار شگفت انگیز امید شادمانی و شعفی که بعد از ثبت نام آقای هاشمی ایجاد شد و این وضعیت شرایط انتخابات را شبیه انتخابات دوم خرداد ۷۶ مي‌کرد و اتفاقا برای جلوگیری از شکل گیری یک دوم خداد دیگر در ۲۴ خرداد بود که ایشان رد صلاحیت شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=46193
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما