شنبه 4 خرداد 1392 - 11:49

پایگاه خبری «صراط نیوز» مسدود شد

مدیر مسئول پایگاه خبری صراط نیوز از مسدود شدن این پایگاه خبری بر اساس تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خبر داد.

علی غفاریان مدیرمسئول پایگاه خبری «صراط نیوز» در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام مسدود شدن این پایگاه اینترنتی از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: سایت «صراط نیوز» تا عصر دیروز حوالی ساعت 16:30 دقیقه قابل رویت بود، اما از سوی شرکت پشتیبان سرور سایت به من اعلام شد که از سوی کارگروه نامه‌ای به وی ارسال شده تا این پایگاه از سرور پایین آورده و مسدود شود. این در واقع نه تنها فیلتر شدن سایت که مسدود شدن آن به صورت کامل است.

وی مدعی شد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بر خلاف روال همیشگی، کارگروه حتی از ارسال نامه و یا تماس تلفنی با ما خودداری کرده است و در واقع بدون هر نوع اطلاع‌رسانی به مسئولان پایگاه اقدام به این کار کرده است. این در حالی است که پایگاه خبری صراط جدای از ثبت وزارت ارشاد، جزو پایگاه‌هایی است که از هیئت نظارت بر مطبوعات نیز مجوز فعالیت دارد و باید طبق قانون جامع رسانه‌ها در صورت وجود تخلف با آن برخورد شود.

مدیر مسئول پایگاه خبری صراط ادامه داد: من امروز برای پیگیری این مسئله به دادسرای رسانه مراجعه کردم و از دبیر این کمیته شکایت کردم. اقدام کمیته بدون دادن هر نوع تذکر و حتی اطلاع از اساس خلاف قانونی است که خود کمیته در پایگاه اینترنتی خود مدعی رعایت آن است.

غفاریان همچنین گفت: سال قبل پایگاه خبری صراط دو مرتبه فیلتر شد. در مورد نخست ما در دادستانی پرونده‌ای داشتیم و در نهایت حکم به فیلتر شدن هشت روزه ما دادند. در مورد دوم به دلیل انتشار فیلم وقایع پشت پرده حادثه قم و با اطلاع قبلی مبنی بر اینکه در صورت بر نداشتن فیلم از پایگاه فیلتر می‌شویم و به خاطر مقاومت ما در این موضوع، هشت روز فیلتر شدیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=45754
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما