پنجشنبه 2 خرداد 1392 - 22:39

واکنش تند ستاد جلیلی به سخنان علی مطهری

آقای جلیلی چندین سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند و اقدامات بسیار موثری را انجام داده‌اند، ولی تا کنون بنا نداشته‌اند که خدماتشان را، هر آنقدر هم که زیاد بوده باشد، جار بزنند وگرنه هستند کسانی که اگر یک صدم آقای جلیلی به این نظام و مردم عزیز خدمت کرده بودند، تا به حال گوش عالمی را کر کرده بودند.
“ستاد راهیان حماسه” حامیان سعید جلیلی در دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به علی مطهری، سخنان وی را در خصوص احراز صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش فارس، در بخشی از نامه مذکور آمده است: آقای جلیلی چندین سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند و اقدامات بسیار موثری را انجام داده‌اند، ولی تا کنون بنا نداشته‌اند که خدماتشان را، هر آنقدر هم که زیاد بوده باشد، جار بزنند وگرنه هستند کسانی که اگر یک صدم آقای جلیلی به این نظام و مردم عزیز خدمت کرده بودند، تا به حال گوش عالمی را کر کرده بودند.
متن کامل نامه به شرح ذیل است:
جناب آقای علی مطهری
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
در پی مصاحبه‌ شما با یک خبرگزاری و نگارش نامه توسط شما به مقام معظم رهبری، بر آن شدیم تا نکاتی را به شما متذکر شویم.
در مصاحبه‌ مزبور، شما گفته‌اید که : “درباره رد صلاحیت آقای هاشمی دو دلیل آورده‌اند، که هر دو باطل است. یکی ناتوانی جسمی و دوم نقش داشتن در فتنه سال 88”.
آقای مطهری لطفا بفرمایید، منبع دلیل دومی که گفته اید، از جانب کدام یک از مسئولین شورای نگهبان بوده است؟ چرا ما هر چه اظهارات سخنگوی محترم شورای نگهبان را پیگیری کردیم، چنین صحبتی را از ایشان به خاطر نداریم؟! به نظر می‌رسد، این دلیل (مشارکت در فتنه ی 88) برخاسته از ذهن جنابعالی باشد.
در ادامه گفته اید: “بنده پیشنهاد می‌کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند”.
در این جملات شما با کنایه‌ای قابل تامل، به جانباز بودن جناب آقای جلیلی از ناحیه‌ پا اشاره کرده‌اید و برای ایشان از میان تمام ورزش‌ها دو میدانی را برگزیده‌اید. در این راستا چند نکته را متذکر می شویم:
نکته‌ نخست این که مسخره کردن، حتی اگر فرد مورد تمسخر، جانباز سرافراز اسلام نباشد، عملی مذموم است.
«ویل لکل همزه لمزه…لینبذن فی الحطمه» (سوره ی همزه، آیات 1 و 3)وای بر هر عیب جوی مسخره کننده ای!… به زودی در آتشی خردکننده پرتاب می شود.
دوم این که اگر بنا ندارید طبق وظیفه‌ خود، به پیشکسوتان راه حماسه و ایثار احترام بگذارید، لااقل بهتر است این را بدانید که «… و فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» (سوره ی نساء، آیه ی 95)
و خدا مجاهدان را بر وانشستگان برتری بخشیده و برای آنان پاداشی بزرگ مقرر داشته است.
ضمنا آقای مطهری آیا بهتر نبود شما با این توانایی که در شناسایی استعداهای ورزشی دارید به جای بر عهده گرفتن وظیفه خطیر نمایندگی مجلس، عضو کمیته ملی المپیک می شدید؟!
در جای دیگری از صحبت هایتان گفته‌اید که: “تمکین به قانون منافاتی با انتقاد به مجری قانون ندارد.”در این جا پاسختان را به حضرت روح الله، امام خمینی وا می‌گذاریم که در این باره فرمودند: “هر کس بگوید حکم شورای نگهبان کذاست، مفسد است.” قابل توجه جنابعالی، امام نفرمودند: هر کس در مقابل حکم شورای نگهبان تمکین نکند، مفسد است. هر چند علی القاعده چنین فردی نیز مفسد است ولی به نظر می رسد، امام با این بیانشان شدت لزوم احترام به نظر شورای نگهبان را متذکر می شوند.
آری، به نظر می‌رسد که همراهی شما با قانون، تا جایی خواهد بود که اجرای آن باب میل شما باشد.
گفته اید: “ممکن است شما به نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها انتقاد داشته باشید و این انتقاد خود را هم بیان کنید تا آن روش تکرار نشود اما در عمل تابع باشید” .
آقای مطهری بر فرض این که انتقاد شما بجا و صحیح بوده باشد، آیا تعیین تکلیف شما برای مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای، در نامه‌ ارسالیتان، مناسبتی با متابعت در عمل دارد؟! (اوّلی مشمول حکم حکومتی نمی شود و دومی مشمول می شود!!!)
گفته‌اید: “تأیید صلاحیت آقای جلیلی درست نبود. آقای جلیلی با کمترین تجربه چرا تأیید صلاحیت شد؟ آیا با چهار تا ملاقات و مذاکره با خانم اشتون، کسی می تواند رئیس جمهور شود؟” در این مورد نیز باید گفت: مذاکره، فقط دیدار با خانم اشتون نیست و این چیزی است که نهایتا شما از مذاکرات دیده‌اید. کسی که کمترین اطلاعاتی پیرامون روند مذاکره با قدرت های جهانی داشته باشد، یقینا چنین به قضاوت نمی نشیند. از سوی دیگر، آقای جلیلی چندین سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند و اقدامات بسیار موثری را انجام داده‌اند، ولی تا کنون بنا نداشته‌اند که خدماتشان را، هر آنقدر هم که زیاد بوده باشد، جار بزنند وگرنه هستند کسانی که اگر یک صدم آقای جلیلی به این نظام و مردم عزیز خدمت کرده بودند، تا به حال گوش عالمی را کر کرده بودند.
آری در مقابل شما، هستند کسانی که عملشان بر گفتارشان پیشی گرفته است، چنان که مولایمان امام علی (ع) در مورد اصحاب جمل فرمودند: “چون رعد خروشیدند و چون برق درخشیدند، اما کاری از پیش نبردند و سرانجام سست گردیدند! ولی ما اینگونه نیستیم، تا عمل نکنیم، رعد و برقی نداریم و تا نباریم سیل جاری نمی سازیم.” (نهج البلاغه، خطبه 9)
و اما جمع ما دانشجویان، دلیل و منشاء این توهین‌ها و تخریب‌ها نسبت به آقای جلیلی را مسئله‌ دیگری می دانیم، که از این قرار است: واهمه‌ یک جریان خاصّ متصل به باندهای ثروت و قدرت، از قدرت یافتن گفتمانی انقلابی، مستقل،مردمی که در تقابل تمام عیار با این جریان بر خواهد آمد.
البته آقای مطهری، ما دانشجویان یقین داریم که به فضل الهی و به حکم «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»، شما ضمن حماسه ای بزرگ، شاهد قدرت یافتن این گفتمان و برپایی حیات طیبه اسلامی با ریاست جمهوری آقای جلیلی خواهید بود.
ستاد راهیان حماسه_حامیان آقای جلیلی در دانشگاه تهران
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=45369
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خارجی گفت:

    الله أکبر ‏!‏ خامنه ای رهبر!‏

  2. یه نفر گفت:

    ای کاش شهید مطهری زنده بودند و خود این فرزند را خاموش می کردند. اقای مطهری هاشمی سال هاست از دوستان و نزدیکان نادان ضربه خورده است نه از دشمنان قدار. خاموش باشید تا هاشمی خود به کار خود سامان دهد شما چه کاره اید؟

  3. ایران گفت:

    شعارهای ستاد جلیلی شبیه شعارهای احمدی نژاد عوام فریبانه است. به نظر من آقای جلیلی در حد رئیس جمهور نیستن.اگه واقعا دیپلماسی داشتن در طول این چند سال مسئله هسته ای ایران را حل می کردن.حق با مطهری است

    • اردشیر گفت:

      واقعآ که آقای مطهری انسان واقع گرایی است و به نظر میاد یک آدم بی تجربه و ملال اور وفاقد حتی یک روز کار اجرایی مملکت را از احمدی نژاد هم بیشتر به قهقرا خواهد برد.من که کاملآ با آقای مطهری موافقم و مطمئنم که بیش از 75درصد مردم ایران همینطور فکر می کنند.

  4. ناصر گفت:

    این برادر پیراهن یقه کیپ ممکن است بفرمایند چه کارهایی انجام داده اند وآیا ایشان سابقه اجرایی دارند

    • عباس گفت:

      مثل اينكه جوابيه را نخواندي كه ميپرسي سابقه اجرايي دارن يا نه .+اون يقه ي عرف ديپلماسيه.نميفهمي چرا توهين ميكني؟

  5. علي آماده گفت:

    دكتر جليلي ازهمه اصلح تره_ميكم ها وقتي دشمن نخواد كه اين مذاكراتو به جايي برسونه آقاي جليلي سرخود هركاري خواست ‏ بكنه_جواب مطهري رو تو اون بست نامه دادم_كسي كه به اين جسارت ميرسه كه اين طور به رهبرمملكت نامه بنويسه ديكه ميشه جواب منطقي بهش داد_كجاست آن دكتريت_برو ببين سعيدجليلي باشو به جه خاطرداد_آيا جانباز شدن آن هم براي دفاع ازناموس منو شما مسخره كردن داره_اين جه منطقيه شماداري_جندساله تومجلشي به غير از اينكه مخالفت ميكني جكاره  اي_نميدونم آخراصولكراهستي يااصلاح طلب 

    • حقوقی گفت:

      چرا جلیلی و طرفداراش اینقد بی منطق و انتزاعی بحث میکنن؟؟ چرا واقع بین نیستین؟؟ چرا این همه فقر و بدبختی رو نمیبینن؟؟ چرا منزوی شدن در دنیا رو نمیبینن؟؟ کاش یکی بیاد مستدل و منطقی و مستند سوابق اجرایی و سیاسی و کارهای گذشته جلیلی رو برا من توضیح بده تا بهش رای بدم!!!

  6. ناشناس گفت:

    ایشان در حد ریاست جمهوری کشور بزرگ ایران آنهم در این شرایط نیستند

  7. عابر پیاده گفت:

    در مذاکرات قبل وقتی تهدید کردند اگر کوتاه نیایید به ایران حمله میکنیم،
    سعید جلیلی پای مصنوعی خود را در آورد و روی میز گذاشت و گفت”این را در جنگ قبلی دادم و پای دیگرم را نیز در جنگ در جنگ بعدی میدهم و سالن را ترک کرد…
    درود بر گفتمان امام و انقالاب…
    از موقعی که یادمه علی مطهری فقط و فقط نق میزنه،اطلاً نه کار مثبت و نه حرف مثبت از ایشان ندیدم

  8. ناشناس گفت:

    مشکل اقای مطهری نیست مشکل اینجاست که اقایانی که کاندید شده اند هیچ کدام مورد صلاحیت توده مردم ایران نمی باشد .اقای احمدی نزاد با شعار عدالت اقتصادی امد واین طوری شد اکنون این برادران می خواهند چه شق القمری بفرمایند.

  9. سید گفت:

    با سلام
    در درجه اول بنده هم با لفظ کوچک شمردن آقای جلیلی از طرف آقای مطهری کاملاً مخالف هستم چون جانبازان مدال افتخار ایران میباشند ولی در قسمت دوم صحبت ها و درخصوص سوابق اجرایی آقای جلیلی به صورت منصفانه اگر نگاه کنیم چیز درخشان و شاخصی که در حد ریاست جمهور شدن باشد نمیبینیم
    اینکه تمام هنر تیم مذاکره هسته ای ایران در توافق بر ادامه مذاکرات میباشد چیز قابل تعریفی نیست ،هرچند برای برخی دیگر از کاندیداهای تایید شده نظیر آقای غرضی که سالها دور از صحنه بوده اند ویا آقایان رضایی و قالیباف هم سابقه اجرایی آنچنانی ندارند

  10. محمد گفت:

    آنچه در آيين جانبازان ايران ديده ام
    ديده اول، روشن از آيينه جان ديده ام
    دست و پا گم گشتگان را تا به معراج حضور
    در مناي عشق و سرمستي، سرافشان ديده ام
    در شبستان ولا، رخسارشان مهتاب گون
    هاله پيوند سحر از نور ايمان ديده ام
    تا جوان را خرمي بخشند از لطف بهار
    دامني رنگين تر از گل هاي عرفان ديده ام
    تا برآيد از دل شب، آفتاب مردمي
    مهر را بر گردشان آيينه گردان ديده ام {تقدیم به رییس جمهور آینده ایران اسلامی}

  11. صابر گفت:

    جلیلی کیه به خدا از احمدی نزاد بدتره

  12. ایرانی گفت:

    دوست گرامی بزار یه داستانی رو برات بگم یه روزی یه پسر بچه ای زیاد خرما میخورد به خاطر همین مادرش نگران بود و تصمیم گرفت اون را پیش پیامبر گرامی حضرت محمد(ص) ببره چون حرف حضرت انقدر قابل احترام بود که حتی بچه ها هم با اون دوران بازیگوشیشون برای حرف پیامبر احترام قاعل بودند و اون خانم کیلومترها رفت تا به دیدار پیامبر برسه و بعد که داستان را برای پیامبر تعریف کرد پیامبر گفت شماها بروید و برای حل این موضوع فردا تشریف بیاورید.
    فردا باز اون خانم به همراه فرزندش به دیدار پیامبر رفتند و پیامبر تنها جمله ای که به پسر بچه گفت این بود که عزیزم هر چیزی زیادش خوب نیست و شما سعی کنید کمتر خرما بخورید و پسر بچه جواب داد چشم یا رسول الله و مادر بچه با تعجب گفت یا رسول الله شما فقط برای این یک کلام دیروز تا حالا من را کیلومترها بردید و اوردید و پیامبر در جواب به اون خانم گفت اخه من خودم دیروز خرما خورده بودم و شایسته نبود کسی رو از خوردن خرما منع کنم………………………………………………
    پس دوست گرامی شماها به خاتمی به رفسنجانی به موسوی به کروبی توهین میکنید ولی به خودتون که رسید اسمشو میزارید تخریب بابا این حرفها دیگه قدیمی شد مردم دیگه روشن شدند …………………………

دیدگاه شما