دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 10:48

گفت‌و‌گو با یک رمال در مورد عاقبت رحیم مشایی

ما بدون خواست خود اسفندیار رحیم مشایی طالعش را خواندیم که البته نزدیک به 30 هزار تومان هم برای ما هزینه برداشت. اما به نظرم می‌ارزید که 30 تومان ناقابل خرج کنیم تا بخت و اقبال وی را و نوع رابطه‌اش با دیگر افراد را به روش محبوب خودش بررسی کنیم. بر اساس بخت و اقبال خواهیم دید که آیا طالع او برای ریاست جمهوری نیک و سعد است یا نحس و بهتر است شغل دیگری پیدا کند؟

هفته نامه حاشیه در گفت‌و‌گویی با یک رمال به بررسی عاقبت مشایی پرداخته است.این روزها هر دختر جوانی برای اینکه شوهر مورد علاقه‌اش را پیدا کند و سپید بخت شود، نیم نگاهی هم به طالع مرد رویاهایش دارد. هر پسر جوانی برای اینکه شغل و درآمد خوبی داشته باشد، چشم به گردش کواکب می‌دوزد.

برای همین هم کسب و کار «ثریا خانم» این روزها سکه است.  وقتی به وی گفتم که این روز‌ها بحث انتخابات داغ است و برای من جالب است که گردش کواکب و ستارگان را در طالع نامزد‌های انتخاباتی رصد کنم، تعجب کرد.

بعد از اندکی فکر گفت نمی‌خواهد درگیر مسائل سیاسی شود. اما بعد از اصرار‌های من راضی شد که یکی از انواع طالع بینی‌هایی که این روز‌ها در ایران خیلی هم جذاب است و مشتری هم زیاد دارد برای ما انجام دهد. آن هم طالع بینی بر اساس سال تولد و ماه تولد است. در این طالع بینی خصوصیات کلی فرد متولد شده در یک سال خاص و ماه خاص مشخص می‌شود. «ثریا» برای این که طالع بینی را شروع کند، سال تولد فرد مورد نظر را از من پرسید. من هم بی درنگ گفتم که او یک مرد آبان ماهی متولد سال 1339 است و ناگهان وی بی‌درنگ گفت «واو، یک متولد سال موش.«

اسفندیار رحیم‌مشایی، متولد آبان ماه سال 1339 است که بر اساس طالع بینی چینی مصادف با سال موش است. علاقه جنجالی او به فال، طالع و …، سبب شد او را حالا لیدر جریان انحرافی بنامند. در چند سال گذشته علاقه‌مندی‌هایش به رمالی چنان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که در نهایت حتی برخی از رمال‌های معروف نیز در یک پرونده‌ مرتبط با وی بازداشت شده‌‌اند.

ما بدون خواست خود اسفندیار رحیم مشایی طالعش را خواندیم که البته نزدیک به 30 هزار تومان هم برای ما هزینه برداشت. اما به نظرم می‌ارزید که 30 تومان ناقابل خرج کنیم تا بخت و اقبال وی را و نوع رابطه‌اش با دیگر افراد را به روش محبوب خودش بررسی کنیم. بر اساس بخت و اقبال خواهیم دید که آیا طالع او برای ریاست جمهوری نیک و سعد است یا نحس و بهتر است شغل دیگری پیدا کند؟

توضیح اینکه که گزارش حاشیه، هرگز در تایید طالع بینی به عنوان یک امر علمی نیست. برخی متفکران و تحلیلگران فرهنگی اعتقاد دارند که این روش، خرافه‌پرستی است.

گول ظاهرش را نخوریم

احمدی نژاد در مورد مشایی می‌گوید عین خودش است و او را هم چون چشم خودش دوست دارد اما اسفندیار تاکنون، چشم اسفندیار دولت بوده است. در چند سال گذشته شایعات مختلفی حول و حوش رابطه وی با رمال‌ها و فالگیر‌ها نقل محافل بوده است. البته این بار بدون اینکه خود مشایی خبر داشته باشد، ما فالش را گرفته‌ایم تا بخت و اقبال او را که در سال موش در آبان ماه به دنیا آمده است بررسی کنیم.

متولدین سال موش به رنگ اُکر و حیوان غاز علاقه‌مند هستند. گُل آفتابگردان، درخت بلوط، رایحه چوب، گیاه رزماری، طعم تند و بامزه ادویه گشنیز، جواهر تولد آنان زمرد سبز و فلز برنز از دیگر علاقه‌مندی‌های متولدین سال موش است.

متولدین سال موش از روحیه پرخاشگرانه و تهاجمی برخوردارند . آنها گاهی اوقات افرادی پرحرف می‌شوند.متولد سال موش با ویژگی‌های جذابیت و خشونت زاده شده است و در نگاه اول، شوخ‌طبع و متعادل به نظر می‌رسد؛ اما فریب او را نخورید؛ چون خشونت و نا‌آرامی در پس این چهره خونسرد پنهان است.

اسفندیار رحیم مشایی در اظهارنظراتش دقیقا منطبق با این خصوصیات عمل کرده است. او علیرغم ظاهر آرام، با مخالفانش پرخاشگرانه برخورد می‌کند و هیچ‌گاه در موضع دفاعی قرار نمی‌گیرد. در مورد همه چیز هم اظهارنظر می‌کند از رابطه با اسرائیل تا پایان دوران اسلام‌گرایی، در مورد عرفان و انسان کامل تا پیامبران خدا.

آنقدر حرف زده که برخی به او جذب شدند. چهره رحیم مشایی و لحن حرف زدنش شوخ‌طبعانه است حتی بعضا قیافه وی را با «مستر بین» کمدین معروف انگلیسی مقایسه می‌کنند. اما بسیاری مطمئنا نباید فریب چهره او را خورد. دوستان اصولگرای ا سابق احمدی‌نژاد بر این اعتقاد هستند که احمدی‌نژاد فریب وی را خورده است. اسفندیار دولت اما همواره در برابر این همه خشونت خونسردی خودش را حفظ کرده است و در مقابل حملات اصولگرایان فقط لبخند تحویل داده است.

این خونسردی مختص متولدین سال موش است. اگر مدتی با یک متولد سال موش همنشین یا همسفر شوید، به پریشان حالی، عصبانیت و تندخویی او پی خواهید برد. متولد سال موش همیشه آشفته، ناراضی و گاهی عصبی است و همواره بنا را بر گله و شکایت می‌گذارد. بسیاری از منتقدان مشایی رفتار وی را در سفر‌های بی‌شمارش به اقصا نقاط جهان مورد نقد قرار داده اند. کسانی که روزگاری با وی هم‌نشین بوده‌اند اما الان مورد غضب دولت قرار گرفته‌اند، می‌گویند وی دلیل اصلی رفتار‌های غیر‌قابل پیش‌بینی دولت احمدی‌نژاد بوده است. این همه با خصوصیاتی که یک متولد سال موش دارد، همخوان است.

محفل‌سازی، مکتب‌سازی

متولدین این سال فعالیت گروهی را دوست دارند، اهل معاشرت و اجتماعی هستند؛ اما چون اغلب اطرافیانش اهل هیاهو و یاوه‌گویی هستند، دوستان کمی دارند. متولد سال موش موجودی تودار است، عادت به خودخوری دارد؛ لذا به کسی اعتماد نمی‌کند.

مشایی همچون تمامی متولدین سال موش دوست دارد محفل و گروه خودش را داشته باشد، با هنرمندان و افراد مشهور معاشرت بکند و شخصیتی اجتماعی از خود نشان دهد. البته در این بین همنشین اصلی او احمدی‌نژاد است که به اعتراف دوست و دشمن اهل هیاهوی بسیار است. در کنار آن کاراکتر اصلی مشایی یک فرد تودار و مرموز است. عملکرد وی در دولت نشان داده است که به کسی اطمینان ندارد.

عزت بازی

خصوصیت دیگر متولدین سال موش این است که متولدین این سال افرادی فرصت‌طلب هستند و همواره از همه چیز و همه‌کس به نفع خود استفاده می‌کنند. آنها پدر و مادر، دوستان و نزدیکان را برای رسیدن به اهداف خود وسیله قرار می‌دهند.

بسیاری بر این اعتقاد هستند که گفتار‌ها و رفتار‌های سیاسی رحیم مشایی خصوصا در برخوردش با مساله ایران و مکتب ایران و توجه‌اش به تاریخ باستانی ایران زمین از جنس فرصت‌طلبی است.

او با استفاده از احساسات ملی‌گرایانه و وطن‌پرستانه می‌خواهد همه چیز و همه کس را به نفع خود استفاده کند. از آن طرف رفتار مشایی با اطرافیانش هم به این شکل است او همگان را برای رسیدن خود به قدرت پله کرده است. همین کاری که وی با هنرمندان سینما خصوصا عزت‌الله انتظامی در زمان نام‌نویسی‌اش کرد، مصداق بارز عملکرد یک فرد متولد سال موش است که دیگران را برای رسیدن به اهداف خود به کار می‌برد.

خیال کن…!

متولد سال موش اغلب خیالباف و گاه خلاق است. او در عیب‌جویی سر آمد همه است و دیگران دوست دارند به نصایحش گوش‌فرا ‌دهند اما با زیاده‌روی او، از این میل و رغبت کاسته می‌شود. حتی بعضی موش‌ها چنان فریفته این اشتیاق شنوندگان می‌شوند که در نهایت همه چیز را نابود می‌کنند.

سخنان رحیم مشایی در مورد ایران و اسلام و نظریه‌پردازی‌های غیرتخصصی وی در این زمینه‌ها را غیرتخصصی، می‌توان یک خیالپردازی بزرگ از یک متولد سال موش دانست. از آن طرف موعظه‌هایی که وی در زمینه عرفان و اخلاق می‌کند و شیفتگی اطرافیانش به وی، همه از خصوصیات یک متولد سال موش است. اما باید ماند و دید که وی همچون دیگر متولدین سال موش همه چیز را نابود می‌کند؟

بر دوش محمود

یک متولد سال موش دوست دارد از حاصل زحمات دیگران استفاده کند، نه دسترنج خود؛ بی‌درنگ خرج می‌کند و اگر به کسی پول قرض بدهد، بدش نمی‌آید سود آن را بگیرد. براساس اعتقاد طالع‌بین‌ها متولدین این سال علاقه به زندگی راحت و بی‌دردسر دارند.

تا الان که رحیم مشایی تماما متکی به زحماتی بوده است که احمدی‌نژاد برای وی کشیده است. تمامی شغل‌ها و مناسبی که رحیم مشایی تاکنون در این 8 سال داشته است و قطعا درآمد خوبی هم به این خاطر کسب کرده است، حاصل دسترنج دیگران بوده است که وی صرفا با کسب کرسی ریاست آن دسترنج را خورده است. دقیقا منطبق بر طالع یک متولد سال موش است.

گرچه در نگاه مردم، متولدین سال موش به‌هیچ‌وجه قابل ستایش نیستند و حتی تولد در سال موش در بسیاری از ضرب‌المثل‌های چینی مایه رسوایی قلمداد شده است، اما موش در راس علائم طالع‌بینی چینی قرار گرفته است. افراد تحت این علامت معمولاً افرادی تیزهوش هستند که طالب جمع‌آوری ثروت و رسیدن به قدرت هستند.

شاید نگاه مردم چندان به رحیم مشایی مثبت نباشد. اما واقعیت آن است که فعلا او بر اساس بخت و اقبالش که در طالع‌اش آمده است در راس امور قرار دارد. حتی دشمنان رحیم مشایی بر تیزهوش بودن این مرد متولد سال موش اعتراف می‌کنند.

دوستان و دشمنان متولدین سال موش

در طالع بینی چینی برای هر فرد متولد هر سالی یک جفت خوب در نظر می‌گیرند. قطعا اگر شما هم مثل ما بفهمید که بهترین جفت برای یک متولد سال موش یعنی رحیم مشایی یک متولد سال میمون یعنی محمود احمدی‌نژاد (1335) است، تعجب خواهید کرد. اما اگر این خبر را بشنوید که مخالف اصلی و دشمن اصلی یک متولد سال موش یک متولد سال سگ است، قطعا مثل ما دست و دلتان می‌لرزد که نکند این خرافات درست باشد؛ چراکه باید بدانید علی اکبر‌هاشمی رفسنجانی (1313) متولد سال سگ است .

سمسار یا بنگاه‌دار

برای یک متولد سال موش چه شغلی مناسب است؛ مثلا برای اسفندیار خان داستان ما. ثریا بر این اعتقاد است که از نظر طالع‌بین‌های چینی شغل مناسب برای متولدین سال موش سمسار، فروشنده دوره‌گرد و حتی چراکه نه، کلاه‌برداری است. البته مشایی بیشتر به ریاست علاقه دارد اما اگر می‌خواهد براساس طالع و اقبالش انتخاب کند، باید بین سمسارشدن و بنگاه زدن یکی را انتخاب کند.

توصیه ثریا البته به افراد متولد سال موش؛ بهتر است به معامله‌های بانکی و مالی بپردازند. ناگفته نماند همین دوسال اخیر و پس از برملاشدن افتضاح 3هزارمیلیاردتومانی، نام متولد سال موش داستان ما در حول و حوش برخی بانک‌های جدید به گوش رسید: بانک حکمت ایرانیان، آینده، ایرانگردی و ….

افراد معروف متولد سال موش

لویی آرمسترانگ، دوچرخه‌سوار سرطانی که عاقبت پس از کلی بازارگرمی بر سر اینکه او با دوچرخه‌سواری سرطانش را شکست داده است، روشن شد همه قهرمانی‌هایش در توردوفرانس-مهمترین رقابت سالیانه دوچرخه‌سواری جهانی- را به دوپینگ‌هایش مدیون است، متولد سال موش است.

همه عنوان‌های قهرمانی‌اش بازپس گرفته شد. اما قطعا باز هم برای شما جالب است که بدانید که وینستون چرچیل، نخست‌وزیر مکار و معروف انگلیسی و هیملر وزیر تبلیغات حزب نازی و دست راست هیتلر که معروف به دروغگوی بزرگ بوده است، نیز در سال موش دنیا آمده‌اند.

وقتی در انتها از ثریا می‌خواهم یک مرد آبانی متولد سال موش را توصیف کند، ناگهان یک کلمه می‌گوید: او یک موش خطرناک است. یک مرد متولد ماه آبان سال موش را همواره یک موش خطرناک باید دانست. او هر چه را که سر راهش قرار گیرد، نابود می‌کند. حالا باید ببینیم که آیا رحیم مشایی که یک مرد آبانی متولد سال موش است، برای رسیدن به اهدافش همه چیز را از سر راهش بر می‌دارد یا نه؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=44342
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما