دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 10:40

انتقادات صريح سعيد جليلي به دولت احمدي نژاد / توصيه جليلي به هواداران

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما بر این باور هستیم که دولت مانند ماشینی ضعیف و ناتوان است و باید تمام موانعی را که موجب کند شدن عملکرد این ماشین می شود را از سر راه برداریم؛ ماشین دولت باید به گونه ای باشد که ظرفیت آحاد جامعه را در صنعت، اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ در بر بگیرد و بتواند ایجاد فرصت کند.به گزارش بويرنيوز، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عصر دیروز با حضور در حسینیه شهدای دوکوهه و در جمع اعضای ستاد دانشجویی “مقاومت رمز پیشرفت” درباره تبلیغات انتخاباتی گفت: توجه داشته باشید که هرگونه رفتار انتخاباتی ما در انتخابات خودش موضوعیت دارد. رفتار ما باید در انتخابات یک رفتار نمونه باشد. اولین گام برای تحقق اهداف انقلاب تبلیغات انتخابات است؛ در اولین گام باید تلاش مان را نشان دهیم و ادعاهایی را که داریم باید در اولین گام که همان تبلیغات است نشان دهیم؛ لذا از همه شما عزیزانی که لطف دارید و با یک نگاه تکلیف مدارانه در این جا حاضر شدید، صمیمانه خواهش می کنم در هیچ مسیری از گام هایی که بر می‌دارید و هر حرکتی که انجام می‌دهید آخرت خودتان را به دنیای دیگران نفروشید.

وی افزود: در همین تبلیغات انتخابات که می‌خواهیم وارد شویم باید گفتمان، گفتمانی نمونه باشد تا بتواند الگویی باشد برای دوره های بعد انتخاباتی و یک کار سالم تبلیغاتی انجام دهیم. در این انتخابات دو محور اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد و آنچه دنبال می کنیم حول این دو محور است که هم برای شما و هم برای مردم بعدا توضیحات کامل را ارائه خواهم داد.

جلیلی عنوان کرد: محور اول این است که ما با این باور وارد انتخابات شده ایم که اعتقاد داریم گفتمان انقلاب اسلامی، همانی است که حضرت امام(ره) به یادگار گذاشته اند و گفتمانی که مقام معظم رهبری علمدار آن هستند و دنبال می کنند. این گفتمان برای شئون مختلف جامعه، برای نسل های مختلف به خصوص در عرصه حکومت حرف دارد و ما بر این باور هستیم که این گفتمان هر میزان که تحقق و عینیت پیدا کند در مقابل گفتمان های رقیب می تواند موجب تعالی و پیشرفت شود، می­تواند خیر دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد. این یک باور است و حتی می‌توان گفت که باور نیست و عینا یک تجربه است. این باور در عرصه های مختلف به تجربه ثابت شده است. باور ما بر این است  «استجیبوا لله و لرسول و اولی الامر منکم» و می­توان گفت که این گفتمان، حیات را می­تواند برای ما به ارمغان بیاورید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تجربه سی و چند سال اخیر نشان داده است هرچه ما به این باور نزدیک تر شده ایم به همان مقدار حیات مان در مسائل مختلف بیشتر بوده است. اما هنری که ما باید داشته باشیم،  این است که تلاشمان  فقط در حد باور  نباشد؛ بلکه باید به عنوان یک موضوع راهبردی به آن نگاه کنیم. باید تلاش ما این باشد که این باور با مثال های عینی و در حوزه های مختلف تحقق پیدا کند و اگر کاری کنیم که افکار عمومی نسبت به این باور اقناع شود پیروزی را به دست آورده ایم.

وی با طرح این سوال که آیا امروز مقاومت می تواند برای کشور ما پیشرفت به همراه بیاورد یا مصالحه؟ افزود: این خودش یک بحث جدی است و بحث های زیادی می توان بر روی آن انجام داد و تقاضا دارم خود شما به عنوان نخبگان این جامعه روی این موضوع بحث کنید و در هر جا که لازم است روی آن صحبت کنید و این بحث را در عرصه های  مختلف پیش بکشید و از آن دفاع کنید.

جلیلی گفت: ما به این باوریم که گفتمان هایی که از این بحث زاویه می‌گیرند؛ زاویه از همان چیزی که باید مبنای انقلاب اسلامی باشد، این زاویه گرفتن از خط اصلی، به همان نسبت موجب پس رفت، ارتجاع و عقب ماندگی جامعه ما می شود. اتفاقا تجربه چندین ساله انقلاب نشان می‌دهد که هر چقدر به خط اصلی نزدیک تر شدیم تعالی و پیشرفت ما نیز  بیشتر بوده است. گفتمان انقلاب اسلامی، همیشه تعالی و پیشرفت را برای ما به همراه داشته است و ان شاءلله باید در عرصه انتخابات به این موضوع توجه ویژه صورت گیرد.

وی افزود: محور دیگر که اهمیت ویژه دارد و از شما عزیزان هم می خواهم که در این موضوع تأمل داشته باشید توجه به جایگاه و کارآیی دولت است. ریاست جمهوری در حقیقت رئیس قوه مجریه است و قوه مجریه یا همان دولت به مثابه ماشین است که این ماشین باید برنامه ها، حوادث، و همین گفتمان انقلاب اسلامی که امروز شکل پیدا کرده است را در قالب قانون، برنامه، چشم انداز، سیاست های کلی درآورد و آنها را به نتیجه برساند.

این کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: در دولت آینده باید کارهای زیادی انجام گیرد و ما بر این باور هستیم که این ماشین ضعیف و ناتوان است و برنامه اول ما باید این باشد که تمام موانعی را که موجب کند شدن عملکرد این ماشین می شود را از سر راه برداریم و ثانیا ظرفیت هایی را به کار بگیریم که این ماشین با سرعت بیشتری در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کند. امروز ماشین دولت باید به گونه ای باشد که ظرفیت آحاد جامعه را در صنعت، اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ در بر بگیرد و بتواند ایجاد فرصت کند.

جلیلی گفت: ما معتقدیم اگر این نگاه در سیاست خارجی وارد شود، موجب پیشرفت کشور در همه عرصه ها می شود. همین موضوع باید در اقتصاد، در بانک‌های ما و سایر عرصه‌های کشور ما نیز وارد شود. ظرفیت های دولت نباید به مثابه ماشینی باشد که تمام بودجه کشور صرف یک بخش خاصی از آن شود. باید به گونه ای باشد که برای بخش های مختلف مثالهای مشخص و عینی ارائه داد. ما معتقدیم این گفتمان کاراست و وقتی که در ارگانی کاری انجام نمی شود یا ادعا می کنند که این گفتمان جواب نمی دهد؛ مطمئنا ساختار آن سازمان تناسبی با این گفتمان نداشته است.

وی ادامه داد: این بحث بسیار مهم است و باید هدفی را که داریم تبیین کنیم، سپس باید باور عمومی ایجاد شود تا گامی که بر می داریم گامی در جهت پیشرفت و تعالی کشور باشد. از شما خواهش می کنم بر رو ی این سه محوری که دوباره خلاصه اش را برای شما می گویم تأمل کنید.

اولین محور: در بحث های تبلیغات و انتخابات تمام تلاش تان را بگذارید که یک مدل نمونه و الگو را ارائه دهید. تبلیغاتی که از واقعیت و حقیقت به دور است و نیز از تبلیغات کاذب که بر پایه ثروت درست شده باشد به شدت اجتناب نمایید؛

دومین محور: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمانی است که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب در عرصه های مختلف با مثال های عینی نشان دادند که این گفتمان می‌تواند در جهت پیشرفت و تعالی کشور با یک سرعت مناسب کاربرد داشته باشد؛

سومین محور: رئیس جمهور که در رأس قوه مجریه قرار می‌گیرد باید بتواند آنچه موجب عدم پیشرفت این گفتمان است و ایرادهایی را که مانع تحقق آن می شود را بر طرف کند و آن مواردی را که موجب سرعت و شتاب برای دستیابی به این گفتمان است فراهم نماید.

امیدوارم که این سه محور را در این مدت مانده به انتخابات به صورت گفتمان عمومی در آورید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=44329
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بویر نیوز عزیز
    منظور دکتر جلیلی از ماشین دولت دوران احمدی نژاد نیست ساختار دولت است که بارها در بیانات حضرت امام و رهبری و دیگر دلسوزان آمده است.

  2. دوستداران دوآتیشه حاج مهدی سلحشوروحاج محمودکریمی گفت:

    رای ما دکتر جلیلی
    نمیدونم چرا عکسشو می بینم آروم میشم

  3. حقوقی گفت:

    احمدی نژاد دومه

  4. ب گفت:

    دو آتیشه ها با دو عکس دلشون آروم میشه
    آتیش یک- جلیلی
    آتیش دو- احمدی نژاد

دیدگاه شما