دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 1:49

پیغام محرمانه جان کری به آیت الله رفسنجانی

این پیام محرمانه به دلایل خاص و با در نظر گرفتن شرایط فعلی حاکم بر انتخابات در ایران از طریق سفیر آمریکا در ریاض پایتخت عربستان‌سعودی، آقای جیمز اسمیت، به صورت کاملا محرمانه و مکتوب به آقای سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان‌سعودی در اول ماه مه‌2013 تسلیم شده است.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران، پایگاه اطلاع‌رسانی “wnd” آمریکا در خبری از حمایت رسمی کاخ سفید و پادشاه عربستان‌سعودی از کاندیداتوری ‌رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خبر داد.

این پایگاه خبری آمریکایی نوشت: در روز جمعه سوم ماه مه‌2013 پیامی محرمانه به وسیله آقای «م ـ ش» رابط سفارت عربستان در تهران مستقیما و کتبی به آقای هاشمی رفسنجانی در تهران رسیده است، پیامی که از سوی وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا آقای جان کری و با توافق ضمنی پرزیدنت اوباما به هاشمی رفسنجانی ارسال شده است.

در ادامه این خبر آمده است: این پیام محرمانه به دلایل خاص و با در نظر گرفتن شرایط فعلی حاکم بر انتخابات در ایران از طریق سفیر آمریکا در ریاض پایتخت عربستان‌سعودی، آقای جیمز اسمیت، به صورت کاملا محرمانه و مکتوب به آقای سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان‌سعودی در اول ماه مه‌2013 تسلیم شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی “wnd” درباره مفاد این نامه آورده است: این پیام که با امضای رسمی سعودالفیصل وزیر خارجه آمریکا بوده مراتب پشتیبانی حکومت پادشاه و دولت عربستان سعودی و همچنین رئیس‌جمهور آمریکا پرزیدنت اوباما و دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا را در صورت انتخاب شدن ‌رفسنجانی به مقام ریاست‌جمهوری و باز شدن راه مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای معقول دیپلماتیک را برای زدودن غبار اختلافات سیاسی تهران -واشنگتن با میانجیگری جدی ملک عبدالله و سعودالفیصل به آیت‌الله رفسنجانی ابلاغ کرده‌اند.

در ادامه این خبر آمده است: در پیام محرمانه ارسال شده به آیت‌الله رفسنجانی عنوان شده واشنگتن و ریاض با درک کامل اوضاع سیاسی و اقتصادی و معیشتی مردم در ایران و باور بر انحرافات تاکتیکی 2 دولت احمدی‌نژاد در عرصه داخلی و خارجی که باعث یخزدگی و دور شدن ایران و ایرانیان از جامعه جهانی شده است، واشنگتن و ریاض بر اصل و فهم دیپلماسی فعال و برابر دوطرفه کاملا باور دارند و این باورمندی می‌تواند با حضور مهره‌ای همچون هاشمی‌رفسنجانی در راس هرم قوه مجریه ایران با سرعت زیاد یخ‌ها را ذوب و باعث گرمی روابط بین‌المللی چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اقتصادی و چه در تردیدهای نظامی و دستاوردهای هسته‌ای ایران شود.

این خبرگزاری همچنین آورده است: این پیام رسما و کتبا از سوی وزارت خارجه سعودی به هاشمی نوشته شده است و تصویر پیام اصلی کاخ سفید که پیامی از سوی آقای جان کری وزیر خارجه آمریکا بوده به نامه سعودالفیصل الصاق و به هاشمی‌رفسنجانی از طریق سفارت عربستان تسلیم شده است. خبر ارسال پیام جان کری به هاشمی در حالی منتشر شده است که پیش از این نیز برخی مقامات آمریکایی به صورت تلویحی از کاندیداتوری رئیس دولت سازندگی حمایت کرده بودند.

حتی منابع غربی سعی کرده‌اند از هاشمی تصویری کاملا هماهنگ با سیاست‌های غرب ترسیم کرده و پیروزی او را بهترین سناریوی مورد نظر غرب در انتخابات ایران تصویر کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=44265
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    به نظر بنده اقای هاشمی که همیشه انسان متعادل ومیانه روی بوده وهست توان ان را دارد که کشور را از این فلاکت وفلج تدریجی  شده است را نجات دهد.محمد یاسوج

    • ناشناس گفت:

      بنده هم با نظر شما دوست عزیز موافقم البته بهتر است ایت اله از فرزندانشان در مناسب استفاده نکنند تا شائبه ایجاد نشود شاید فقط ایشان بتئاند رابطه ما با دنیا را بهتر کند

دیدگاه شما