یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 22:49

تجهیز منزل احمدی‌نژاد به تکنولوژی جدید

مجید نامجو امروز در جشنواره ستاد فناوری انرژی های نو، خودکفایی در حوزه آب و برق را مرهون فعالیت های تحقیقاتی پژوهشگران کشور دانست و افزود: این وزارتخانه از سال 85 تاکنون اعتباراتی بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای 250 پروژه تحقیقاتی اختصاص داده است.

وزیر نیرو با اشاره به بخشی از دستاوردهای این وزارتخانه اظهار داشت: ارتقای توربین های گازی از جمله این دستاوردها است علاوه بر آن موفق به طراحی و تولید توربین 250 مگاواتی برقابی شدیم.

وی از اقدامات این وزارتخانه در زمینه استفاده از انرژی زمین گرمایی خبر داد و ادامه داد: در مشکین شهر اقدام به حفاری 11 چاه به عمق 3 هزار متر کردیم که با انتشار بخار از این چاهها توانستیم برق تولید کنیم.

نامجو دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سلول های خورشیدی نانوساختار را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو نام برد و یادآور شد: پژوهشگران ما نیز موفق به دانش فنی ساخت پیل سوختی 10کیلووات شدند که امروز با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

وی تولید ساخت میکروتوربین برقابی تا 100 کیلووات و ساخت توربین های 2مگاواتی را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو نام برد و یادآور شد: علاوه بر این هوشمندسازی کل شبکه برق کشور را نیز در دستور کار داریم.

وزیر نیرو همچنین خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک نیز به دانش فنی طراحی وساخت توربین های بخار 25 کیلوواتی نیز دست خواهیم یافت.

منبع:مشرق

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=44157
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشجوی عمران گفت:

    تیتر با متن نمی خونه؟!!!!

دیدگاه شما