یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 22:45

اسفندیار رحیم مشایی نظرات صریح خود را پیرامون رهبر انقلاب بیان کرد

‘ اسفندیار رحیم مشایی’ در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علیمه قم با تاكید بر این كه من سرباز ولایت بوده و دربست با ولایت فقیه هستم و شیرازه من ولایت فقیه است، اظهارداشت: ما ولایت فقیه را به جهان عرضه می‌كنیم و معتقدیم جمهوری اسلامی نظامی است كه قابلیت ارائه به جهان را دارد.
به گزارش بویرنیوز به نقل از ایسنا، وی در دیدار و گفت ‌و گوی صمیمی با جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به سوالات آنان در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.
رییس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد، در خصوص رابطه با علما و روحانیون گفت: یك شبكه خبری صهیونیستی اعلام كرده بود كه رحیم مشایی گفته اگر در انتخابات پیروز شود قانون اساسی را عوض می‌كند و یا روزنامه گاردین نوشته است كه مشایی گفته، من به روحانیت احترام می‌گذارم ولی روحانیت حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند.
رحیم مشایی خاطرنشان كرد: در این خصوص به من گفتند تكذیبیه بنویس، گفتم به خدا برخی اخبار تكذیبشان هم مشمئز كننده است و پرسیدم آیا این شبكه‌ها اعلام كردند كه من كجا، به چه كسی و چه وقتی این حرف‌ها را گفته‌ام؟
وی گفت: یك زمانی وقتی همه جور تهمت و افترا به من زدند و به نتیجه نرسیدند، یك روز در یك سایت نوشتند؛ مشایی با یك مرتاض چهار صد ساله ملاقات كرده است كه این حرف بیشتر شبیه جوك بود ولی خدا را شكر كردم كه بالاخره كفگیر این افراد به ته دیگ خورده است چرا كه آیا اصلا آدم چهار صد ساله در دنیا وجود دارد؟ اگر باشد حتما یك مقصد گردشگری است!
رحیم مشایی با یادآوری این كه روزی یك بولتن داخلی و محرمانه از یك نهاد خاص كه در سراسر كشور برای مسوولان توزیع می‌شود به دست وی رسید، گفت: دستگاه‌هایی كه اسم آن كافی است تا شما پایبندی به ارزش‌های دینی و صداقت را از آن انتظار داشته باشید ولی نه تنها دو خبر دروغ شبكه صهیونیستی و گاردین انگلیس در آن چاپ شده بود بلكه اخبار دروغ بسیاری از من نقل شده بود كه من اصلا از آنها اطلاع نداشتم.
وی افزود: البته دشمنی صهیونیست‌ها و انگلیس كه برای ما و نظام جمهوری اسلامی آشكار است ولی تعجب و سوال اینجاست كه چطور یك رسانه صهیونیستی می‌تواند مرجع و منبعی برای درج خبر كذب از یك مسوول در جمهوری اسلامی باشد؟
رییس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد درباره نگاه خود به فعالیت‌های فرهنگی گفت: افتخار دارم كه حدود دو سال رییس كمیسیون فرهنگی دولت بودم و در این مدت بر حسب مسوولیتی كه داشتم چند هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه جاری، به تقویت مسائل فرهنگی استان‌ها اختصاص یافت.
رحیم مشایی افزود:این بودجه‌ها با تایید نظر آقای دكتر احمدی نژاد رییس جمهوری ، در سفرهای استانی و از سوی شورای برنامه ریزی استان تخصیص یافت.
وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی استان‌ها شامل افراد مختلفی اعم از امام جمعه و نمایندگانی از نهادهای فرهنگی استان بود و من در روند اجرایی یك ریال از این هزاران میلیارد تومان هم دخیل نبودم.
مشاور رییس جمهوری در پاسخ به شبهه‌ای درباره اعطای تسهیلات به هنرمندان و شركت در نمایشگاه‌ها و خرید تابلوها، گفت: اولا من برای هنرمندان اهمیت قائل هستم چرا كه اگر قرار باشد كار هنری در كشور انجام شود، توسط همین افراد انجام می‌شود لذا باید به آنها توجه كرد چرا كه اگر از آنها غافل باشیم چه بسا در زمین دیگران بازی كنند.
رحیم مشایی افزود: نمایشگاهی هم كه از آن بازدید كردم، نمایشگاه عكس یك هنرمند بود كه به من گفتند این شخص در عرصه هنر تاثیرگذار است و موضوع نمایشگاه او نیز موضوع خوبی دارد و در رابطه با آب است و بعد از بازدید از این نمایشگاه گفتم این نمایشگاه توحید بود.
وی در پاسخ به این كه آیا زنده باد بهار شعار تبلیغاتی است؟ گفت: زنده باد بهار، بحث امام زمان (عج) است و حدود دو سال پیش آقای دكتر احمدی نژاد آن را در سازمان ملل مطرح كرد.
رحیم مشایی افزود: دكتر احمدی نژاد در این سفرها اصلا استراحت ندارند چرا كه در مدت سه روز سفر به سازمان ملل، 86 ملاقات باید داشته باشند كه برنامه ریزی برای آنها بسیار دشوار است و قابل تصور نیست كه شخصی از تریبون تمام رسانه‌های بین‌المللی به عنوان بلندگویی برای معرفی ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی به دنیا استفاده كند.
رییس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با بیان این كه حتی یك روز هم ندیدم كه آقای احمدی نژاد به جایگاه و جنس كار خود مغرور شوند، اظهارداشت: ایشان روزی گفتند؛ اگر من یك روز از خدا و امام زمان (عج) رویگردان شوم و به جایگاه خودم، رییس جمهور بودنم و جایگاهی كه پیش مردم دارم مغرور شوم، حتی یك صبح تا ظهر مسوولیتم به طول نخواهد انجامید.
رحیم مشایی گفت: میلیون‌ها بلكه میلیاردها انسان از سراسر دنیا به سخنرانی‌های داخل سازمان ملل توجه می‌كنند و در چنین شرایطی دكتر احمدی نژاد در سخنرانی‌هایشان از حضرت صاحب الزمان(عج) صحبت كردند و براساس آموزه‌های دینی از ایشان با عنوان بهار نام بردند كه بازتاب مثبت و موثری داشت.
وی اظهار داشت: شخصاً در چندین مصاحبه تأكید كرده‌ام كه منظور از « بهار » امام زمان (عج) است اگر چه انتخابات موضوع مهمی است ولی قابل مقایسه با امام زمان (عج) نیست و ما نمی‌خواهیم كه سطح بهار را پایین بیاوریم و چه نامی برای معرفی امام زمان (عج) به دنیا، زیباتر از بهار انسان‌ها كه روح انسان را زنده می‌كند.
مشاور رییس جمهوری درباره تأكید بر ایران و مكتب ایرانی گفت: روشن است كه ایران تنها كشوری است كه مكتب حقه جعفری و تشیع علوی در آن جاری است. ما چرا اینقدر از ایران حرف می‌زنیم چون اندیشه جاری در این سرزمین درست و به‌ حق است و بارها گفته‌ام كه ایران سرزمین تشیع، سرزمین حسین (ع)، سرزمین مهدی (عج) و سرزمین فاطمه (س) است.
رحیم مشایی تصریح كرد: من یكبار از مكتب ایرانی نام بردم و در همان سخنرانی گفتم كه این مكتب همان حقیقت اسلام ناب است. من بارها و بارها تأكید كرده‌ام كه اگر از ایران حرف می‌زنیم این نیست كه یك ظرفیتی به نام ملیت در مقابل ظرفیتی به نام دین قرار بگیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=44152
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعيد گفت:

    مشايي در حال مظلوم نمايي و فريب كاري
    بويرنيوز در حال انتشار و ترويج همين سلوك

  2. اسكندريان گفت:

    نسخه كامل سخنراني هاي جناب آقاي مشايي در ارتباط با بهار / مكتب ايراني / ولايت / صهيونيست / و اينكه باورم اينستكه ايران ذكر است و بسياري از افاضات كه بطور شفاف از زوايه انديشه هي ايشان بات اسلام ناب و اصول نظام مقدس جمهوري اسلامي دار در اينترنت فراوان است / اسناد غير قابل تكذيب و توجيح مي باشند / بي عقل حرفي مي زند و صدها عاقل نمي توانند آنرا درست كنند .

  3. محسنی گفت:

    انشاء الله که مشایی تایید نشه وگرنه مملکتمون رو بر باد میده.
    ما تا آخر پشت ولایتمون هستیم و کشور رو به دست نامردا نمیدیم.
    درود بر سید علی خامنه ای

  4. مصطفوی گفت:

    انشا…امام زمان(عج)با امدنشان چهره واقعی دروغگوهارو به همه نشون بده.یامهدی

  5. ناشناس گفت:

    جناب مشايي ژس اين جملرو چي ميگي كه آقاي احمدي نژاد گفت:آقاي مشايي مرديست بهاري بهاري بهاري

دیدگاه شما