یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 13:21

محسن رضایی: نوبت دیگران است که به نفع من کنار بروند

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: برای هزینه نکردن از رهبری پیشنهاد مجمع 400 نفره نخبگان برای تعیین کاندیدای منتخب اصولگرایان را مطرح کرده‌ام.

خبرگزاری فارس: نوبت دیگران است که به نفع من کنار بروند

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی دانشکده صدا و سیما قم، دومین جلسه از سلسله نشست دانشجویی با کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانشکده صدا و سیما قم برگزار شد.

رضایی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که چرا در بین اصولگراها به قاعده منطقی و واحدی نمی‌رسید گفت: پیشنهاد مجمع 400 نفره از نخبگان سیاسی، اقتصادی، نمایندگان مجلس و اساتید حوزه را دادم که اصولگرایان در جمع این نخبگان که از هر گروه 100 نفر خواهند بود به سئوالات نخبگان پاسخ دهند و نمره بگیرند و منتخب نخبگان محور شده و بقیه از او پیروی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این پیشنهاد را برای جلوگیری از هزینه کردن از نظام و رهبری برای امری مثل ریاست جمهوری مناسب خواند.

وی هدف نظام جمهوری اسلامی ایران را تولید جامعه آرمانی در همه جوانب زندگی و سیاست خواند و افزود: دو بال سیاست و زندگی باید توأم باشند. باید به عقب ماندگی‌هایمان اعتراف کنیم تا راه پیشرفت باز شود.

رضایی قانع شدن به حداقل‌ها را مایه توقف روند رشد کشور دانست و گفت: پس از حدود 30 سال در ایران نظام قدرتمند اسلامی با انقلاب به ظهور رسید تا عزت و اقتدار را به ملت ایران ارزانی کند و به پشتیبانی این قدرت است که سوریه بیش از دو سال سر پا ایستاده است.

وی در ادامه افزود: اما این قدرت بزرگ در بسیاری از امور جای و مدیریتی مثل گرانی‌های گوشت، مرغ، برنج و کره مانده است خود نشانه نبود توازن در جامعه است.

رضایی الگو پذیری جهانیان از ایران را در سیاست، مقاومت، امنیت، دفاع، مبارزه با ظلم و حمایت از جهان اسلام دانست و تصریح کرد: ایران قدرت بزرگ و تاثیرگذاری در سطح جهان است و به عنوان تنها دغدغه آمریکایی‌ها به حساب می آید؛ اما همین قدرت جهانی، در فرهنگ و اقتصاد نتوانسته به الگویی مناسب تبدیل شود.

وی در پاسخ یکی از دانشجویان که درباره اینکه آیا به نفع کسی کنار می‌رود یا خیر گفت: من به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم و نوبت دیگران است که به نفع من کنار روند.

رضایی در ادامه پاسخ به پرسش‌های دانشجویان تولید ملی را بسیار آسیب پذیر خواند و گفت: ساختمان اقتصادی کشور با 77 میلیون جمعیت بر تک ستون نفت استوار است و لازم است اقتصاد را از تک محصولی بودن که در سطح جهانی کارایی ندارد عبور دهیم.

وی در ادامه یک نوسازی کامل در اقتصاد ایران را ضروری دانست و مردمی شدن با نظارت و حمایت دولت از اقتصاد را یکی از راهکارهای ایجاد این نوسازی خواند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ، فرهنگی شدن اخلاق سیاستمداران، سپردن کارهای فرهنگی به دست اهالی فرهنگ و نظارت و حمایت دولت از آنها و همچنین جلوگیری از سیاست زده شدن فرهنگ را مهمترین برنامه‌های خود در صورت تصدی پست ریاست جمهوری برشمرد.

وی با انتقاد از مسئله گرانی‌ها، 45 هزار تومان امروز را برابر با 15 هزار تومان اردیبهشت سال گذشته دانست و گفت: ترمز گرانی‌ها بریده و ماشین اقتصاد در سرازیری قرار گرفته است.

رضایی همچنین بیکاری و تحریم‌ها را نیز سبب به وجود آمدن مشکلات اقتصادی در یک سال و نیم گذشته خواند و ادامه داد: دشمنان به فشارهای خود ادامه می‌دهند تا در مسئله اقتصاد، این کشور را از پای در آوردند ولی 30 درصد مشکلات مربوط به تحریم‌هاست و 70 درصد مشکلات به دلیل سوء مدیریت، خودزنی‌ها و خود تحریمی‌های داخلی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=44046
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما