جمعه 27 اردیبهشت 1392 - 13:22

چهل نماینده در حمایت از هاشمی رفسنجانی نامه نوشتند

بعد از این که امضای نامه توسط بیش از صد نماینده به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی و مشایی، خلاف شان مجلس و شورای نگهبان دانسته شد، این بار نامه‌ای در حمایت از هاشمی رفسنجانی دست به دست می‌شود.

برنامه دیشب، «دیروز، امروز، فردا» میزبان محجوب و کوهکن بود. علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل خانه کارگر در این برنامه گفت: وقتی در مجلس 100 امضاء جمع می شود که فلان کاندید را رد یا تایید کنید چه معنایی دارد؟ امضاء جمع کردن و مصاحبه های مختلف در این مورد ابتدای ماجرا است و وقتی این اتقاق در مجلس می افتد از مردم و کاندیداها چه توقعی باید داشت؟ این قانون شکنی از هر قانون شکنی دیگری خطرناک تر است. تخریب کنندگان باید رسوا شوند تا کاندیداها یکدیگر را تخریب نکنند.

محسن کوهکن دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس هم در ادامه گفته است: « رفتاری که بر مرجع تصمیم گیرنده فشار وارد می کند، کار درستی نیست. آقای محجوب از مجلس شروع کردند و من هم صحبت ایشان را قبول دارم. اینکه 100 نفر نامه ای بنویسند و از شورای نگهبان بخواهند دو کاندیدای خاص را رد یا تایید کنید کار اشتباهی است. شان و جایگاه مجلس این نیست. یک وقتی هست که فردی داوطلب شده است و من ادله محکمه پسنده ای دارم که نشان می دهد آن آقا انسان مدیری نیست. من باید این مسائل را به شکل مکتوب و بدون جنجال تقدیم شورای نگهبان کنم.»

در همین حال خبرها حکایت از این دارد که بعد از نامه بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی در انتخابات آینده، حامیان وی نیز دست به کار شده و اقدام به نامه نگاری کردند. گفته می‌شود که این اقدام که با مدیریت تابش نماینده اردکان در حال اجرا است، تاکنون چهل نفر همراه داشته است.

در روزهای آخر هفته، خبرهای انتخاباتی بیشتر از زبان آنهایی است که تریبونهایی برای سخن گفتن در آخر هفته دارند.

از جمله آن که مدیرعامل خبرگزاری فارس، ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 را دلیل روشنی برای دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات 88 عنوان کرده و افزوده:کسی که مدعی است روند انتخابات در کشور ناسالم است، اکنون با چه منطقی وارد انتخابات جدید شده است؟

حق شناس از چهره‌های تشکیلاتی اصلاح‌طلبان نیز با بیان این‌که «حمایت خاتمی از هاشمی موجب می‌شود که اصلاح طلبان از هاشمی حمایت کنند» اظهار کرده:‌ این هاشمی، هاشمی اوایل دهه 70 نیست. به گفته‌ی وی حسن روحانی هم که نامزد رزروی جریان اعتدال‌گرا محسوب می‌شود، تا پایان مسیر باقی نمی‌ماند و به نفع هاشمی کنار می‌رود.

در همین حال و در شرایطی که لنکرانی نامزد جبهه پایداری که بر اساس بعضی اخبار مورد تردید شاخه پایداری در اصفهان قرار گرفته بود، منکر وجود شاخه پایداری در اصفهان شده است. ولی گویا این تشکی شاخه مشهد دارد زیرا صادق محصولی در جمع اعضای جبهه پایداری خراسان رضوی سخنان تا امروز ناگفته‌ای را بر زبان رانده و با اشاره به بی‌نتیجگی اجماع اصولگرایان در سال 76 برای رای آوری ناطق نوری تصریح کرده: به رغم اجماع و وحدت صورت گرفته بنابر مصحلت خدای متعال ناطق نوری رأی نیاورد و حالا می‌فهمیم که از سوی خدا چه لطف بزرگی شما حال ما شد. ناطق اعلام کرده بود اگر بیاید راه هاشمی را در دولت سازندگی ادامه می‌دهد و اینکه رأی نیاورد یعنی الطاف الهی شامل حال این ملت است.

در همین حال، حجت‌الاسلام طائب سخنان اطرافیان هاشمی در مورد سیر ثبت نام وی را نادرست دانسته است. مسئول قرارگاه عمار با بیان اینکه در این دوره دشمن کانون خود را به خارج از کشور منتقل کرده عنوان داشته: دشمنان دستورات خود را به داخل کشور ارسال می‌کنند و برخی افراد هم پازل دشمن را تکمیل می‌کنند اما خود به آن واقف نیستند؛ می‌گویند فلان شخص برای خیرخواهی آمده است و زمینه سازی برای این مسئله هم توسط دشمن به وسیله تبلیغ وجود بحران در کشور فراهم شده بود. می‌گویند تا تاییدیه رهبری را نگیریم وارد نمی‌شویم، آیا شما نمی‌دانید نظر رهبری چیست؟ امروز که چهار سال بزرگ‌تر شده‌اید برای چه آمده‌اید؟ اگر با استخاره در روز آخر آمده‌اید چرا تیم حفاظت روز قبل برای بازدید از محل ثبت نام آمده بود؟ سن و سال برخی کاندیداها به ریاست جمهوری نمی‌خورد زیرا ریاست دولت بسیار سخت است و با این سن و سال انسان را خرد می‌کند.

اگر چه طرفداران دولت معترضند کع چهار سایت حامی دولت که اخبار و تحلیلهای مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم مشایی را پوشش می دادند، شامل معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین بطور همزمان فیلتر شده‌اند. ولی برنامه‌های انتخاباتی ولایتی در حال جلو رفتن است. ستاد مرکزی ولایتی شعار “فردا ساختنی است” را به عنوان شعار راهبردی خود در تبلیغات انتخاباتی تصویب کرده است. همچنین ستاد مردمی وی نیز “می شود با تو دل به دریا زد” را به عنوان شعار و سرتیتر اصلی خود برگزیده و تا کنون نیز چند کلیپ کوتاه توسط این ستاد با شعار مذکور، در فضای مجازی منتشر شده است.

محمدباقر قاليباف نیز در سفر به همدان سه وعده داده است که طرفدارانش این وعده‌ها را راهبردی می‌دانند؛ این وعده‌ها شامل تحصیل رایگان خانواده‌های مستضعف، ارتقای بیمه‌ روستایی و نصف شدن سهم مردم از هزینه‌ درمان می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=43587
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما