جمعه 27 اردیبهشت 1392 - 1:20

طنز:چند تذکر درباره نامزدبازی انتخاباتی!

شهرام شکیبا در مطلبی طنز، نکاتی را به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گوشزد کرده است!

به گزارش خبرآنلاین، این مطلب با عنوان «نامزدبازی انتخاباتی» در پی می‌آید:
« در زندگی خاطراتی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این خاطرات را نمی‌شود به کسی اظهار کرد، چراکه مربوط است به دورانی شیرین که بازگو کردن آن جز حسرت و اندوه چیز دیگری به همراه ندارد، خاطراتی که تا در زمان آنها و میان آنها هستی، شیرینی‌شان را به درستی درک نمی‌کنی. به قول سعدی:
سل المصانع رکباً تهیم فی الفواتی
تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی
… و زیباترین و تکرار نشدنی‌ترین خاطرات همیشه و همواره مربوط است به دوران «نامزدی». مثلا همین سرکار خانم آنجلینا جولی و جناب آقای براد پیت. امروز که در اوج شهرت و ثروت مشغول زندگی با فرزندان رنگارنگ خود هستند هم حتماً باز دلشان برای دوران نامزدی‌شان تنگ می‌شود. قطعاً در دوره نامزدی این زوج معروف هم نکات و نقاط برجسته و حساسی وجود داشته که حالا دیگر خبری از آنها نیست و با یادآوری آنها تنها آه سرد از دل برمی‌کشند.
اکنون در این برهه حساس کنونی، بر خود فرض می‌دانم که نکاتی چند را خدمت نامزدهای انتخاباتی مطرح کنم.
– قدر دوران نامزدی را بدانید. یکی، دو ماه دیگر هر چه که پیش آید، باز هم همین روزهای نامزدی نمی‌شود. دوران نامزدی همیشه یک چیز دیگری است.
– دقت کنید که در دوره نامزدی حتماً نظر واقعی‌تان را درباره هر چیزی اعلام کنید، چون معمولاً دیگران در دوران نامزدی دروغ‌هایی درباره خودشان و توانایی‌هایشان می‌گویند که بعداً باعث سرافکندگی و آشفتگی در زندگی می‌شود.
– در دوره نامزدی معمولاً نامزدها همه‌چیز را رها می‌کنند تا به اصل کاری که همانا وصل است، برسند.
– معمولاً در دوران نامزدی درباره شخص تحقیق می‌کنند و سوابق را بررسی می‌کنند. لذا مواظب باشید نه کسی درباره شما دروغ بگوید و نه کسی همه راست‌ها را بگوید. حواستان باشد که دروغ گفتن حرام است اما راست گفتن واجب نیست.
– در دوره نامزدی همه هوای نامزدها را دارند. مواظب باشید که جوگیر نشوید. شما فقط نامزد هستید. لذا باید همه‌چیز را در حد حرف برگزار کنید. وقت عمل، زمان دیگری است، اشتباه نگیرید. شاید قسمت نشد به دلخواسته‌تان برسید.
– الآن که نامزدید و پول توی جیبتان هست، طوری خرج کنید که فردا روز بتوانید تاوانش را بدهید. هرکس امروز یک قران به شما بدهد، فردا دو قران می‌خواهد.
– حواستان باشد که نامزدی با ازدواج رسمی فرق دارد. نگاهی به سرنوشت کسانی که دوران نامزدی‌شان به وصل نینجامید، بیندازید و عبرت بگیرید.»
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=43476
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما