پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 - 22:59

انتقادات صریح هاشمی رفسنجانی علیه وضع موجود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: حسب وظيفه و انجام تكليف ديني و ملي با توجه به شناختي كه از اوضاع كشور و مسائل و مشكلات داخلي و خارجي دارم وارد اين عرصه شدم.
به گزارش بویرنیوز، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از استادان و دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در تشريح شرايط امروز كشور و نقش اقشار تحصيلكرده جامعه گفت: سخنان استادان عالمانه و در جهت اصلاح امور كشور و مشكلات است و وضعيت خطير موجود نيازمند وحدت و همدلي است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اطلاع‌رساني صحيح از واقعيت‌هاي جامعه و نقد منصفانه را از ضروريات عصر انفجار اطلاعات دانست و افزود: امروزه با توجه به گستردگي رسانه‌ها و دسترسي به منابع اطلاعاتي متنوع از جمله اينترنت، روزنامه‌ها و وجود شبكه‌هاي اطلاع‌رساني گوناگون، امكان كتمان حقيقت‌ها به‌ويژه براي نسل تحصيلكرده و دانشگاهي وجود ندارد، عدم شفافيت در دادن اطلاعات باعث سلب اعتماد مردم به منابع داخلي و گرايش به منابع خارجي مي‌شود كه در انعكاس صحيح اخبار صادق نبوده و مخلوطي از مطالب راست و دروغ و تحريف شده را منعكس مي‌كنند.
عضو خبرگان رهبري، با انتقاد از رويه موجود در كشور كه دستاوردهاي انقلاب اسلامي در گذشته و خدمات و تلاش‌هاي مديران با تجربه به‌ويژه دوران ترميم زيرساخت‌ها در دوران پس از جنگ و دوران بازسازي و سازندگي كشور را زير سؤال مي‌برند، تصريح كرد: ناديده گرفتن خدمات دولت‌هاي گذشته و دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي، موجب ترويج يأس و بي‌اعتمادي مردم نسبت به انقلاب و مسئولان مي‌شود.
وی افزود: افراد يا جريان‌هايي كه به دليل مطامع چند روزه حزبي يا جناحي خود، با توسل به دروغ، تحريف و تهمت درصدد اثبات خود و نفي ديگران هستند خواسته يا ناخواسته به انقلاب اسلامي و تاريخ مشعشع آن ظلم مي‌كنند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، اسلام را ديني متعالي با اهداف هدايت بشر به سمت نور و پيشرفت و تعالي توصيف كرد و گفت: اگر احكام اسلام ناب، بدون پيرايه‌ها و حواشي همان‌گونه كه در عصر پيامبر اسلام عرضه شده در جامعه به درستي عمل شود، ديگر كمتر شاهد معضلات و مشكلات فرهنگي، اقتصادي و سياسي خواهيم بود.
وی افزود: مردم ايران، مردمي فهيم و قدرشناس هستند و مي‌توان با كمك و اعتماد و اطمينان مردم در يك دوره كار و تلاش سخت به تدريج مشكلات پيش روي كشور در ابعاد داخلي و خارجي را رفع و به آينده‌اي روشن و رو به جلو اميدوار بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به تشكر حاضران از ايشان براي حضور در انتخابات رياست جمهوري، گفت: حسب وظيفه و انجام تكليف ديني و ملي با توجه به شناختي كه از اوضاع كشور و مسائل و مشكلات داخلي و خارجي دارم وارد اين عرصه شدم.
وی افزود: اميدوارم اين حضور به شور انتخاباتي و جلب اعتماد و اطمينان بيشتر مردم نسبت به مسئولان و ايجاد رقابتي سالم در انتخابات و حفظ و تحكيم وحدت، انسجام و همدلي مسئولان و مردم كمك كند و ابهت و عظمت حضور مردم در صحنه‌هاي انقلاب را به دشمنان خارجي نظام اسلامي ايران نشان دهد.
وي بيان كرد: معتقدم هر دولتي كه بتواند با پشتوانه رأي اكثريت مردم از سلايق و گرايش‌هاي مختلف سياسي داخل خانواده انقلاب اسلامي، زمام امور را در دست گيرد، مي‌تواند با پشتوانه و اعتماد و كمك و ياري همين مردم در حل مشكلات و معضلات كشور موفق‌تر عمل كند و همه مسئولان نيز بايد به چنين دولتي كمك و ياري‌رسان باشند.
در ابتداي اين ديدار، دكتر مجتهدزاده، دكتر احمدي، دكتر دلاوري از دانشگاه علامه طباطبايي، دكتر محمودي و تني چند از استادان به بيان دغدغه‌هاي موجود پرداخته و از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي حضور در انتخابات قدرداني نمودند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=43396
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعید گفت:

    ۱-به عنوان یک ایرانی به شخصی باید رای دهیم که هویت اسلامی-ایرانی مارا زیر سوال نبرد.
    ۲-ما ازیک سوراخ دو بار گزیده نمیشویم.شاید انتخاب صد در صد درستی نداشته باشیم ولی از هاشمی ومشایی بهتر هم داریم
    ۳-مستندمصاف کاری است از بچه های دانشجو که درباره گذشته و حال خاندان هاشمی تهیه شده که پیشنهاد میکنم ازسایت مصاف پیگیری کنید.
    ۴-قربون همه جوونای ایرانی باهال.

دیدگاه شما