پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 - 17:58

اولین اظهارنظر رسمی آمریکا درباره انتخابات ایران

در میان کاندیداهای موجود کسانی هستند که از نظر ما اهتمام بیشتری برای جلو بردن مذاکرات هسته ای با دیدی مثبت داشته باشند، ولی ما می دانیم که پرونده هسته ای فقط در صلاحیت رهبر ایران است.

بویرنیوز: روزنامه لندنی “الحیات” (alhayat) گزارش داد که ایالات متحده – با تکرار اتهام ها و ادعاهای دروغین خود که همیشه قبل از انتخابات ایران و برای تاثیرگذاری منفی در آن – عملیات سرکوب متعمدانه و مستمر در ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده را محکوم کرد.

بنابراین گزارش “ویندی شرمن” معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در نشست خود با مجلس سنا در ادامه سناریوی ضد انتخاباتی خود که نشان دهنده بی اطلاعی مسئولین آمریکایی از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سیر انتخابات است، گفت: ناظر سرکوب عامدانه و مستمر قبل از انتخابات هستیم، هم اکنون که با شما سخن می گویم شورای غیرمنتخب نگهبان در حالی که با کسی مشورت نمی کند، در پرونده کاندیداهای انتخابات اظهارنظر می کند و بر اساس معیارهای غیر واضح، عده ای را رد صلاحیت می نماید، با وجود نبودن شفافیت در سیر این عملیات به سختی می توان گفت که انتخابات در ایران آزاد و منصفانه باشد و یا واقعا اراده ملت ایران باشد.

وی افزود: ما در انتخابات ریاست جمهوری ایران طرفداری هیچ جهتی را نمی کنیم و در خصوص برنامه هسته ای ایران در حال حاضر پیش بینی اینکه رئیس جمهور آینده چه موضع و دیدی داشته باشد، بسیار سخت است.

شرمن همچنین گفت: در میان کاندیداهای موجود کسانی هستند که از نظر ما اهتمام بیشتری برای جلو بردن مذاکرات هسته ای با دیدی مثبت داشته باشند، ولی ما می دانیم که پرونده هسته ای فقط در صلاحیت رهبر ایران است و هیچ کس دیگر غیر از وی نمی تواند تصمیم نهائی را در این خصوص بگیرد.

منبع: جام نیوز
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=43303
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما