سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 - 0:49

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از احمدی نژاد شکایت کردند

گروه سیاسی – جمعی از نمایندگان مجلس به دنبال حضور رئیس جمهور در وزارت کشور و هنگام ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی جمعی از نمایندگان مجلس  روز گذشته امضای نامه ای را کلید زدند که در آن از شورای نگهبان خواسته شد در بررسی صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی تخلف رئیس جمهور از قانون را مد نظر قرار دهد.

بر اساس این گزارش، مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از امضا کنندگان این نامه بوده اند.

دکتر غلامرضا تاجگردون در گفتگو با بویر نیوز از امضای این نامه را تایید کرد.

همچنین سید علی محمد بزرگواری نیز در این خصوص به خبرنگار بویر نیوز گفت: این نامه را  امضاء کرده است.

نمایندگان در این نامه اقدام رئیس جمهور را غیرقانونی دانسته و این حرکت را خرج کردن جایگاه قوه مجریه برای یک کاندیدای خاص عنوان کردند.

نمایندگان همچنین تاکید کردند: در مردم سالاری دینی، افتخار جمهوری اسلامی ایران، نحوه واگذاری و پایین آمدن از نردبان قدرت بود که متاسفانه این بدعت خطرناک و قانون شگفت آور آن هم از ناحیه رئیس جمهور موجب تعجب و حیرت است و رفتار رئیس جمهور، ماجرای سفرهای استانی اخیر را به خوبی برملا کرد که مساله استفاده از اموال ملت جهت حفظ تداوم قدرت فردی است.

نمایندگان در نامه  خود به اصل ۱۲۱ قانون اساسی مبنی بر سوگند رئیس جمهور و همچنین بندهای ۶ و ۹ اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیضات ناروا اشاره کردند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اقدام رئیس جمهوری در تبلیغ نامزدی خاص و حمایت آشکار از ایشان نه تنها بدعتی پذیرفته نشدنی است بلکه که نقض آشکار بی طرفی رئیس جمهور و قانون اساسی بوده و خلاف سوگند ایشان در آغاز دوره است.

نمایندگان در پایان این نامه ضمن محکوم کردن این بدعت و قانون شکنی آشکار، از شورای نگهبان خواستند که در رسیدگی به امر صلاحیت داوطلبان این سوء استفاده و قانون شکنی آشکار در موضوع مورد بحث را در نظر داشته باشد.

 این نامه که از سوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس تهیه شده است تاکنون به امضای 160 نماینده رسیده است  که کار جمع آوری امضا برای آن همچنان در مجلس ادامه دارد.

گفتنی است، پیگیری های خبرنگار بویر نیوز برای تماس با غلام محمد زارعی به نتیجه نرسید و هنوز مشخص نیست که وی این نامه را امضا کرده است یا نه، اما به احتمال زیاد ایشان نیز از امضا کنندگان این نامه بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42535
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بی غرض گفت:

    اقای بزرگواری تو دیگه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟ میخوای خود را از وضع پریشان بوجود امده به علت قانون گریزیهای محمود وتیمش که خودت عضوی از انی مبرا کنی ؟؟؟؟؟سالهای گذشته وحمایت های بی دریغت را به یاد ار؟؟؟؟؟لابد با کسی عقد اخوت بر روی موضوعات اساسی نظام نبسته ای ومی گویی ان زمان دولت محمود از ریل اصول گرایی وجاده ی انقلاب خارج نشده بود از شما پذیرفته شده نیست چون همان زمان به دفعات دیگران را متهم به بی بصیرتی میکردی اقای بصیر ؟؟؟؟؟

  2. بی طرف گفت:

    من برا خودم متاسفم که امثال بزرگواری و زارعی نمایندگان استان ما هستند. آقای بزرگواری با استفاده از رانت های محمود رفت مجلس و یکی از بی لایق ترین نمایندگان مجلس هست. همچنین آقای زارع سال 84 از رفسنجانی و سال 88 از احمدی نژاد حمایت کردند ولی الان دوباره معلوم نیست چکاره هست؟؟!!! باید به حال خودمون افسوس بخوریم واقعاااااا

    • ناشناس گفت:

      زارع بايد متاًسف باشه كه يكي مثل تو داره در موردش حرف ميزنه همه اينو بدونن كه اقاي زارع با دل و جان كارميكنه افرادي مثل اين اقا چشه پيشرفت اين شهرو ندارن فقط به فكر خودشون هستن انشالا شهر خوبي خواهيم داشت با حاج زارع بويراحمد و دنا لياقت بيشتر از اينا رو بايد داشته باشه اما افسوس افرادي مثل اين فرد و افراد قبلي فقط به فكر خودشون بودند اقاي زارع از همه زندگيش زده تا به مردمش كمك كنه و از اين فلاكت بيرونشون بياره و با اميد به خدا و مادر همه ما فاطمه زهرا كمكش ميكنه تا تو دهنه اي خوبي به اين افردي كه چش ندارن ببين شهري با بهترين امكانات خواهيم داشت چون لياقتشو داريم فقط مرد عمل حاج زارع

    • مطلع گفت:

      جناب بی طرف لطفا چند روز آینده صبر کنید تا همه موضع گیری ها مشخص شود. زود قضاوت نکن و به هر چی سایت ها مینویسند اعتماد نکن مثل خبر قتل گلشیفته فراهانی

  3. علی گفت:

    بزرگواری جوت خوت استعفا بیه بیو بره حونه بشی روزی یه ساز ایزنی جون خوت کی و یو رای دایه ؟

  4. محمد علي گفت:

    په بزرگواری یه چه کاریه که ایکنی مه خدا گرفتت
    تو خوب بلدی خوته جا بزنی
    وه پارتی و بدبختی رفتی من مجلس نشسی
    نیتری یهکامپیوترینه هم خاموش و روشن کنی
    جالبی لبسی

  5. سيد گفت:

    بي طرف كجات ميسوزه كه ميكي متاسفي براي خودت كه زارع نمايندت هست به خدا تو به حاج زارع راي ندادي فقط تخريب ميكنيد

  6. بویری گفت:

    زنده باد موحد زنده باد سید باقر موسوی

  7. امير علي گفت:

    من واقعا تاسف ميخورم كه چنين افرادي مثل همين بي طرف كه دارن در موردحاج زارع حرف ميزنن حاج زارع از همه زندگيش و خونوادش زده واسه مردمش چون مردم بويراحمد و دنا لياقت بيشتر از اينا رو دارند اين افراد و افراد قبلي من نميدونم حاج زارع چه بلايي سر اينا اورده كه هنوز كه هنوزه دارن تخريب ميكنن چرا واسه اينكه داره به اين شهر چهره ميده تا كي انشالا خدا و مادر همه ما فاطمه زهرا كمكش ميكنه و اين مردم را از اين فلاكت و بد بختي نجات ميده چون لياقت مردم ما بيشتر از اينهاست اي مردم نظاريت چنين افرادي با ابروي يه مسلمان بازي بكنن چون اين افراد مثل همين اقاي بي طرف فكر ميكنن فقط خودشون نماز ميخونن بخدا نماز اينا رياست و اينو در اخر بگم بخدا من هيچ قومي يا خويش اوندي با حاج زارع ندارم فقط چون جا در مورد حاج زارع داشتم حرف ميزدم و تخريبش ميكردم ديدم چه بلايي سرم امد ولي بهش فكر كردم پيشش رفتم ديدم چطوري با دل جام از مردمش داره دفاع ميكنه تو رو به همون قران بيايت دست به دست هم بدهيم تا اينشير مرد رو براي هر چه بهتر كردن اين شهر كمكش بكنيم 

  8. جواب امیرعلی گفت:

    همه میدونن تو فامیل درجه 1 حاجی بی سیاست هستی بابا تابلو این ترفندا قدیمی شده

  9. ص گفت:

    آقای زارعی تکلیف خودت روشن کن شما اینگار فقط تو کار آسفالتی نه سیاست .این مردم اصلاح طلبی که به شما رای دادند را بازیچه فرض کردی؟

دیدگاه شما