دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 23:31

استخدام 3 هزار نیروی بومی در حوزه نفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سیدجعفر حجازی در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: باید جلوی مهاجرت مردم و خروج سرمایه از استان را گرفت و کاری کنیم که مهاجران با سرمایه وارد استان شوند.

وی بیان کرد: با توجه به موضوع صادرات صنایع دستی، اشتغال خانگی در استان به خوبی جواب می‌دهد و ظرفیت استان به واسطه کشورهای همجوار در اشتغال و تولید خانگی بسیار بالا است پس انتظار می‌رود که بانک‌ها همکاری کرده و بگذارند که اشتغال خانگی حرکت کند.

*به لحاظ جذب تسهیلات در کشور رتبه اول را داریم

استاندار خوزستان عنوان کرد: با توجه به این که به لحاظ جذب تسهیلات از صندوق توسعه ملی در کل کشور رتبه اول را داریم نیاز است که هر چه زودتر پرونده‌های باقیمانده اجرایی شوند.

وی با اشاره به این که سال گذشته در جذب سرمایه‌گذاری خارجی با میزان یک میلیارد و 847 میلیون ریال مقام اول را در کشور داشتیم گفت: سال گذشته نزدیک به 40 سرمایه‌گذار بدون این که استفاده‌ای از منابع بانکی داشته باشند به این امر پرداختند.

*جایگزینی نیروی کار بومی

حجازی عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 300 هزار نیروی غیر بومی مشغول به کار هستند که اگر نیمی از از این تعداد شغل برای افراد بومی میسر شود مشکل اشتغال استان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در استخدام جدید نفت باید تمام 3 هزار نفر بومی باشند، همچنین مابقی دستگاه‌ها باید از افراد بومی برای تامین نیرو در آن دستگاه استفاده کنند.

*مهاجرت‌های بالا، آمار بیکاری را چندان پایین نمی‌آورد

استاندار خوزستان عنوان کرد: طبق مصوبه جدید تمام شرکت‌های استان موظف هستند که 100 در صد نیروهای خود را از درون استان تامین کنند.

وی در پایان اظهار کرد: خوزستان به واسطه ظرفیتی که دارد به طور مرتب مشاغل زیادی در بخش‌های خدماتی و تولیدی در این منطقه ایجاد می‌کند اما به دلیل مهاجرت‌های بالایی که در استان وجود دارد آمار بیکاری آن چندان پایین نمی‌آید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42520
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما