دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 21:04

اولین تاج قهرمانی بر سر 8 بازیکن + عکس

تیم فوتبال بارسلونا پس از توقف رئال مادرید در خانه اسپانیول و در فاصله 4 هفته مانده به پایان رقابت های لالیگا برای بیست و دومین بار جام قهرمانی را به خانه برد تا به نوعی مقدرای از ناکامی فصل را جبران کرده و کمی از ناراحتی هوادارانش در این فصل بکاهد.

علاوه بر رکوردهای منحصر به فردی که مسی در طول فصل جابجا کرد مانند زدن گل در 19 بازی متوالی به همه تیمهای حاضر در لالیگا، این جام رکوردهای منحصر به فردی برای برخی از بازیکنان داشت؛ تعداد جام های قهرمانی ژاوی هرناندس در این رقابت ها به عدد 7 رسید و بدین ترتیب او مبدل به بازیکنی شد که بیشترین جام قهرمانی لالیگا را در میان بازیکنان تاریخ این باشگاه کسب کرده است و از پپ گواردیولا، سرمربی و هم تیمی پیشینش در بارسا که 6 قهرمانی در لالیگا را در ویترین افتخاراتش می دید پیشی گرفت.

این قهرمانی به منزله هفتمین قهرمانی اریک آبیدال در لیگ های مختلف نیز هست. او پیش از پیوستن به بارسلونا 3 بار با المپیک لیون قهرمان لیگ فرانسه شده بود و حالا تعداد جام های قهرمانی اش در لالیگا با بارسا را به عدد 4 رساند.


اما قهرمانی این فصل بارسا در لالیگا به منزله اولین قهرمانی در لالیگا برای این 8 بازیکن به شمار می رود؛ سسک فابرگاس، الکسیس سانچز، الکس سانگ، جوردی آلبا، مارک بارترا، مارتین مونتویا، جاناتان دوس سانتوس و کریستین تیو.


اولین فصل و اولین جام برای آلبا و سانگ

جوردی آلبا که تابستان گذشته از والنسیا به بارسلونا آمد در اولین فصل حضورش در جمع آبی و اناری پوشان موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد. آلبا در 26 بازی لیگ برای بارسا به میدان رفت.

الکس سانگ بازیکن کامرونی بارسا هم در اولین فصل حضورش در جمع کاتالان ها اولین جام را به دست آورد، سانگ در 19 دیداری که به میدان رفت، بارسلونا 17 برد و 2 تساوی کسب کرد و او یک گل به ثمر رساند.

اولین قهرمانی لالیگا در دومین فصل حضور برای فابرگاس و سانچز

سسک فابرگاس یکشنبه گذشته به دنبال توقف رئال در خانه اسپانیول جام قهرمانی لالیگا را به جمع جامهای قبلی خود اضافه کرد؛ فابرگاس تابستان دوسال پیش(2011) به تیم دوران جوانی خودش بازگشت. او که از سن شانزده سالگی به آرسنال پیوسته بود، در طول دوران حضورش در رختکن توپچی‌ها موفق به فتح جام قهرمانی لیگ برتر با این تیم نشده بود.

فابرگاس در فصل گذشته موفق به بردن جامهای حذفی اسپانیا، سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاههای جهان شده بود.

الکسیس سانچز مهاجم شیلیایی بارسلونا هم درست مانند فابرگاس در دومین حضور خود در جمع کاتالان ها موفق شد اولین جام قهرمانی لالیگا را به کلکسیون 4 جام کسب کرده خود همراه بارسا در فصل 2011/12 اضافه کند. سانچز در 27 بازی لیگ برای بارسلونا به میدان رفت و 7 گل به ثمر رساند.

اولین جام قهرمانی برای 4 ذخیره

علاوه بر 4 بازیکن ذکر شده در بالا که در طول 2 فصل گذشته به باشگاه آورده شدند 4 بازیکن هم که فصل پیش برای تیم ب بارسلونا بازی می کردند اولین تاج قهرمانی لالیگا را بر سر گذاشتند؛ بارترا (8بازی و بدون گل)، مونتویا (12 بازی و بدون گل)، دوس سانتوس (2 بازی و بدون گل) و تیو ( 20 بازی و 7 گل).

منبع: مشرق

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42448
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما