دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 19:53

حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی/ حرکت سالم اقتصادی لازمه یک بازار اسلامی دانست

حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به فرامین و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در امر اقتصاد و بازار ضروری و راهگشا خواند و اظهار داشت: اگر مسئولان این سازمان فرامین و منویات معظم‌له را دقیقاً به کار گیرند، بدون شک اقتصاد مقاومتی در این نقطه از مملکت ایران حاصل خواهد شد.

وی بازار را پیشانی سازمان صنعت و معدن دانست و افزود: اگر بازار شما خراب باشد همه تلاش‌ها و برنامه‌های دیگر نیز تحت تأثیر این خرابی قرار می‌گیرد و عملاً شما توفیقی در اعمال مدیریت صحیح نخواهید داشت.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازار اسلامی و بدون ربا مهم‌ترین اقدامی است که در این حوزه با مدیریت صحیح باید به دنبال آن باشیم.

وی با بیان اینکه در بازاری که تنها پول کار می‌کند و یکه‌تازی می‌کند نباید امید پایداری و رونق را از آن داشت، تصریح کرد: بر این اساس باید مسئولان صنعت و معدن در این زمینه کاری کنند که ورود به بازار با تسلط به علم و اخلاق مورد نیاز بازار باشد تا بتوانیم شاهد یک بازار اسلامی و پایدار و تأثیرگذار باشیم.

مدیریت ناصحیح در بازار ما را در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها شکننده می‌کند 

ملک‌حسینی حرکت سالم اقتصادی را لازمه یک بازار اسلامی دانست و گفت: بازار نادرستی که در آن پول همه‌کاره است نه کار و دست افراد، توسط خداوند نابود می‌شود و با وجود چنین بازاری باید بدانیم که در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر مدیریت ما بر صنعت و معدن صحیح نباشد و اگر بازار ما اسلامی و صحیح نباشد با کوچک‌ترین تحریم و تهدیدی از پا در خواهیم آمد بنابراین باید مدیریت‌ها و تصمیم‌ها را به سمتی ببریم که برای یک روز و یک ماه نباشد بلکه برای یک عمر مدیریت کنیم.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه بدون مدیریت صحیح به جایی نمی‌رسیم و در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها کاری از پیش نمی‌بریم، گفت:‌ باید دید اگر برای اعمال مدیریت صحیح و دستیابی به اقتصاد مقاومتی نیاز به دانش، بینش و یا جرأت شکستن ساختارهای غلط گذشته وجود دارد باید این‌ها را به دست بیاوریم تا به دنبال آن سیاست‌های کلانی چون اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شعار سال، تدابیر و سیاست‌گذاری‌های رهبری را حکیمانه و دقیق خواند و خاطرنشان کرد: اگر چه دنیای شما دنیای اقتصاد است ولی همه شما در تحقق حماسه سیاسی نیز نقش و سهم دارید که نباید از آن غافل شوید.

کنترل و مدیریت بازار نیازمند مشارکت همه بخش‌ها است

داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در ابتدای این دیدار گزارشی را از وضعیت موجود بازار ارائه کرد.

دیودیده گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 19 هزار واحد صنفی فعال وجود دارد که این تعداد واحد صنفی بیش از 20 هزار شغل ایجاد کرده است.

وی با اعلام 700 واحد صنعتی فعال در این استان افزود: واحدهای صنعتی ما نیز هشت هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

این متولی بازار تصریح کرد: 95 اتحادیه صنفی و پنچ مجمع صنفی 19 هزار واحد صنفی فعالا را مدیریت می‌کنند.

دیودیده در بخش دیگری از صحبت‌هایش، موضوع بازار و مدیریت آن را پیچیده خواند و گفت: بازار فرآیند پیچیده‌ای دارد که عوامل فراوان و متفاوتی نیز بر آن اثر دارند که برای مدیریت صحیح آن نیازمند مشارکت، همکاری و همراهی آحاد مردم، مسئولان، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و فروشندگان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت توجه به صادرات را مهم‌ترین برنامه خود خواند و گفت: با توجه به ظرفیت‌های معدنی کهگیلویه و بویراحمد، این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

منبع : فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42397
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما