دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 15:00

آبشاري منحصربفرد در كهگيلويه و بويراحمد كشف شد +تصاوير

آبشار زیبا و رؤیایی تنگ مو در 80 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در مسیر دهدشت به یاسوج در تنگه‌ای به نام تنگ مو واقع شده است.

خبرگزاری فارس: آبشار تنگ مو رؤیای طبیعت در بلادشاپور + تصاویر

به گزارش بويرنيوز- آبشار تنگ مو یکی از آبشارهای زیبا و البته گمنام استان کهگیلویه و بویراحمد است که به رغم همه شکوه و زیبایی‌هایی که دارد کمتر کسی حتی در استان از وجود چنین آبشاری با خبر است.

این آبشار که در میان بومیان منطقه سادات امامزاده علی به سرتوفال نیز مشهور است از نوع آبشار تنگ‌راه و صخره‌ای است که در 80 کیلومتری شهر دهدشت و در مسیر دهدشت به یاسوج در تنگه‌ای زیبا و با شکوه به نام تنگ مو قرار دارد.

تنگ مو با دور نمایی از کوه ساورز

سرچشمه آب این آبشار از چشمه‌سارهای منطقه دشت راق و به ویژه چشمه چرنگی دشت راق است که پس از طی مسافت دو کیلومتری از صخره با ارتفاع 30 متر به پایین می‌ریزند و آبشار زیبای تنگ مو را به‌وجود می‌آورند.

آبشار تنگ مو در جنوب روستای قریه آخوند و در شرق منطقه دلی مو واقع شده و برای رسیدن به این آبشار باید با پیاده‌روی در شیب ملایم و البته دارای مناظر طبیعی دیدنی تنگ مو را پشت سرگذاشت.

برای دسترسی به این آبشار باید حدود دو کیلومتر را پیاده‌روی و کوه پیمایی کرد ولی با رسیدن به آبشار زیبای تنگ مو جذابیت‌های اطراف آن خستگی از تن هر طبیعت دوستی بیرون می‌رود.

این آبشار در ابتدای سقوط پس از گذر از آبراهی به عرض یک متر در فاصله 10 متری به صخره‌ای برخورد می‌کند و پس از آن نیز با فرودی دیگر بر روی چند تخته سنگ بزرگ به حوضچه‌ای کوچک می‌ریزد.

پوشش گیاهی متنوع، درختان سرسبز و نیز گیاهان معطر و دارویی در اطراف این آبشار بر جذابیت و زیبایی این آبشار افزوده است.

یکی دیگر از زیبایی‌های خاص این آبشار وجود شکاف‌ها و چین خوردگی‌هایی است که ناحیه پشتی مسیر سقوط آبشار قرار دارند و محلی مناسب برای اتراق و رفع خستگی طبیعت دوستان خواهد بود.

گمنامی و نیز دست‌رسی تقریباً سخت به این آبشار باعث بکر ماندن طبیعت و نیز پاکیزه بودن محیط اطراف این آبشار شده است به گونه‌ای که هیچ اثری از زباله و آلودگی در اطراف این آبشار وجود ندارد.

==============

گزارش از قاسم خشت‌زر / فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42335
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما