دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 14:28

(تصویر) اعتراض به سفر سفیر ایران به لبنان

سفیر ایران در لبنان به دنبال تجمع اعتراض آمیز، سفر خود به شهر طرابلس در شمال این کشور را نیمه کاره رها کرد.
روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت: شماری از جوانان خشمگین سنی مذهب در شهر طرابلس در شمال لبنان، “غضنفر رکن آبادی” سفیر ایران را از این شهر بیرون کردند. او و هیأت همراه در نشست اتاق بازرگانی و صنایع طرابلس حضور داشت.
عکس های منتشر شده از این تجمع نشان می دهد تعداد معترضین بسیار اندک بوده است.
این جوانان معترض گفته اند این اقدام را با ادعای ارتباط ایران با جنگ داخلی در سوریه و حمایت از حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام داده اند. آنها همچنین تجمعی را در شهر طرابلس علیه حضور سفیر ایران در این شهر برگزار کردند و پرچم های ایران و حزب الله لبنان را به آتش کشیدند.
شهر طرابلس در شمال لبنان، دومین شهر بزرگ و مهمترین شهر سنی نشین این کشور به شمار می آید. مردم این شهر به داشتن مواضعی علیه ایران، حزب الله و حکومت بشار اسد در سوریه معروف هستند.
بنابر این گزارش، ارتش لبنان پس از اعتراضات در شهر طرابلس، مسؤولیت خارج کردن سفیر ایران از این شهر را برعهده گرفت.
روزنامه المستقبل چاپ بیروت هم در این باره نوشت: سفیر ایران به همراه شماری از مدیران شرکت های ایرانی به دعوت رئیس اتاق بازرگانی لبنان در این نشست حاضر شده بودند. همزمان میان شماری از جوانان طرابلس از طریق پیامک، فراخوان های تجمع اعتراضی علیه حضور سفیر ایران در این شهر مبادله و منجر به تجمع علیه رکن آبادی شد البته برخی از روحانیون سنی مذهب تلاش کردند جوانان را آرام کنند.
در این پیامک ها آمده بود: ای غیرتمندان ای مجاهدی ای اهالی طرابلس ، هیأتی از سفارت ایران ساعت یک ظهر در اتاق بازرگانی حضور خواهند داشت به این افراد که در خون ریزی در سوریه مشارکت می کنند اجازه ندهید به سرزمین توحید و سنت نبوی ،طرابلس پا بگذارند.
در تصاویر منتشر شده مشخص می شود که شمار معترضین بسیار اندک بوده است.
(تصویر) اعتراض به سفر سفیر ایران به لبنان
(تصویر) اعتراض به سفر سفیر ایران به لبنان
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما