دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 14:02

هاشمي اصولگرايان را لرزاند

معادلات انتخاباتی جریان اصولگرا از ساعت 17:30 روز شنبه 21 اردیبهشت ماه به کلی تغییر کرد. حضور آیت الله هاشمی در آخرین دقایق بسیاری از برنامه ریزی های ائتلاف های تشکیل شده و نامزدهای مستقل این جریان را دچار خدشه نمود و پس از آن برخی نامزدهای این جریان راههای مختلفی را از نگاشتن نامه انتقادی به حضور هاشمی تا سخنان عتاب الود علیه وی آزمودند، اما اینها نتوانست در برابر موج عمومی جامعه در حمایت از اعلام حضور و کاندیداتوری هاشمی راه به جایی ببرد، لذا برآن شدند تا زورآزمایی را به میدان دیگری ببرند باشد که اینبار بشود از اقبال عمومی نسبت به حضور آیت الله کاست.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، نکته مهم در راهبری این استراتژی تفاهم بر روی یک کاندیداست که البته باید از لحاظ مقبولیت اجتماعی در حال حاضر با هاشمی رقابت کند و هم قابلیت رای آوری در شهرهای کوچک را به لحاظ شناخت اسمی داشته باشد و هم نقادی او از دولت موجود برای مردم پذیرفته شده باشد.

حداد عادل یکی از اعضای ائتلاف 1+2 در اینخصوص گفته است: تحولاتی که در روز آخر ثبت‌نام صورت گرفت و شرایط جدیدی را برای انتخابات بوجود آورد، ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر می‌کند.

این عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال که آقای ولایتی گفته بودند که ممکن است کاندیداهای اصولگرا به نفع جلیلی کنار بروند، گفت: بله؛ ممکن است، باید همه احتمالات را در نظر گرفت.

با اینکه خبر اعلام وجود رای بالای جلیلی از سوی حداد عادل  از سوی  مسئول دفتر وی  تکذیب شد ، اما سخنانی از این دست در دو روز اخیر در بسیاری از محافل اصولگرایی شنیده شده است.

باید تا اعلام نظر شورای محترم  نگهبان منتظر ماند و دید از مجموعه چند ده نفری اصولگرایان چند نفر تایید صلاحیت می شوند و پس از آن گفتمان درون گروهی آنان را بررسی کرد . اما عدم وجود یک تصمیم واحد و دارای اتفاق عمومی حتی در میان در ائتلاف های ایجاد شده نشان می دهد اردوگاه اصولگرایان در چند روز آینده ، ایام پر از تنشی را سپری خواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42256
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما