دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 - 13:57

آیا با تخلف بی سابقه انتخاباتی رئیس جمهور برخورد می شود؟

احمدی نژاد البته به همین موارد نیز بسنده نکرد و هنگام ثبت نام مشایی، دست او را بالا برد تا پازل بدعت گذاری ها و تخلفات انتخاباتی دولت کامل شود.
“گروه سیاسی صراط” – برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، رییس جمهور یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به منظور ثبت نام در وزارت کشور همراهی کرد.
در آخرین دقایق از زمان باقی مانده برای ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اسفندیار رحیم مشایی که به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری عزم وزارت کشور را کرده بود، از همراهی و هم گامی محمود احمدی نژاد برخوردار شد تا بدین ترتیب، باز هم بدعتی دیگر در دولت دهم پایه گذاری شود و برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، از حمایت علنی رییس جمهور برخوردار شود.
احمدی نژاد البته به همراهی صرف مشایی بسنده نکرد و در نشست خبری خود در حاشیه بازدید روند ثبت نام کاندیداها در ستاد انتخابات کشور، یار غار خود و پدرزن پسرش را از الطاف بی کران خود بهره مند ساخت.
احمدی نژاد در سخنانی که آشکارا تخلف قانونی انتخاباتی به شمار می رود، گفت: مشایی را 28 سال است که می شناسم او فردی مومن، پاک، کارآمد و عمیقا بر ارزش های اسلامی و اصول برآمده از امام باور دارد و عمیقا به توانمندی های این ملت آشناست.
او ادامه داد: مشایی یعنی احمدی نژاد و احمدی نژاد یعنی مشایی.

 

از طرفی، مشایی در توجیهی تمسخرآمیز در خصوص حمایت رییس جمهور از او گفت: «آقای دکتر احمدی نژاد امروز را مرخصی گرفتند تا به همراه من در ستاد انتخابات حضور یابند چون اگر سر کار می بودند قانوناً نمی توانستند همراه من حضور یابند.»
این در حالی است که رییس جمهور پیش از این، هر گونه دخالت دولت در انتخابات را کاملا رد کرده بود. این موضوع چندین بار دیگر توسط دیگر دولتی ها نیز انکار شده بود.

تخلف آشکار
مطابق ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری، «انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي از تاريخ اعلام رسمي اسامي نامزدها له يا عليه نامزدهاي رياست جمهوري از ميز خطابه نماز جمعه و يا هر وسيله ديگري كه جنبه رسمي و دولتي دارد»، «ممنوع بوده و مرتكب، مجرم شناخته مي شود».
همچنین طبق ماده 73 همین قانون، «مقامات اجرايي و نظارت انتخابات حق تبليغ له يا عليه هيچيك از داوطلبان انتخاباتي را نخواهند داشت . تخلف از اين قانون جرم محسوب مي شود.»
از طرفی بر اساس ماده 88 این قانون، «متخلفان از مواد مندرج در ماده 68» به مجازات «از يك تا شش ماه حبس» محكوم خواهند شد.

واکنش شورای نگهبان چیست؟
احمدی نژاد البته به همین موارد نیز بسنده نکرد و هنگام ثبت نام مشایی، دست او را بالا برد تا پازل بدعت گذاری ها و تخلفات انتخاباتی دولت کامل شود. حال باید منتظر ماند و دید واکنش نهادهای نظارتی انتخاباتی به این تخلفات چیست؟
کدخدایی سخنگوی این شورا در واکنش به اقدام غیرمتعارف محمود احمدی نزاد گفت: اقدام اخیر رئیس جمهور تخلف بوده و عنوان مجرمانه دارد” وی اضافه کرد: “این موضوع را به قوه قضائیه اعلام کردیم که پس از آن تصمیم گیری بر اساس قانون و بر عهده دستگاه قضایی است”
با این حال هنوز مشخص نیست مجلس، شورای نگهبان، قوه قضائیه و یا نهاد دیگری با این مانور تبلیغاتی رئیس جمهور برخورد خواهد کرد؟

گفتنی است بدعت گداری رییس جمهور از روز پایانی ثبت نام تا کنون مورد توجه رسانه های معاند خارج نشین قرار گرفته و سوژه مناسبی را در اختیار آنها قرار داده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=42252
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما