یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 9:03

آقای‌ هاشمی‌ از کتاب‌ سوم‌ بازنشسته‌ شد

 به گزارش بویر نیوز، مرتضی مجدفر، پژوهشگر آموزشی و یکی از ناظران کتاب‌های جدیدالتألیف پایه سوم ابتدایی در گفت‌وگو با  فارس  به تصویب سند برنامه درسی ملی اشاره کرد و اظهار داشت: سند برنامه درسی ملی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است و اخیراً رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: ماجرای خانواده هاشمی از کتب سوم ابتدایی سال آینده حذف شد

 

وی ادامه داد: در گذشته ما فاقد نقشه راه در کتاب‌های درسی‌ بودیم و در واقع هرکدام از مؤلفان کتاب‌های درسی بر اساس سلیقه خودشان کتاب می‌نوشتند.

مجد‌فر با بیان اینکه طی دو سال گذشته و قبل از تصویب سند برنامه درسی ملی، محتوای کتب درس اول و دوم ابتدایی با این سند همسوسازی شده است، افزود: در برخی موارد مانند کتاب ریاضیات که حافظه محور بود، چون سند برنامه درسی ملی با حافظه محوری مخالف بود، کتب جدید تألیف شد و در برخی نیز همسوسازی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: روند تألیف کتب درسی رو به رشد بوده و سال به سال بهتر شده است و امسال در کتب سوم ابتدایی همسوسازی انجام شده است.

این ناظر کتاب‌های جدیدالتألیف سوم ابتدایی با بیان اینکه بر اساس تصمیم گروه مطالعات اجتماعی، آقای هاشمی بازنشسته شد، گفت: ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس در کتب جدید، حذف شد.

وی افزود: موضوعات در کتاب مطالعات اجتماعی به صورت ترکیبی است یعنی محتوای تاریخ، جغرافیا، اجتماعی که در کتاب‌های قدیم جدا بود، اکنون درهم تنیده است و درسی به نام مطالعات اجتماعی داریم.

مجدفر به آخرین وضعیت کتب جدیدالتألیف سوم ابتدایی اشاره کرد و اظهار داشت: مرحله اول تألیف کتب سوم ابتدایی تمام شده است و اکنون در مرحله بازبینی است و در حقیقت پیش تأْلیف کتب به پایان رسیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=39637
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما