یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 8:44

كانديداي زن شوراي شهر ياسوج دلايل حضورش را اعلام كرد + تصوير

به گزارش بويرنيوز زهرا زماني نامزد انتخابات شوراي شهر ياسوج نوشت:

لزوم حضور زنان درعرصه سیاسی:

غالباً ما حضور زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سياسی را محصولی از دوره مدرن و متأثر از تجدد و نوآوری می دانيم. اما نبايد غفلت کرد که در طول تاريخ اين مرز و بوم هميشه زنان به اشکال مختلف در صحنه اجتماع حضور داشته اند.

در آيات و روايات تاريخی اسلامی، حضور مؤثر زنان و مسئوليت های آنان در صحنه های اجتماعی مشاهده می شود. در اين رابطه بعضی از دينداران نقش زن را محدود به نقش مادری و همسری می دانند و تصور می كنند وظيفه زن محدود به اين دو نقش بوده و حق حضور در اجتماع و انجام مسؤوليت هايی ديگر را ندارد.
درمقابل عده ای نيز معتقدند كه زن علاوه بر نقش مادری و همسری توانايی و صلاحيت انجام ساير نقش های اجتماعی را نيز دارد.

امروزه كسی نمی تواند نقش كاربردی زنان را در جامعه انكار كند؛ چرا كه زنان نيمی از پيكره اجتماع را تشكيل داده و نقش او را در رشد و تعالی انسان و جامعه انسانی مهم تلقی كرده اند؛ و بسياری از چرخ های اقتصادی، آموزشی و خدمات با دستان توانمند آن ها به حركت درمی آيد، اين واقعيتی انكار ناپذير است و می توان گفت عدم حضور زن در بعضی مشاغل می تواند به پيكره جامعه صدمه بزند. در متون دينی و منابع اسلامی نيز به مطالبی برخورد می كنيم كه نشانگر جايگاه والای زن در اجتماع است.

آيت اللّه جوادی آملی نيز در كتاب زن در آيينه جلال و جمال در3  بخش از عظمت و جايگاه زن سخن به ميان آورده .

 -در قرآن، آياتی وجود دارد كه بيانگر فعاليت اجتماعی زنان می باشد، از  جمله: بيعت زنان با پيامبر (ص)(حضور سياسی)

مهاجرت زنان  –

يكی ديگر از مسايلی كه حضور زنان را در اجتماع در صدر اسلام نمايان می كند، شركت زنان در نهضت بزرگ اجتماعی- سياسی هجرت می باشد.

اسلام به زن، استقلال اقتصادی بخشيده است تا وی، مانند مردان از حق مالكيت و تصرف در اموال خويشتن، بدون نظارت و قيموميت كسی، بهره ببرد و با اختيار خويش ثروتش را در راهی كه نياز می داند، صرف كند.

درعین حال خواسته شده درچارچوب ضوابط اسلامی واخلاقی به استیفای حق خود بپردازند وباکوشش وتلاش وپیگیری به عرصه های سیاست نیز گام بگذارند.زیرا در عرصه های سیاسی واجتهادی ومانند آن به موفقیت های زنان مسلمان نیاز است.

زنان نیمی از انسان­های این کره خاکی هستند که نقش بسیار مهمی در جنبش­ها و نهضت­ها و انقلاب­ها داشته­اند. حساسیت نقش زنان برخاسته از عمق تاثیرگذاری زنان در تمامی عرصه­های زندگی است.

دو دستاورد مهم انقلاب اسلامی برای قشر زنان، ایجاد خودباوری و هویت اسلامی است. این دو دستاورد زمینه رشد و تعالی زنان را در جامعه فراهم ساخت و فرصت حضور آنها را در جامعه پررنگ‌تر کرد تا بتوانند به شکل توانمندتری در همه عرصه‌ها قدم بردارند. البته این حرکت‌های متعالی و مثبت باعث تحکیم بنیان خانواده و نقش مادرانه آنها شده است و بعد از انقلاب اسلامی، خانواده‌ به ­عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین نهاد برای رشد و کرامت انسانی و زن در خانواده عنصری انسان‌ساز معرفی شد.

همان‌طور که مشهود است زنان مسلمان به این خودباوری رسیده‌اند که با مشارکت سیاسی‌شان می توانند جریان تاریخ را به سمت عدالت جهانی سوق دهند. آنها شخصیت و هویت خویش را بازیافته و به مقام و منزلت والای خویش پی برده‌اند و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کرده‌اند. زنان مسلمان از حالت بی اعتنایی بیرون آمده و نسبت به سرنوشت خود و خانواده خویش و اسلام احساس مسئولیت می‌کنند.

zahra zamani

من با مسائل و مشکلات زنان منطقه آشنا هستم و حل اين مسائل و مشکلات انگيزه يی شد تا در انتخابات شوراها کانديدا شوم«حضور من در انتخابات در راستای طرح توانمند سازی زنان است. من می خواهم ابهت و قدرت زنان را اثبات کنم.» به عقيده من«نابرابری ميان حقوق زنان و مردان و بی توجهی به مسائل زنان از جمله مهم ترين مشکلات بانوان یاسوج است.» در بسياری از مناطق حقوق اوليه زنان از سوی اعضای خانواده نقض می شود و برخی سنت ها و باورها باعث شده است تا زنان در برخی مناطق استان از ارث محروم باشند، حق کار به زنان در خارج از خانه داده نشود و بسياری از مشکلات ديگر. اميدوارم در شورا بتوانم برای زنان و دختران اقدامات موثری انجام ده م.اگربه دلایلی نتوانم  این مهم رابه سر مقصد برسانم می دانم که حداقل با آمدنم فعل توانستن وحضور زنان در کارگاه خارج از خانه شدنی است.خصوصا درشهرما نگاه به زنان درقرن جدید اگرنخواهیم با دیگر کشورها مقایسه کنیم نسبت به شهرهای دیگر هم نیز خرد بینانه تر است.

دغدغه اصلی من دفاع از حقوق زنان است.طرحی را با نام توانمندسازی زنان اجرا می کنم که هدف از آن ارتقای سطح حضور زنان در همه صحنه ها به صورتی قاطع و پررنگ باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=39628
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سامان گفت:

    فکرکنم سیاست غلطی داری ….

  2. هادی گفت:

    خدا حفظش کنه

  3. اندیشه معلم از سوق سرافراز گفت:

    سرکار خانم شوراها عرصه اجتماعی هستند نه عرصه سیاسی .بی شک زنان نیمی از جمعیت و بیش از 63 درصد پذیرفته شدگان دانشگاهها را شامل می شوند اما شورای شهر نیاز به تخصص دارد نه جنسیت

  4. یاس گفت:

    به نظر من استان ما به حضور یک زن در عرصه ی سیاسی و اجتماعی نیاز دارد و خانم زمانی با توجه به سابقه در خشانی که دارن گزینه ی مناسبی میباشند. به امید پیروزی

  5. امین گفت:

    جناب اندیشه معلم از سوق سرافراز… تمامی انتخابات هم عرصه اجتماعی دارند هم سیاسی و هم بحث جنسیت. مطمئن باشید حرف زنان را زنان بهتر میفهمند همانطور که مردان حرف هم را بهتر میفهمند . ما در این شورا و در کلیه ی عرصه ها به حضور زنان نیاز داریم.

  6. بینا گفت:

    خانم زمانی شعار های شما هیچ سنخیتی با وظایف شورای شهر ندارد.شماشورا رو با مجلس اشتباه گرفتید.ما در شورایش شهر بحث مدیریت شهری رو داریم.انجمن فیمینیستی که نیست که حرف از حقوق زن می زنید!ما درحقوق خود شهر لنگ می زنیم !!!شوراهای شهر باید به سمت تخصصی شدن برود.شهر ما با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند که فقط یک مدیریت تخصصی و فنی می تواند به این مشکلات غلبه کند.

  7. شورا گفت:

    رای ما فقط و فقط سید صادق حسینی

  8. علی گفت:

    با سلام عوضی تشریف آوردید شورای اسلامی شهر یک تشکیلات سیاسی نیست و شورا ابزاری برای حل مشکلات بانوان در اختیار ندارد هر چند شاید بگویید زنان هم بخشی از این جامعه هستند بله کاملا درست است و زنان جامعه ما مشکلات ریادی دارند که می بایست در سطح ملی چاره اندیشی کنند .

    • آتنا گفت:

      از شماآقایان همین بیش تصور نمیرود وهمین حرف هارامیزنید که خانم های یاسوجی هنوز جایگاه خودشان را نمیشناسنند ما خانم ها هم مشکلاتی داریم که به شورای شهر مربوط میشود.

    • جواب علی گفت:

      چی داری میگی؟زن و مرد هیچ فرقی نمیکنه…مگه اینکه مردا برای کنگ زنی اومده باشن تو شورای شهر
      لطف کنید با فکر و اندیشه سخن بگین

  9. lمرتضی گفت:

    اگه واقعا برای خدمت به شهر میاین و مثل قبلیا نباشین رای میارین

  10. اتابک گفت:

    سید امراله موسوی کاندیدی اصلح

  11. صادق زاده گفت:

    من که بهش رای میدم …

  12. علی گفت:

    باسلام فکر کنم خانم زمانی اشتباه اومدی وظایفشورای شهر مسائل دیگری است بنظر من تمام کاندیدای محترم باید قبل از ورود و ثبت نام حداقل یه مروری نسبت به وظایف شورا داشته باشن در ضمن رشته فیزیک چه ارتباطی به حوزه شهرسازی داره.

  13. دمبه بر گفت:

    فقط سید ناصر معصومی و هدایت امیری

  14. مهمان گفت:

    پس فقط منتظر رأي زنان باش. اين شعار بدي ست كه براي خودت انتخاب كرديو مرز بندي مكن. زن ومرد را انسان حساب كن. زنان در همه ميادين هستند حتي تا وزارتخانه. اگر زنان استان ما هنوز مقام كشوري ندارند از كم سوادي .يا عدم اعتماد به نفس ويا نداشتن روحيه كافي زندگي در مركز چه مجردي وچه متأهلي را ندارن.

  15. امیرحسین گفت:

    نمی دانم چرا بعضی آقایان نسبت به زنان تصورات بدی دارند و می گویند نباید زن درعرصه سیاسی واجتماعی باشد .مگر زندگی ما وزنده بودن ما مدیون همین زنها نیست چرا آقایان محترم اینطور نظر میدهید. چرا فکر وعیده تان را به روز نمی کنید وبا زمانه پیش نمی روید واقعا ما مردان چقدر کم فکر هستیم که درباره زنان این چنن فکر میکنیم .پس ایده هایتان را عوض کنید .مابه زنان درجامعه سیاسی واجتماعی نیاز داریم وباید همکاری کنیم .

    به این دلیل من به خانم زمانی که به عرصه سیاسی پا گذاشته افتخار می کنم وبه ایشان رای می دهم .
    به امید موفقیت زنان و دختران بویراحمدی وهمچنین خانم زمانی………..

  16. یاسوجی گفت:

    سلام حداقل خودت را کامل معرفی کن .خیلی خوبه چه اشکال داره که خانم ها بیان.

  17. قدرت گفت:

    سلام خواهر بزرگوار لطف کن ابتدا خود را معرفی کنید و سپس سوابق کاری و تحصیلی خود رابیان نموده و…. تاما بتوانیم ابتدا شما را بشناسیم و سپس درباره انتخاب شما تصمیم بگیریم .

    • سامان گفت:

      خانم مهندس زهرا زمانی کارشناس ارشد شیمی فیزیک دومین بانویست که برای انتخابات شورای شهر یاسوج وارد عرصه شده است. از سوابق وی می توان به تدرس در دانشگاه آزاد واحد یاسوج و دانشگاه پیام نور اشاره داشت و علاوه بر آن دبیرآموزش وپرورش وهمچنین مدیر موسسه گزینه دو با هشت سال سابقه کار نیز از دیگر سوابق ایشان است

  18. سعید گفت:

    ایشان 10 رای بیشتر نمی آورد وآن هم خانوادش

  19. یک زن گفت:

    من از طرف یک زن میگم اگه قرار این خانم برای دفاع از خقوق ما وارد شورا بشن همون بهتر که نرن حانم شما ساید به نمایندگی از یک شهر اون جا باشید نه زن ها

    • هستی گفت:

      خانم بی نام برو یه کم سوادخواندن ونوشتنتو بیشتر کن بعد بیا اینجا نظر بده.چون خیلی غلط املای داری.

  20. شمس گفت:

    فقط مهندس سيد هدايت اكبري

  21. ناشناس گفت:

    زنان بدرد شورا نمي خورند. بهتره زنها به شوهرهاشون مشاوره بدهند.

  22. یک غیر بومی گفت:

    نظرات همه محترم است بهتر است به شخصیت کسی توهین نشود همه در جایگاه خود قابل احترامند. این شجاعت میخواهد که کسی وارد میدان شود و جای تأمل دارد که به این خانم تبریک بگویم و اینکه شعار ایشان توانمند سازی زنان می باشد خیلی از مسائل در حوزه مدیریت شهری و مشارکت زنان در این حوزه حل خواهد شد پس تا برنامه ایشان را نمی دانید از نظرات سطحی و دور از علم پرهیز کنید.به امید موفقیت تمام عزیزان

  23. محمدرضا گفت:

    فقط مهندس سید هدایت اکبری مردمدار پرتلاش دارای سابقه درخشان در بانک صادرات بازرس نظام مهندسی عضو کارشناسان خبره مسئولیت پذیر من به نمایندگی کارکنان اداره

    …………… حمایت خود را اعلام میداریم

  24. محمد گفت:

    نیومدنت بهتر بود

  25. طایفه معصوم اباد گفت:

    انتخاب اصلح مافقط مهندس سیدجهانبخش احمدی مهریان

  26. بی طرف گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت سرکار خانم زمانی با توجه به اینکه شناختی نسبت به ایشان ندارم ولی جای تقدیر وتشکر دارد از اینکه بدون در نظر گرفتن موقعیت کنونی و با شهامت و هدفی مشخص نسبت به حقوق زنان پا به این عرصه گذاشتند. امیدوارم موفق باشید

  27. عباس گفت:

    خانم زهرا زمانی شما چه سابقه کاری واجرایی دارید فکر می کنم شما خیلی زود عجله کردید کاش انسان هایی با تجربه و کارسناس به مسایل شهری وارد میشدند و گره ای از مصایب این شهر باز می کردند. در ضمن شعار های شما بیشتر بوی مسایل سیاسی میدهد تا کار شناس شهری . در جامعه ما لیسانس وفوق لیسانس خیلی زیاد است چنین امر مهمی باید به کاردان سپرده شود نه فوق لیسانس فیزیک یا تربیت بدنی یا مدارک دیگر.

  28. ناشناس گفت:

    خانم زمانی چقدر حجاب به شما میاد مثل یک خواهر روحانی شدید ظاهر شما خیلی معصوم شده ان شاا… که بعد از انتخابات همین رویه را ادامه میدهید؟

  29. ناشناس گفت:

    سرکار خانم رسته شما رشته شما جامعه شناسی ومسایل مربوط به زنان است یا فیزیک لطفا اگر مدرارکی در این زمینه دارید لطفا بیان فرمایید البته در جامعه حد تعادل باید بر قرار باشد که شما می فرمایید می خواهید قدرت زنان را اثبات نمایید.رهرو ان است که پیوسته واهسته رود .نه گهی تند وگهی خسته رود.

  30. مینا گفت:

    موفق باشید

  31. جابر گفت:

    ایشا الله که موفق بشین . چشم صد در صد

  32. آرمین گفت:

    متاسفانه …خانم منتخب اول مرکز استان, در شورا که وظیفه اصلی وذاتی آن مدیریت وعمران شهریست فرموده اند: (

    حضور من در انتخابات درراستای توانمند سازی زنان است [من میخواهم ابهت و قدرت زنان را اثبات کنم
    )تبارک الله به چنین انگیزه و آرمان والایی وهزار تبریک به درک و شعور وشناخت عمیق وهوشمندانه وانتخاب مردم شهرم .ظاهرا” شورای شهر ما جدیدا به سندیکای فمینیسم تبدیل خواهد شد.

  33. علی گفت:

    محشری به شاه قاسوم

دیدگاه شما