شنبه 14 اردیبهشت 1392 - 21:00

هیچگاه نگفته‌ام که آيت‌الله هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است

به گزارش بویرنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، “علي اکبر ولايتي” عضو ائتلاف سه گانه در نشست خبري که عصر امروز در پايگاه خبري تحليلي مشرق برگزار شد، با بيان اينکه اين مصاحبه يک مصاحبه انتخاباتي نيست زيرا در شرايط فعلي هرکس از انتخابات صحبت کند، امر غيرقانوني است، اظهار داشت: در برگزاري اجلاس علماي بيداري اسلامي بسياري از همکاران تلاش کردند تا اين اجلاس به بهترين شکل ممکن صورت گيرد.

وي افزود: حدود 700 نفر مهمان خارجي و 200 نفر از داخل کشورمان در اين اجلاس حضور داشتند که در اين بين 60 درصد از علماي حاضر سني و بقيه اهل تشيع بودند.

ولايتي تصريح کرد: در اجلاس علما و بيداري اسلامي براي اولين بار از اهل تشيع زنديه و اسماعيليه دعوت به عمل آورده شد و ما شاهد بوديم که اجلاس توانست دستاوردهاي خوبي را در منطقه به جا بگذارد.

دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به اينکه بعضي از طرفداران انقلاب رنگي و اصحاب فتنه مطرح مي‌کردند که بيداري اسلامي در منطقه به سمت ديگري رخ مي‌دهد، اظهار داشت: ما شاهد بوديم که جمهوري اسلامي ايران با تدوين يک برنامه منسجم، فضايي را بر منطقه حاکم کند که سبب شود مقوله بيداري اسلامي از جايگاه ويژه‌اي در جهان برخوردار شود.

وي درباره اقدامات اخیر برخی از افراطیون وهابی نسبت به هتک حرکت یاران و صحابه پیامبر گفت:‌ این موضوع باعث تاسف است که شاهد بودیم عده‌ای از افراطیون قبر حجربن عدی را تخریب کردند، موضوعی که باور و درک آن قابل قبول نیست زیرا حجربن عدی از  جمله کسانی بود که در راه درستی قدم برداشته و به شهادت رسید.

وی افزود: کسانی که این کار را انجام می‌دهند افراطیونی هستند که نان همین افراطی‌گری‌ها را می‌خورند و برای انجام اعمال تروریستی و  این گونه اقدامات پول دریافت می‌کنند.

ولایتی با بیان اینکه همه جوامع مسلمان این اقدامات را محکوم می‌کنند، اظهار داشت:‌ انتظار می‌رود کسانی که از این تروریست‌ها در راستای انجام این اقدامات منفور حمایت می‌کنند هر چه سریعتر پاسخگو باشند و اجازه ندهند این اقدامات در جهان اسلام رخ دهد.

عضو ائتلاف سه‌گانه درباره حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: به این معتقدم که هر کسی از نظر شورای نگهبان به عنوان یک رجل سیاسی و مذهبی مطرح است می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران آزادی وجود دارد، اظهار داشت:‌ هر کسی که صلاحیت و شایستگی‌های لازم را در خود می‌بیند می‌تواند بدون هیچ رودربایستی در انتخابات حضور داشته باشد اما این شورای نگهبان است که تعیین می‌کند که چه کسانی به عنوان رجل سیاسی و مذهبی حق حضور در انتخابات را دارند.

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره اظهارات اخیر وزير اطلاعات درباره نقش هاشمی رفسنجاني در فتنه سال 88‌ گفت: در این باره باید از خود آقای مصلحی سوال کرد و بنده نمی‌توانم نسبت به آن اظهار نظری کنم.

عضو ائتلاف سه‌گانه تصریح کرد: بنده علی‌رغم اخباری که در برخی‌ رسانه‌ها منتشر شده و به نادرستی نقل شده است نگفته‌ام که هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است.

وی ادامه داد: کسانی که چنین اظهارنظرهایی را به نقل از خودشان منتشر می‌کنند به طور حتم از روی غرض این مطلب را از جانب خودشان مطرح می‌کنند لذا صراحتا اعلام می‌کنم چنین حرفی را نزده‌ام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رنگ و نماد انتخاباتی خود گفت: اعتقاد دارم رنگ ما باید رنگ خدا باشد و گام‌های ما در همین مسیر برداشته شود.

عضو ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر شما تصدی پست ریاست جمهوری را در دست بگیرید اولویت خود را مسائل اقتصادی قرار می‌دهید یا مسائل هسته‌ای، گفت: بر این اعتقادم که هم انرژی‌ هسته‌ای و هم مسائل اقتصادی باید حل شود و در دستور کار دولت بعدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسائل هسته‌ای زمان و درک خود را می‌طلبد و با مذاکره قابل حل است، افزود: ما باید ضمن حفظ دستاوردهای خود و به دور از دعوا از طریق دیپلماسی در راستای حل مسئله هسته‌ای خود با کشورهای غربی وارد عمل شویم.

ولایتی تصریح کرد: در مذاکراتی که با محوریت هسته‌ای صورت می‌گیرد باید مبانی که نظام بر اساس آن مسیر خود را طی می‌کند مورد نظر قرار گیرد.

عضو ائتلاف سه‌گانه درباره نتایج نهایی نظرسنجی‌ها در این ائتلاف اظهار داشت: هنوز در این ائتلاف نتایج نظرسنجی‌ها قطعی نشده است، اما ما سعی خواهیم کرد و تصمیم می‌گیریم به یک نتیجه مطلوب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما در صورت تصدی رئیس‌جمهور برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا دارید، تصریح کرد: اعتقاد دارم در راستای مذاکره با آمریکا همان مواضع و چارچوبی که مقام معظم رهبری بیان کردند، باید مورد توجه قرار گیرد.

ولایتی افزود: در صورتی که آمریکایی‌ها در مذاکره با ایران از موضع بالا عمل نکنند، در آن صورت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اجازه مقام معظم رهبری در چارچوب مذاکره با امریکا وارد عمل شود.

عضو ائتلاف سه‌گانه با تکذیب انجام مذاکرات با مقامات آمریکایی گفت: بنده هیچ مذاکره‌ای را به عنوان نماینده ایران با آمریکایی‌ها نداشته‌ام.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تاکید آيت‌الله هاشمی رفسنجانی بر واژه بهار عربی به جای بیداری اسلامی نسبت به انقلاب‌های رخ داده در منطقه گفت: تردید نداریم که بیداری اسلامی در منطقه رخ داده است زیرا شاهدیم کشورهایی که در آنها انقلاب روی داده با احیاء مبانی اسلامی موضع خود را با اسلام صراحتا اعلام کرده‌اند.

ولایتی با بیان اینکه در هنگام برگزاری اجلاس‌های مختلف با موضوع بیداری اسلامی از مهمان‌ها با همین عنوان دعوت می‌شود، افزود: شاهد هستیم کسانی که در این اجلاس‌ها حضور دارند بهار عربی را قبول نداشته و تنها بر بیداری اسلامی تاکید دارند.

عضو ائتلاف سه‌گانه درباره برنامه‌های اقتصادی خود در صورت تصدی پست ریاست جمهوری گفت: بنده بر این باورم که ابتدا باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور یک برنامه کوتاه‌مدت را تنظیم کرد و سپس در یک مقطع زمانی طولانی‌مدت در راستای زمان‌بندی مناسب وارد عمل شد اما ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که مسائلی چون بیکاری، اشتغال و گرانی در رتبه‌های اول کاری رئیس‌جمهور آینده باید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر تنظیم قیمت بازار در کشورمان به خوبی اجرا شود، اظهار داشت: متاسفانه سیاست اقتصادی که در کشورمان اجرا می‌شود درست نیست؛ از این رو باید در دولت یازدهم، دولت از تصدی‌گری خارج و کار را به مردم واگذار کند و اقتصاد توزیعی و مصرفی از بین برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هر کس داعیه ریاست جمهوری را در سر دارد باید تکلیف خود را در تقویت و توسعه بخش تولید و واگذار کردن شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی به مردم مشخص کند.

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا جنابعالی اعضای کابینه خود را پیش از شروع ثبت‌نام‌ها معرفی‌ خواهید کرد؟ تصریح کرد: اعضای ائتلاف سه‌گانه بر این مبنا هستند که تیم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را در راستای شفاف شدن ذهن مردم نسبت به ائتلاف سه‌گانه معرفی کنند اما این موضوع بدین معنا نیست که قصد داریم وزرا را به صورت جداجدا و منفک پیش از تشکیل دولت به مردم معرفی کنیم.

وی درباره ناآرامی‌هایی که در کشور سوریه رخ می‌دهد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه سوریه را در مقابل رژیم صهیونیستی تنها نخواهد گذاشت و باید صراحتا این موضوع را بیان کنم که اگر سوریه در شرایط فعلی تنها می‌ماند مقاومت این کشور تا به این لحظه ادامه پیدا نمی‌کرد و منجر به شکست می‌شد.

عضو ائتلاف سه‌گانه گفت: ما طی 34 سال پس از انقلاب اسلامی ایران هیچگاه کشور سوریه را تنها نگذاشتیم و از تمام کمک‌های لازم به این کشور دریغ نکرده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مهمترین نقاط ضعف و قوت حوزه بین‌الملل اظهار داشت:‌ در این حوزه باید رویکرد با تدبیر انجام شود و براساس برنامه‌های کارشناسی شده و زمانبندی دقیق مسائل صورت گیرد تا بتوان به یک توفیق کامل دست پیدا کرد.

ولایتی با بیان اینکه حوزه سیاست خارجی در سال‌های پیش اقدامات مثمرثمری انجام داده است، گفت:‌ اعتقاد دارم که در قضیه مذاکره ایران و آمریکا تنها کسی که می‌تواند اظهار نظر کند مقام معظم رهبری است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به جز برقراری رابطه با آمریکا به طور حتم با بقیه کشورهای جهان به صورت مسالمت‌آمیز تعامل خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم سیاست تنش‌زدایی در حوزه سیاست خارجی در دولت آینده باید جایگزین سیاست تشنج شود، خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد روابط معقول و صلح‌آمیز به کشورهای همسایه یک رابطه تنش‌زدا را در حوزه سیاست خارجی ایجاد کرد.

عضو ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در این ائتلاف شاخص‌های کیفی نیز برای معرفی گزینه نهایی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ما برای نظرسنجی‌هایی که در بین مردم صورت می‌گیرد احترام قائل هستیم اما ائتلاف برای پیشرفت در صدد است با کسب نظر از علما به ویژه علمای جامعه مدرسین و روحانیت در مسیری که شروع کرده است گام بردارد.

ولایتی با بیان اینکه صرفا تکیه بر نظرسنجی کار عاقلانه‌ای نیست خاطرنشان کرد: در ائتلاف سه‌گانه سعی خواهیم کرد با کسب نظر علما مسیر خود را ادامه دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رابطه میان ایران و کشورهای عربی در دولت بعدی گفت: بنا داریم روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عربی را در مسیر درستی ادامه داده و توسعه دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره اینکه برخی اشخاص چون هاشمی رفسنجانی که می‌گویند سر جنگ با  اسرائیل نداریم، گفت:‌ باید این موضوع را صراحتا اعلام کنند که تمامی مجموعه اصولگرایان در رابطه با رژیم صهیونیستی متفق‌القول هستند، لذا به صورت شفاف می‌گویم که اصولگرایان در رابطه با اسرائیل تابع نظر رهبری هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جنابعالی سابقه حضور در وزارت خارجه را داشته‌اید، حال در دولت آینده برای این حوزه چه تدابیری را اتخاذ خواهید کرد؟ اظهار داشت:‌ برقراری رابطه میان کشورهای مختلف جهان از سوی جمهوری اسلامی ایران باید مورد توجه قرار گیرد اما این موضوع زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که ظرافت‌های کار سیاست خارجی مدنظر قرار گیرد.

ولایتی با بیان اینکه ما زمانی که وزارت خارجه را تحویل گرفتیم مخروبه‌ای بیش نبود، تصریح کرد: بنده وقتی که تصدی پست وزارت خارجه را به عهده گرفتم توانستم با اتخاذ تدابیر و برنامه‌های لازم مسیر جدیدی را در حوزه سیاست خارجی کشورمان ایجاد کرده و سبب پیشرفت این حوزه شوم.

عضو ائتلاف سه‌گانه درباره اینکه آیا مشکلات پیش‌آمده در کشور متاثر از تحریم‌ها است، گفت: این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که تحریم‌ها موثر هستند اما به طور حتم با  اتخاذ یک تدبیر و اندیشه درست می‌توان اثر تحریم‌ها را از بین برد.

لازم به يادآوريست علي‌اكبر ولايتي در تاريج 10 ارديبهشت ماه جاري در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره نقش “هاشمی رفسنجاني” در فتنه 88 اظهار داشته بود: “آقای هاشمی با حکم رهبر معظم انقلاب رییس مجمع تشخیص مصلحت است و نظر مقام معظم رهبری این است که احترام ایشان حفظ شود اما این که آقای هاشمی در فتنه نقش داشته معلوم است؛ هر کس که در خط و طریق رهبری است باید در فتنه موضع‌ می‌گرفت، آن‌ روز بعضی‌ها فکر می‌کردند که کار تمام شد ولی مردم آمدند و نشان دادند کار تمام نشده و آن‌روز، روز امتحان بود؛ مقام معظم رهبری فرمودند که لشکرکشی نکنید و لشکر‌کشی کردند، کسانی که نباید در آن جمع سخنرانی می‌کردند و سخنرانی کردند و هرکس که جلوی آن لشکرکشی را می‌توانست بگیرد و نگرفت، مسؤول است.”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=39512
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما