جمعه 13 اردیبهشت 1392 - 19:22

تخریب ۱۵۰ هتل در مدینه

تخریب ۱۵۰ هتل در مدینه

به گزارش بویرنیوز به نقل ازافکار، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی ظهر امروز در نخستین همایش مسافران قبله در این شهرستان خطاب به زائران بیت‌الله‌الحرام اظهار داشت: این سفر را به عنوان یک سفر عادی تلقی نکنید و مواظب این فرصت طلایی که در اختیار شما قرار گرفته بوده و از این موقعیت مغتنم را که هر رکعت نماز در مسجدالحرام معادل ۱۰۰ هزار رکعت محسوب می‌شود باید بیشترین بهره‌برداری را داشته باشید.

وی با بیان اینکه خداوند برای ریختن گناهان بندگانش، توفیق زیارت خانه‌اش را عطا کرده گفت: اگر در این سفر توان طواف وجود ندارد، قرآن تلاوت شود و اگر تلاوت قرآن نیز میسر نباشد می‌تواند از نگاه به کعبه به عنوان بزرگترین ثواب و لذت بهره برد.

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر پرهیز از آلوده شدن زندگی مسافران قبله به لقمه حرام بیان داشت: در واقعه کربلا افرادی که مقابل امام حسین (ع) قرار گرفتند و به روی او شمشیر کشیدند همه اهل قرآن و نماز بودند و در رکاب حضرت علی (ع) شمشیر زده بودند و جایگاه امام حسین (ع) را هم می‌شناختند، اما به دلیل خوردن لقمه حرام، چنین عاقبتی نصیب‌شان شد.

موسوی در ادامه با اشاره به تخریب بیش از ۱۵۰ هتل در اجرای طرح توسعه مدینه و کمبود هتل در عربستان برای زائران ادامه داد: با وجود این‌ که امسال قرار بر تعطیلی یا کاهش حج عمره به دلیل اجرای طرح توسعه مدینه بود، اما با توجه به مشکلات پیش رو سازمان حج و زیارت هر شش روز ۱۹ هزار نفر زائر عمره را به مدینه و مکه اعزام کرده است.

وی یادآور شد: با وجود کمبود مسکن، حج و زیارت زائران را در منطقه مرکزی نزدیک حرم و در مکه اسکان داده و سرویس‌دهی حمل و نقل ۲۴ ساعته برای زائران در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تمام اقدامات لازم برای تغذیه زائران، حمل و نقل، بهداشت، مسائل فرهنگی و… انجام شده است تا زائران بدون دغدغه از این سفر معنوی بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: برای رفاه زائران سازمان حج و زیارت با استفاده از دو آشپزخانه بزرگ در مکه و دو آشپزخانه بزرگ در مدینه با رعایت تمام مسائل بهداشتی و بدون تبعیض برای همه ایرانی‌ها، غذاهایی با طعم و ذائقه ایرانی توسط آشپزهای معروف و نمونه کشور پخت و عرضه می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر بیمارستان‌های عربستان سعودی که موظف به خدمات‌دهی به زائران هستند دو درمانگاه سازمان حج و زیارت در مکه و مدینه به زائران ارائه خدمات دارند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان نیز در این مراسم بیان داشت: امسال ۵۴۰ نفر زائر حج عمره از شهرستان کاشان در قالب پنج کاروان به عربستان سعودی اعزام می‌شوند.

وحید اسکندری خاطرنشان کرد: این تعداد زائر حج عمره از شهرستان کاشان در قالب چهار کاروان ۹۵ نفره و یک کاروان ۱۶۰ نفره به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی متذکر شد: این تعداد زائر دارندگان اولویت‌های ثبت نام شده تا ۲۰ آبان سال ۸۴ هستند که در سال جاری به عربستان سعودی اعزام می‌شوند.

نخستین همایش مسافران قبله با حضور بیش از ۵۰۰ نفر مسافر عمره مفرده در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38908
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما