جمعه 13 اردیبهشت 1392 - 9:24

محل احداث راکتور هسته‌ای شیراز مشخص شد

محل احداث راکتور هسته‌ای شیراز مشخص شد

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، منطقه فارس، حسین صادق‌عابدین در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس گفت: با تغییر شرایط آب و هوایی و تغییر شرایط کشاورزان، باید تحقیقات در زمینه کشاورزی، نیز تغییر کرده و فعالانه عمل کند تا با ارائه دستاوردهای نوین علمی، باعث پایداری در تولید محصولات کشاورزی شود.

وی با تاکید براینکه باید با استفاده از روش‌های جدید و کاهش هزینه‌هایی مانند مصرف آب و سموم کشاورزی، بهره‌وری کشاورزان افزایش یابد، خاطر نشان کرد: راکتور آب سبک استان فارس به زودی احداث خواهد شد و از تحقیقات بخش کشاورزی پشتیبانی خواهد کرد.

استاندار فارس با تاکید بر این که راکتور هسته‌ای استان فارس باعث سرعت گرفتن تحقیقات در زمینه کشاورزی این استان خواهد شد، افزود: محل احداث راکتور هسته‌ای آب سبک شیراز در حاشیه شهر زرقان مشخص شده است و امیدواریم در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

صادق‌عابدین با بیان این که مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیازهای بخش وسیعی از کشور در زمینه ارقام جدید قابل کشت را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ رقم جدید بذر قابل کشت به‌زودی در استان فارس برای استفاده کشاورزان کشور معرفی خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38769
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما