پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - 22:38

استقبال یک نویسنده از گرانی کاغذ!

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، یک نویسنده گفت: موضوع کاغذ باعث شده است تا کارهای ضعیف چاپ نشود و آثار نویسندگانی که واقعاً آثار خوب و ارزشمند است منتشر شود در این میان کتاب به دست مخاطب اصلی‌‌اش هم خواهد رسید.

محمدعلی گودینی، نویسنده در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره این نمایشگاه؛ بیان داشت: با توجه به افتتاح این نمایشگاه اما هنوز استارت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران زده نشده است یعنی برخی از غرفه‌ها هنوز نه اسمی از ناشر دارند و نه کتابی در آنها چیده شده است.

وی اضافه کرد: وقتی به نمایشگاه کتاب تهران رسیدم با توجه به اینکه نخستین روز از افتتاح آن را سپری می‌کند، اما بسیار خلوت بود که امیدوارم در روزهای آتی شاهد راه‌اندازی سایر غرفه‌های این نمایشگاه باشیم.

گودینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظرتان کارهای بر زمین مانده در بخش حوزه نشر چه می‌تواند باشد، گفت: به نظر بنده چاپ و نشر به نوعی انحصاری بوده و یا مربوط به ۲ جناح بوده است و کسانی همانند ما همیشه سرگردان بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که منظورتان از ۲ جناح چیست،افزود: بعضی از ناشران دولتی بوده و بعضی دیگر نیز از طیف روشنفکران هستند اماخوشبختانه الان مسئله کاغذ آزاد شده است و امیدوارم همین طور نیز آزاد بماند تا دیگر کسی نگوید این اثر به صورت دولتی چاپ می‌شود.

این نویسنده گفت: آزاد شدن خرید کاغذ باعث شده تا حق به حق‌دار برسد یعنی نویسندگانی هستند که کتاب و آثار خوبی تولید می‌کنند و ناشران به خاطر اینکه خرید کاغذ آزاد است تلاش خواهند کرد کتاب‌هایی را منتشر کنند که سودآور و یا سرمایه‌شان به آنها برگردد به همین منظور به سراغ نویسندگان خوب رفته و به طور کل گردآوری و تدوین آثار بی‌محتوا برچیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: خرید کاغذ با نرخ آزاد مشخص خواهد کرد که چه کسانی نویسنده بوده و چه کسانی نویسنده نیستند و چه کسانی به زور می‌خواهند بنویسند و کتاب‌سازی کنند و به نوعی به مطرح کردن بپردازند به همین منظور امیداورم کاغذ به همان روال خرید آزاد باقی بماند.

گودینی ادامه داد: موضوع کاغذ باعث شده است تا کارهای ضعیف چاپ نشود و آثار نویسندگانی که واقعاً آثار خوب و ارزشمند است، به واقع منتشر شود در این راستا کتاب، ارزش بیشتری پیدا می‌کند و به دست مخاطب اصلی‌‌اش هم خواهد رسید به گونه‌ای که مطمئن خواهیم شد که کتاب‌‌های خوبی به دست مخاطبان خواهد رسید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38684
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما