پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - 21:58

انتخاب نامزد بحرینی به ریاست فوتبال آسیا نگران کننده است

به گزارش بویرنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  شیخ سلمان که در زمان رقابتهای انتخابی خود ماهرانه از سوالات در مورد قیام خونین بحرین طفره می رفت، در اولین کنفرانس خبری بعد از کسب سمت ریاست فوتبال آسیا موضع جسورانه ای داشت.

وی هنگامی که یک مقام کنفدراسیون آسیاتلاش داشت جلوی طرح یک سوال را بگیرد،گفت:مشکلی ندارم پاسخ می دهم. شیخ سلمان گفت من فقط یک سوال دارم. شما در مورد ادعاها صحبت می کنید اما سوال این است آیا شواهدی هم دارید؟
وی افزود: اگر هرکسی شواهدی دارد که فدراسیون فوتبال بحرین قانون فیفا یا ای اف سی را نقض کرده ارایه کند، در غیر این صورت به موضوع دیگری بپردازیم.
شیخ سلمان رییس فدراسیون فوتبال بحرین با 33 رای از مجموع 46 رای به ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزیده شد.
 یوسف السرکال از امارات متحده عربی فقط شش رای بدست آورد و ووراوی ماکودی از تایلند نیز هفت رای داشت.او همچنین با پیشی گرفتن از حسن الثوادی مسئول کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر ، کرسی ای اف سی در کمیته اجرایی فیفا را نیز تصاحب کرد.موفقیت او باوجودفشارهایی که ازناحیه گروههای حامی حقوق بشر در خصوص سرکوب قیام مردم بحرین در دو سال گذشته وارد شده، بدست آمده است.
 آنها شیخ سلمان را متهم می کنند در جریان تعقیب بازیکنان به علت شرکت در اعتراضات نظاره گر بوده است.
یک گروه حامی حقوق بشر هفته گذشته نامه ای برای نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد و از آنها خواست به شیخ سلمان رای ندهند، اما درخواست های آنها گوش شنوایی نیافت.
حسین عبدالله مدیر این گروه با اشاره به اینکه چندین شخصیت کلیدی فیفا و  ای اف سی به علت اتهامات فساد مجبور به کناره گیری شده اند گفت  : ما انتظار پیروزی شیخ سلمان را داشتیم.
عبدالله گفت : پیروزی او در هر دو سمت جای تعجب نداشت با توجه به این واقعیت که فساد در هر دو نهاد فیفا و ای اف سی ریشه دوانده است.
وی افزود:بااین حال به عنوان یک سازمان حقوق بشرتوانستیم توجه همگان را به بی رحمی و قساوتی که در حق فوتبالیست ها در بحرین اعمال شد جلب کنیم و از این فرصت انتخابات برای این کار استفاده کردیم.
 این سازمان اعلام کرد ، در جریان مدیریت شیخ سلمان که یک عضو خاندان سلطنتی بحرین است، بازیکنان فوتبال بازداشت شده و مورد آزار و شکنجه قرار گرفتند و در انظار عمومی تحقیر شدند.
 سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین که میزبان ناوگان پنجم آمریکاست تاکنون ده ها کشته برجای گذاشته است. با این حال این اعتراضات از فوریه 2011 تاکنون همچنان ادامه دارد.
 تحقیقات مستقل نشان داد برای گرفتن اقرار،از خشونت های گسترده و شدید از جمله شکنجه استفاده شده است.
مریم الخواجه رییس موقت مرکز حقوق بشر بحرین نیز در صفحه اجتماعی اینترنت، نارضایتی خود را از نتیجه انتخابات روز پنجشنبه کنفدراسیون آسیا ابراز کرد.
وی گفت: شیخ سلمان با وجود نقض حقوق بشر به ریاست ای اف سی رسید.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38669
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما