پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - 17:48

دردسرهای جدایی دانشگاه «ایران» از «تهران»

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به حذف عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران از مهر رزیدنت‌ها و رفتار نامناسب برخی از اساتید نسبت به دانشجویان گله کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از گذشته صحبت کردن دیگر کافی است و هر چه صحبت شده باید در مورد آینده‌ای باشد که انجام می‌دهیم.

وی افزود: مسئله‌ای که برای دو دانشگاه مطرح شده باید در جهتی باشد که این انتزاع رساتر شده و شرایط علمی – آموزشی دوباره برگردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر برخی بیمارستان‌ها عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران را از روی مهر رزیدنت‌ها برداشته و مهر ایران را به جای آن گذاشته‌اند، این در حالی است که چون دانشگاه ایران ردیف بودجه‌ای ندارد بیمه پول نسخه‌ها را نمی‌دهند و درآمد بیمارستان‌ها مختل می‌شود.

منصوری افزود: می‌توانیم عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران را از روی مهرها برداریم اما نیاز به اقدامات جزئی وجود دارد که به دلیل اینکه در زمان حساس و بحرانی قرار داریم ممکن است یک اقدام کوچک بحران‌آفرین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: همچنین متأسفانه شاهد هستیم برخی از اساتید در دانشگاه علوم پزشکی ایران بین دانشجویان تهران و ایران فرق قائل می‌شوند و مطالبی را عنوان می‌کنند که در شأن آنها نیست.

وی افزود: ما با دانشگاه ایران قول همکاری داده‌ایم و وظیفه داریم که به اساتید آنها کمک کنیم و سنگ‌اندازی نمی‌کنیم و دوست داریم به جایگاه بهتر از قبل برسند اما چنین اتفاقاتی در شرایط فعلی درست نیست.

وی تصریح کرد: برخی‌ها معتقدند چرا پروسه ادغام یک شبه انجام گرفت اما تفکیک و احیا یک شبه نمی‌شود باید به این افراد بگوییم ادغام همیشه زودتر و راحت‌تر صورت می‌گیرد اما برای تفکیک نیازمند به ردیف بودجه، جداسازی کارکنان، اساتید، دانشجویان و … هستیم که زمان‌بر است.

منصوری گفت: عجله‌ای که ناشی از احساس باشد را باید کنترل کنیم تا تاریخ ۳۱ تیر ماه دانشگاه علوم پزشکی تهران باید عهده‌دار مدیریت آموزشی باشد و وقت انتقام‌گیری نیست نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری هستیم و ایجاب می‌کند جو آرامی داشته باشیم و امیدوارم مجلس و معاونت مدیریت و راهبرد ریاست جمهوری به زودی ردیف بودجه‌ای را تعریف کنند.

وی ادامه داد: اما زمانی که مصوبات در حد اجرا می‌آید با مشکل بر می‌خوریم تصمیمات جدید در مسئولان رده بالا به خوبی هماهنگ می‌شود اما در بخش‌های پایینی این هماهنگی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه راهکارها باید بررسی شوند ادامه داد: در صف مدیریت، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران و هیئت رئیسه برای اجرای برنامه‌ها تفاهم دارند چرا که بحثی وجود ندارد. مسئولان نظام تصمیمی را برای احیا گرفته‌اند و ما باید در جهت آن حرکت کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38609
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما