پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - 17:45

پنج برابر شدن صادرات نفت گاز ایران

گاز حدود ششصد میلیون دلار درآمد کسب کرده است. در حالی که تحریم‌ها باعث شده است تا صادرات نفت ایران تقریبا نصف شود ولی در مهار صادرات نفت گاز ایران ناموفق بوده است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از تابناک، بنا به ادعای رویترز مقامات بازاریابی و واسطه‌های ایرانی که بیشتر در خارج از امارات متحده عربی فعالیت می‌کنند، قادرند با استفاده از روش‌هایی چون انتقال کشتی به کشتی نفت و یا مخلوط کردن نفت ایران با نفت دیگر کشورها در مناطق دورافتاده، منشا نفت را در بازار پنهان کرده و تحریم‌ها را دور بزنند.

میزان صادرات نفت گاز ایران در ماه آوریل سال 2013، تقریبا 5.5 برابر میزان صادرات آن در ماه آوریل سال 2012 است که در آن ماه 240هزار تن و یا به عبارت دیگر 1.56 میلیون بشکه بوده است. هر چند ادعا شده است که ایران برای فروش نفت گاز خود تخفیف‌های زیادی به مشتریان داده است ولی درآمدها از این راه رشد زیادی داشته است.

رویترز که با جدیت بر فروش نفت و تحریم‌های ایران نظارت می‌کند، اعلام کرده است که طبق اخبار به دست آمده از سه منبع آشنا با صادرات نفت ایران، شش میلیون بشکه از این صادرات از طریق فروش مستقیم توسط شرکت ملی نفت ایران به مشتریان خارجی انجام شده است. این میزان صادرات، 130 درصد بیشتر از 2.6 میلیون بشکه متوسط صادرات مستقیم نفت گاز توسط شرکت ملی نفت در سه ماهه اول سال گذشته است.

یک معامله‌گر در بازارهای آسیایی به رویترز گفته است که در این ماه ایران، سه محموله را به طور مستقیم به چین فروخته است. وی بازار فروش نفت گاز ایران را بازار پرسودی دانسته است که کسی نمی‌تواند از ان بگذرد.

نفت گاز با سولفور بالای ایران در میان پالایشگاه‌های کوچک و متوسط چین محبوب است زیرا گازوئیل زیادی از پالایش آن به دست می‌آید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38604
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما