پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 - 14:36

نظر هاشمی در مورد حرام بودن سلاح هسته‌ ای

نظر هاشمی در مورد حرام بودن سلاح هسته‌ ای

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار،  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اعضای خانه کارگر با تبریک روز کارگر، سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و همچنین ولادت حضرت امام خمینی (ره) گفت: باید امروز از قشر کارگران که به حق بخش عمده‌یی از زحمت‌کشان جامعه ما را تشکیل می‌دهند قدردانی نمود و از روز جهانی کارگر و بنیانگذار آن تجلیل به عمل آورد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار استاد مطهری از معلمان تجلیل کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کارگران موتور محرک پیشرفت کشور بوده و آسایش مردم را تامین می‌کنند، گفت: این قشر زحمت‌کش همواره ستون فقرات اقتصاد کشور بوده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی که کارگران و سایر قشرهای جامعه با آن مواجهند گفت: با توجه به منابع انسانی و خدادادی کشورمان متاسفانه شرایط امروز کارگران و خانواده‌های آنها شرایط مناسبی نیست.

عضو خبرگان رهبری توان عظیم کارگران به عنوان بازوان توانمند تولید و صنعت را نمونه بارزی از نقش بی‌بدلیل این قشر از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون، به ویژه در دوران دفاع مقدس و سازندگی دانست و افزود: اولویت دادن به تقاضاهای بخش کارگری از جمله ارتقای امنیت شغلی، تامین مسائل درمانی و سایر مطالبات کارگران در بستری آرام و به دور از هیاهوهای سیاسی ضروری است.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به مشکلات عنوان شده از سوی نمایندگان جامعه کارگری تصریح کرد: بخشی از مسائل موجود ناشی از آثار تحمیل تحریم ها و بخشی دیگر از سوء مدیریت‌ها نشات می‌گیرد که با اجرای سیاست‌های صحیح مدیریتی در سطوح کلان می‌توان بسیاری از این مطالبات را رفع و مشکلات را با کمک خود کارگران حل کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به نجابت، وفاداری و قانع بودن کارگران که همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند حفظ ارزش های انسانی و پایبندی کارگران به انقلاب و تفکرات مذهبی و تلاش بی وقفه در جهت استمرار تولیدات داخلی را قابل تحسین خواند.

هاشمی رفسنجانی با توجه به مشکلات کنونی کشور، راههای برون رفت از شرایط کنونی را تحکیم همدلی، وحدت و اعتماد متقابل میان مردم و مسوولان در داخل و برقراری روابط مسالمت آمیز و تعامل موثر توام با احترام متقابل با سایر کشورها دانست و افزود: درصورت تحقق این دو عامل مهم می‌توان به آینده کشور امیدوار بود.

وی با توجه بهانه‌گیری‌های استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از جمله ادعای ساخت سلاح هسته‌یی، حقوق بشر و حمایت از تروریسم گفت: همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم فتوای حرام بودن سلاح هسته‌یی از سوی رهبری معظم انقلاب بالاتر از هر تعهد سیاسی است و معتقدم در صورت عدم پافشاری غیر منطقی غربی‌ها و رعایت حقوق ملت ایران برای استفاده از انرژی هسته‌یی در زمینه های بهداشت و درمان، کشاورزی، صنایع و تولید برق، عبور از مرحله کنونی دشوار نخواهد بود.

وی افزود: در حالی که جمهوری اسلامی ایران خود بزرگترین قربانی تروریسم است، دشمنان ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند و در عین حال منافقین تروریست را در کشورهای خود پناه داده اند.

در ابتدای این دیدار محجوب و ربیعی، دبیرکل و عضو شورای مرکزی خانه کارگر به نمایندگی از کارگران، مشکلات جامعه کارگری را بیان کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38476
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما