چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - 16:40

روزنامه جمهوری اسلامی برای نقد هاشمی «شرط سنی» گذاشت!

دیدار اخیر هاشمی رفسنجانی با تعدادی از خبرنگاران اصلاح طلب و اپوزیسیون و صحبت هایی که وی در آن جلسه کرد، به حدی تعجب آور بود که با اعتراض های گسترده کارشناسان، سیاسیون و افکار عمومی مواجه شد.

به گزارش بویر نیوز به نقل از بولتن، فارغ از تحلیل محتوای صحبت های رد و بدل شده در این جلسه که در جای خود به آن خواهیم پرداخت، اما جریان رسانه ای وابسته به هاشمی که انگار متوجه اعتراض های گسترده مردم و نخبگان نسبت به صحبت های هاشمی شد، دست به کار شده و با تولید مطالب مختلف، درصدد توجیه آن برآمده است.

بر همین اساس، در جدیدترین این شاهکارها، روزنامه جمهوری اسلامی که به عنوان یکی از تریبون های همیشگی حمایت از هاشمی رفسنجانی در افکار عمومی شناخته می شود، برای نقد عملکرد هاشمی، شرط سنی و فکری گذاشت! بنابراین تنها کسانی می توانند نسبت به عملکرد هاشمی صحبت کنند که دارای شرط سنی و فکری لازم باشند!

هرچند در این مطلب اشاره ای به نام هاشمی نشده بود و از عبارت “بزرگان انقلاب” استفاده کرد اما با توجه به سابقه مطالب تولیدی این روزنامه می توان فهمید که منظور آنها چه کسی بوده است.

به گزارش بولتن، روزنامه جمهوری در شماره امروز خود چنین نوشت:

“اكنون كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم قرار داريم، با توجه به تجربيات چند انتخابات گذشته و سخناني كه اين روزها بعضي از داوطلبان رياست جمهوري و گروه‌هاي حامي آنها شنيده مي‌شود، به نظر مي‌رسد بازخواني فرهنگ و اخلاق محمدي و فاطمي و مروري بر توصيه‌ها و تأكيدهاي امام خميني، ضروري است. شيريني قدرت و طمع تشنگان قدرت به منصب رياست جمهوري، آنها را از آداب و اخلاق اسلامي دور كرده است. بعضي از اين افراد كه از نظر سني و از نظر جايگاه فكري در رتبه‌اي نيستند كه بتوانند درباره بزرگان انقلاب و پيش كسوتان جهاد و مبارزه سخن بگويند، از يكطرف خود را متخصص تشخيص “اصلح” مي‌دانند و از طرف ديگر براي افرادي كه نمي‌پسندند خط و نشان مي‌كشند و با بي‌ادبي و گستاخي درباره آنها سخن مي‌گويند. قطعاً هر كس براي تعريف و تمجيد از افراد مورد نظر و تأييد خود آزاد است ولي اينكه مجاز باشد درباره ديگران هرچه به فكرش مي‌رسد بر زبان جاري كند، نه از نظر اسلام قابل قبول است و نه اخلاق انساني و حتي قانون انتخابات.”

البته روزنامه جمهوری اسلامی در حالی نامزدهای انتخاباتی را به رعایت اخلاق فرا می خواند که خود در طول چند سال اخیر، بارها اخلاق را زیر پا گذاشته و مطالبی علیه دولت و شخص رئیس جمهور کشور منتشر کرده است.

از آن بالاتر، حتی خود هاشمی رفسنجانی نیز بارها در سخنان خود اخلاق اسلامی را رعایت نکرده و مطالبی علیه دولت و رئیس جمهور بیان کرده است. برای مثال در همین دیدار خود با خبرنگاران اصلاح طلب، متاسفانه با بی اخلاقی تمام چنین گفتند:

“کار کشور به جایی رسیده است که یک نفر که معلوم نیست از کجا آمده می‌شود محرم نظام و همه کاره نظام”. وی سپس ادامه می دهد: “احمدي نژاد استاندار من بود، فرماندار من در خوي بود و بخشدار من در ماكو و مي شناختمش ولي سياستش اين بود كه نيروهاي انقلابي حذف و بدنام شوند.”

و حالا باید از مدیران روزنامه جمهوری اسلامی پرسید آیا آقای هاشمی نیز ملزم به رعایت اخلاق اسلامی هست یا نه، به دلیل آنکه به زعم این دوستان، جزو “بزرگان انقلاب” محسوب می شود، می تواند با هر کسی هرگونه که خواست صحبت کند و هر چیزی هم که خواست بگوید؟!

منبع:بولتن

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=38194
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما