پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392 - 16:49

هاشمی و خاتمی را فتنه‌گر نمی‌دانم

متکی:هاشمی و خاتمی را فتنه‌گر نمی‌دانم

به گزارش بویر نیوز به نقل از افکار، منوچهر متکی بعد از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریز اظهار کرد: در زمینه عملکرد روسای جمهور قبلی باید به این توصیه رهبری که تاکید کردند باید به نقاط قوت و ضعف افراد در تکیه بر مسئولیت‌ها عمل کرد و از این رو درست این است که در خصوص آقایان هاشمی و خاتمی قوت و ضعف عملکردشان را مدنظر دانست.

وی افزود: بنابراین اگر بخواهیم به دولت هاشمی نگاهی گذار داشته باشیم و قوت و ضعف دولت ایشان را طرح کنیم باید اذعان کرد که در زمان وی اجرای طرح‌های عمرانی و ظرفیت‌سازی‌ها برای سرمایه‌گذاری نقاط قوت دولت سازندگی بوده است.

متکی تصریح کرد: عدم همراهی مدل اقتصادی اجرایی، عدم مراقبت در خصوص نهاد خانواده و جلوگیری از مسئله ‌سازی‌ها را می‌توان نقاط ضعف دولت آقای هاشمی دانست.

وی افزود: در خصوص دولت آقای خاتمی هم باید بگویم توسعه سیاسی دانشجویی نقطه قوت ایشان بوده و از ارائه قرائت‌ها از دین مدد دولتمردان اصلاحات را باید نقطه ضعف وی عنوان کرد.

ورود به حیطه دین نقطه ضعف دولت دهم

متکی به نقطه ضعف دولت دهم نیز اشاره کرد و افزود: نهادینه شدن ورود به عرصه دین به عنوان حیطه مربوط به ولایت فقیه را نیز باید نقطه ضعف دولت دهم ارزیابی کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری به نقش قشر دانشگاهی در مشارکت‌های حماسه‌ساز اشاره کرد و گفت: نقش روشنگرانه و آگاهانه دانشگاهیان برای حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف بی‌تاثیر نیست و می‌تواند حماسه سیاسی بی‌بدیلی را یادگار گذاشت.

وی توجه به تولید در بخش‌های کشاورزی و اقتصادی را موجب حل بسیاری از مشکلات معیشتی اعلام کرد و گفت: توجه به این بخش‌ها موجب تولید ثروت شده و در رفع بیکاری و تورم موثر خواهد بود.

متکی بهره‌گیری از کارشناسان برای برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و از تدوین و انتشار برنامه‌های خود خبر داد.

کنار نمی‌روم

وی حضور خود در انتخابات پیش رو را جدی خواند و کنار رفتن را به هر دلیل تکذیب کرد.

متکی در زمینه برنامه‌های فرهنگی خود نیز حمایت از بخش فرهنگ که مظلوم واقع شده را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد، موازی با دیگر حوزه‌ها بخش فرهنگ را هم تقویت کرده و به دنبال تدوین برنامه‌های آن هستیم.

انتخابات ۲۴ خرداد آمریکا را به آخر خط می‌رساند

وی حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات را بر هم زننده معادلات دشمنان نظام ارزیابی کرد و افزود: حضور آگاهانه مردم در عرصه انتخابات موجب کاهش فشارهای غرب خواهد شد و می‌تواند نتیجه بخش باشد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: در شرایط فعلی مردم آمریکا خواهان تغییر سیاست آمریکا علیه ایران هستند و در صورتی که عرصه انتخابات ۹۲ از سوی مردم مورد استقبال مناسبی قرار گیرد می‌توان امید داشت که دشمن در خصوص اعمال فشار به ایران به آخر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به دو مشکل امروز جامعه که بیکاری و تورم است، نامگذاری‌های سال‌های اخیر توسط رهبر انقلاب که رنگ و بوی اقتصادی دارد را نشانه اهمیت بخش اقتصاد و وجود مشکل در آن ارزیابی کرد.

متکی در خصوص برنامه‌های خود در عرصه اقتصادی حمایت همه جانبه از تولید، رفع موانع موجود و ایجاد مشوق‌ها را برنامه خود اعلام کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=36241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما