دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 - 16:46

حضور 30 زن در انتخابات شورای اسلامی روستاهای کهگیلویه

ابراهیم جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، آمار نهایی نامزد‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان را اعلام کرد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه انتخابات در 178 روستا و چهار شهر در سطح شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود اظهار داشت: انتخابات در کلیه روستا‌های واجد شرایط در سطح کهگیلویه برگزار خواهد شد.

جعفری در ادامه افزود: روستاهای بالای 20 خانوار و یا با جمعیت بالغ بر 100 نفر واجد شرایط برگزاری انتخابات محسوب می‌شوند.

فرماندار کهگیلویه، تعداد نامزدهای شورای اسلامی در روستاها را چشمگیر خواند و با تبیین جایگاه شوراهای روستایی گفت: در مجموع 909 نفر کاندیدای شورای روستایی شده‌ است.

جعفری با اشاره به نقش زنان در مدیریت جامعه عنوان داشت: امروزه توانمند سازی زنان و مشارکت کامل آنان بر پایه برابری، در همه زمینه‌ها از جمله در فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت جامعه یکی از پیش نیازهای توسعه پایدار می‌باشد.

وی از کاندیدا شدن 30 زن در انتخابات شورای اسلامی روستاها خبر داد و گفت: دو زن نیز نامزد شوراهای اسلامی در شهرهای کهگیلویه هستند.

جعفری 367 نفر از مجموع کاندیدای روستایی کهگیلویه را مربوط به بخش مرکزی، 264 نفر در بخش دیشموک، 68 نفر سوق و 210 نفر را کاندیدای بخش چاروسا اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه دو نفر خانم کاندیدای شورای شهرهای کهگیلویه شده‌اند افزود: از مجموع 139 نفر ثبت‌نام شده در شهرهای کهگیلویه، تعداد 67 نفر نامزد شورای شهر دهدشت، 23 نفر کاندیدای سوق، 21 نفر نامزد شورای شهر قلعه‌رئیسی و 28 نفر کاندیدای شهر دیشموک هستند.

فرماندار کهگیلویه در پایان با تأکید بر لزوم دقت در انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخاب اصلح با در نظر گرفتن توانمندی و شایستگی را مهم‌ترین وظیفه مردم خواند و گفت: نباید با توسل به فرهنگ غلط قومیت و طایفه‌گری ملاک‌های اساسی انتخاب اصلح را نادیده گرفت.

جعفری توجه به نقش شوراهای شهر در تحقق توسعه پایدار و نیز شوراهای  روستایی در رشد و توسعه روستاها را خواستار شد و افزود: مردم همیشه در صحنه شهرستان، با شناخت درست از کاندیداها و با انتخاب افراد اصلح به دور از تعصبات قومی و طایفه‌ای، در مدیریت شهر و روستا مشارکت  فعال خواهند داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=35311
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما