پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 9:08

توهین به ایرانیان توسط مجری برنامه کلیک بی بی سی فارسی

به گزارش بویر نیوز به نقل از رسانه ایران، موضوع توهین به ایرانیان توسط نیما اکبرپور مجری برنامه کلیک تلویزیون بی بی سی فارسی به یکی از موضوعات داغ شبکه های اجتماعی از جمله سایت بی رنگی در خارج از کشور شده است.

با رسانه ای شدن ماجرای یک لپ تاپ دزدی که مالکی انگلیسی داشته اما سر از تهران در آورده و به دست یک خانم ایرانی خریداری شده، نیما اکبرپور اقدام به انتشار یک مطلب توهین آمیز به ایرانیان در شبکه اجتماعی فرندفید می کند که با اعتراض کاربران ایرانی مواجه می شود.

نیما اکبرپور، مجری برنامه کلیک در تلویزیون بی بی سی فارسی

نیما اکبرپور، مجری برنامه کلیک در تلویزیون بی بی سی فارسی

سایت بی رنگی در توضیح این مطلب می آورد: ماجرا از آنجا آغاز شد که لپ تاپ فردی در کشور انگلستان دزدیده می شود و احتمالا از طریق باندهای قاچاق لوازم دست دوم و دزدی سر از تهران درمی آورد و یک بانوی ایرانی بی خبر از همه جا آن را خریداری می کند.

نکته جالب این جا است که صاحب اصلی لپ تاپ روی آن اپلیکیشن ضد سرقت نصب کرده بوده که به محض اینکه خریدار به شبکه اینترنت وصل شده این نرم افزار از طریق وب کم عکس استفاده کننده از دستگاه را گرفته و به مالباخته انتقال می دهد.

این فرد انگلیسی به جای تحقیق بیشتر یا اطلاع دادن به پلیس، عکس های به دست آمده را در وبلاگ خود می گذارد و با رسانه ای شدن موضوع چند رسانه پر تیراژ مانند دیلی تلگراف هم اقدام به نشر خبر با عکس این زن ایرانی بدون رعایت حریم خصوصی می نمایند.

در هر حال خریدار مطلع شده و با مالباخته تماس می گیرد و اظهار می کند که از دزدی بودن این مک بوک بی خبر بوده و حاضر است آن را به ایشان بازگرداند.

موازی با این اتفاقات، ایرانیان در فضای مجازی به این اقدام اعتراض و تجاوز به حریم خصوصی و انتشار بدون اجازه عکس های یک ایرانی را محکوم می کنند.

سایت بی رنگی در ادامه می آورد: حالا نیما اکبرپور از مجریان بی بی سی فارسی و برنامه پرطرفدار کلیک که به قول خودش از ابتدا پیگیر این موضوع بوده است اقدام به گذاشتن فیدی توهین آمیز در شبکه اجتماعی فرند فید می نماید که مصداق بارز توهین به نژاد ایرانیان و تمسخر آنها است.

در ذیل این موضوع داغ، مطالبی با عنوان “لطفا به نژاد من توهین نکنید”، “حقوق و مزایای کارکنان رسانه های غربی فارسی زبان چقدر است؟!”، “کلیک کنید تا تحقیرتان کنیم!”، “برای توهین نژادی به بهانه ی نفی نژاد پرستی با “کلیک” همراه شوید”، “توهین شدید خبرنگار بی بی سی فارسی به تمام ایرانیان، این کارمند فحاش و نژادپرست را اخراج کنید+لینک و عکس نوشته توهین آمیز” و “بی بی سی، نژاد آریایی و ایران ستیزی” در اعتراض به این اقدام مجری بی بی سی فارسی منتشر شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=34249
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما