چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 14:45

بررسي قرارهاي فيس‌بوکي در پارک‌ها

 سعيد منتظرالمهدي رييس سابق ناجي هنر که سال گذشته معاون جديد اجتماعي پليس ناجاشد در مورد دو حوزه کاري اش يعني سينما و حجاب صحبت کرد. به گزارش خبرآنلاين، سردار منتظرالمهدي معاون اجتماعي نيروي انتظامي‌در مورد بي‌حجابي زنان بازيگر در خارج از کشور،‌ گفت: بدحجابي بازيگران در خارج از کشور از طريق اينترپل پيگيري مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه در طرح عفاف و حجاب، 26 دستگاه دخيل هستند، گفت: به دليل پاسخگويي و در دسترس بودن پليس، مردم مطالبات خود در اين زمينه را از پليس طلب مي‌کنند. معاون اجتماعي ناجا با بيان اينکه بايد تلاش کنيم سينما تقويت شود و اگر درصدي خطا مي‌کنند، نبايد به آن دامن زده شود، گفت: تعامل پليس با سينماگران مثبت است و هر موقع اراده کرديم، آنان پاي ميز حاضر بودند.

منتظرالمهدي در مورد «وضعيت سينماي ايران» با بيان اينکه سينماگران، انديشمنداني متعهد و پايبند به اصول هستند، گفت: درهر مجموعه عده‌ کمي‌وجود دارد که رفتاري هنجارستيز و پوششي خارج از عرف دارند، اما در کل سينماگران، انديشمنداني متعهد هستند.

به گفته معاون اجتماعي ناجا، بنا به درخواست سينماگران، آنان اواسط ارديبهشت ماه با فرمانده ناجا ديدار و نشستي خواهند داشت.

منتظرالمهدي همچنين در مورد نقش نيروي انتظامي‌در بدپوششي و بدحجابي افراد جامعه، با اشاره به اجرايي شدن طرح صيانت از شأن و منزلت زنان، گفت: من با طرح عناويني چون مبارزه با بدحجابي مخالف هستم، چرا که بايد علت اصلي بدحجابي ريشه‌يابي شود و تعيين شود که اين بدحجابي براي چيست؟

وي با بيان اينکه حجاب نماد يک کشور اسلامي‌و موهبتي الهي است که خدا به زنان و مردان اعطا کرده است، گفت: ما بايد از خداوند بابت حجاب تشکر کنيم و بايد عنوان کنم که حجاب مسئله اجتماعي و نه فردي است و براي حفظ حريم زنان بايد اين مقوله گسترش داده شود. وي در مورد قرارهاي فيس‌بوکي در پارک‌ها همانند آب‌بازي در پارک آب و آتش، گفت: رصد شبکه‌ها در حال انجام است و برخوردها در فضاي مجازي و سايبري انجام مي‌شود. پليس در مواردي که احتمال مي‌دهد، پيشگير‌ي‌هاي لازم را انجام داده، اما با افزايش فهم و درک جوانان، اميدواريم چنين اتفاقات مشابهي نيفتد. معاون اجتماعي نيروي انتظامي‌در ادامه در تشريح اقدامات صورت گرفته اين معاونت براي تعيين سطح ميزان رضايتمندي مردم از پليس و همچنين تعيين ميزان احساس امنيت در جامعه، گفت: از چهارم تا هشتم فروردين ماه سال جاري، نيروي انتظامي‌از 5645 نفر که بيش از 18 سال سن داشتند، در تمامي‌مراکز استان‌ها در مورد عملکرد پليس نظرسنجي کرده‌ است. وي با بيان اينکه 66 درصد پاسخگويان، مرد و الباقي زن بودند، گفت: ميانگين سني اين پاسخ‌دهندگان 36.5 سال بوده و بيشترين مشارکت در تهران و کمترين در استان کهگيلويه و بويراحمد به ثبت رسيده است.

منتظرالمهدي با بيان اينکه 25 درصد از پاسخ‌ها مربوط به خدمات پليس راهور بوده است، اظهارکرد: مردم رضايت 76 درصدي خود را از عملکرد اين پليس اعلام داشته‌اند.

معاون اجتماعي ناجا با بيان اينکه ميزان رضايت مردم از وضعيت پليس راهور در درون شهر 83 درصد بوده است، گفت: در اين نظرسنجي شاهد رضايتمندي حدود 80 درصدي مردم از برقراري اسکان مسافرين، 75 درصدي روان‌سازي ترافيک جاده و همچنين شاهد رضايتمندي 78 درصدي برخورد متواضعانه پليس با مردم بوده‌ايم. وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه 30 درصد از مسافران نوروزي منازل خود را به اقوام سپرده و حدود 24 درصد منازل خود را به همسايگان سپرده‌اند، گفت: اين در حالي است که حدود 19 درصد از مسافران نوروزي تنها به روشن کردن لامپ‌هاي منازل خود اکتفا کرده و هيچ يک از مسافران که در اين نظرسنجي شرکت‌ کرده‌اند، منازل خود را به پليس نسپرده‌اند.

معاون اجتماعي ناجا با بيان اينکه 88.8 درصد از مسافران نوروزي از وسايل نقليه خود استفاده کرده‌اند، گفت: 38‌درصد از پرايد، 12 درصد از پژو 405 و حدود 10‌درصد از خودروي سمند براي مسافرت استفاده کرده و 76.1 درصد از مسافران از امنيت خودروي خود در حد بسيار زياد مطمئن بودند.

وي در پايان در مورد سوالي در خصوص ضرورت چرخاندن اراذل و اوباش در محلات، گفت: اين بحث همواره مورد توجه و سوال بوده است، اما در مواقعي اين کار لازم و گاهي نيز من هم مخالف اين موضوع بودم، اما گاهي براي بازگرداندن احساس امنيت، اين اقدام لازم است و به عنوان مثال مي‌توان به پخش فيلم‌هاي زورگيري در فضاي مجازي اشاره کرد که براي برگرداندن احساس امنيت در آن محله، اين اقدام ضروري به نظر مي‌رسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=34086
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما