سه شنبه 27 فروردین 1392 - 6:59

جزییات وقوع دو انفجار مرگبار در آمریکا +عکس

وقوع دو انفجار مرگبار در نزدیکی خط پایان یک مسابقه دو ماراتن در بوستون آمریکا، به کشته و زخمی شدن چندین تن منجر شده است.

در پی این واقعه، پلیس در منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده و جست و جو برای بازداشت مظنونین این بمب گذاری ادامه دارد. تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

در پی وقوع انفجاری در شهر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، دستکم دو تن کشته و شمار زیادی زخمی شده اند. این انفجار زمانی رخ داد که هزاران دونده در مسابقات سالانه دوی ماراتن بوستون شرکت کرده بود. اخبار رسانه های محلی از زخمی شدن دستکم 100 تن در این حادثه خبر می دهند.

گزارش های اولیه رسانه ها حاکی از آن است که ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی، دو انفجار در نزدیکی خط پایان این مسابقه روی داد. نشریه محلی «بوستون گلوب»، شمار کشته شدگان را دو تن و زخمی ها را بیش از 100 تن اعلام کرده است.

مقامات هواپیمایی فدرال، بر فراز این منطقه مقررات پرواز ممنوع اعلام کرده اند و مقامات، از جمله نیروی هوایی ایالات متحده، در تلاش برای تأمین امنیت محل هستند. محدودیت های پروازی اعمال شده، شامل ممنوعیت پرواز هواپیماها از فرودگاه بوستون تا اطلاع ثانوی است.

یک مقام اطلاعاتی آمریکایی به «آسوشیتدپرس» گفته به جز بمب های منفجر شده، دو بمب دیگر نیز در یک سطل زباله در نزدیکی محل انفجار پیدا شده که توسط واحد ضد بمب، خنثی شده است. مقامات پلیس که در جست و جوی بمب های احتمالی دیگر هستند، به مردم هشدار داده اند موبایل های خود را خاموش کنند تا امواج آن، سبب وقوع انفجارهای احتمالی نشود.

یک منبع در بیمارستان عمومی بوستون نیز اعلام کرده از زمان وقوع حادثه تاکنون، دستکم ده تن که دچار قطع عضو شده اند، به این بیمارستان منتقل شده اند. در همین حال، پلیس ادعای روزنامه «نیویورک تایمز» که گفته بود یک تبعه 20 ساله سعودی به عنوان مظنون حادثه دستگیر شده را رد کرده است.

این در حالی است که بعدازظهر روز دوشنبه به وقت محلی، انفجار دیگری نیز در کتابحانه «جان اف کندی» بوستون رخ داده است. با این حال، پلیس اعلام کرده مطمئن نیست این انفجار به دو انفجار رخ داده در جریان ماراتن مرتبط باشد؛ هرچند، در این زمینه هیچ احتمالی کنار گذاشته نشده است.

اخبار حاکی از آن است که این واقعه به سرعت به اطلاع باراک اوباما و معاونش جو بایدن رسانده شده است. به گفته مقامات کاخ سفید، اوباما دستور داده تمام امکانات لازم برای بررسی این حادثه به کار گرفته شود.

شاهدان عینی اعلام کرده اند در پی انفجار اول، دودی خیابان را پر کرده و در پی آن، انفجار دوم با شدت زیادی رخ داده است. این شاهدان از پراکنده شدن خون در تمامی خیابان و بزرگی حادثه خبر می دهند.

منبع:تابناک
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=33604
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما