چهارشنبه 12 آذر 1399 - 14:45

آقایان نماینده آیا کمر خمیده مردم را نمی‌بینید/داستان تصمیمات حساب نشده مجلس تا کجا ادامه دارد؟

مجلس ایران کلیات طرح “اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران” را به تصویب رساند که بر اساس آن، برخی تعهدات هسته‌ای ایران کاهش و افزایش غنی‌سازی اورانیوم افزایش می‌یابد.

به گزارش بویرنیوز، مصوبه مجلس در لغو پروتکل الحاقی در همان ابتدا مورد انتقاد جدی دولت قرار گرفت و به گفته دولتی ها این دست سیاست ها تنها باعث چالشی شدن ارتباط ایران با دنیا و سخت تر شدن روند مذاکرات می شود.

اما آیا برجام بد بود؟

با برجام پای شرکت های خارجی در ایران باز شد و بسیاری از مطالبات بین المللی ایران وصول شد همین هم موجب ثبات و آرامش در اقتصاد ایران شد.

هم کالای باکیفیت وارد شد و هم ورود مواد اولیه با کیفیت تسهیل شد و از طرفی فروش نفت و سایر صادرات نیز به خوبی انجام میشد.

گزاف نگفته ایم اگر بسیاری از توسعه و نوسازی باکیفیت چند سال اخیر را مرهون ارتباط خوب با دنیا در قالب برجام بدانیم.

مشکل کار کجاست، آیا دولت مقصر است؟

قطعاً دولت روحانی برای مردم تن به برجام داد، دولت احمدی نژاد را از یاد نبرده ایم، همان زمان که به واسطه رفتار و سخنان نسنجیده شخص اول مملکت ایران دائما محور جنگ طلبی و عدم پایبندی به قوانین بین المللی خطاب می شد.

از بعد روانی ایران کشور جنگ طلبی معرفی می شد و همین امر فرصت حضور خارجی ها و استفاده از قیمت بالای نفت در توسعه کشور را مختل کرده بود.

در آن زمان میشد کل ناوگان هوایی کشور را هم نوسازی کرد اما عدم ارتباط مناسب با دنیا مانع آن بود!

ترور دانشمندان کشور ربطی به برجام ندارد، انتظار از نمایندگان سخنان و منش عاقلانه است نه احساسی

این نخستین ترور در کشور نیست قبل از برجام نیز شاهد ترورهایی بودیم که در سال ۸۸ یکی از مهمترین آنها رخ داد و حتی پیشتر از آن نیز ترور در کشور انجام شده است پس ربط دادن ترور های اخیر به برجام یک ساده اندیشی محض است.

بله از آنجهت که هدف اسرائیل و عربستان تحت تاثیر قرار دادن ایران برای واکنش است و سپس این واکنش ایران را بهانه ای برای حمله دنیا به ایران بکنند ، این ترور را می توان به برجام نسبت داد.

هیچ ایرانی آزاده ای حاضر به بیخیالی و‌ عدم واکنش نیست اما از نظر مردم واکنشی مؤثر است که در عین مؤثر بودن ایران را در مقام کشوری بی منطق نشان ندهد، واکنش به موقع خواست همه ما است.

تکیه به داخل با ارتباط خوب با دنیا چاره کار است

هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند همه چیز را در داخل تولید می‌کند، در اقتصاد این امر ابدا منطقی و بر اساس واقعیت نیست.

برخی اجناس وارداتش به صرفه تر است، برخی تکنولوژی ها در کشور موجود نیست و دست‌یابی به آن بسیار هزینه و زمانبر است در حالیکه میتوان ارزان از سایر کشور‌ها تهیه کرد و از طرفی کاهالا و‌خدماتی داریم که مازاد بر نیاز کشور است و صادرات آن به توسعه و درآمد زایی و ارزآوری کشور کمک می کند.

این یعنی ارتباط با دنیا اجتناب ناپذیر است ، بله باید توقعات ما از دنیا را فریاد بزنیم و مطالبه بکنیم و خود نیز پاینبد به قوانین بین المللی باشیم.

در شرایط کنونی آنچه باید از کشور به گوش جهانیان برسد وحدت است، جنگ مجلس و دولت ضررش در نهایت به چشم مردمی می رود که دیگر توانی برایشان نمانده است و هر روز زیر باز تورم، فقط و گرانی کمرشان خم‌تر می شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326917
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کمر مردم ۷ سال هست خمیده شده. فقط و فقط ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ مردم کمر راست میکنن

  2. حسین گفت:

    درود بر نماینده های با غبرت

    که جلوی بی غیرتی روحانی و ظریف رو گرفتند

  3. رضا گفت:

    مجلس حداقلی بهتر از این نمیشه

  4. پارسا گفت:

    با باد به غبغبے که دارے خوش باش
    با خنده ے بر لبے که دارے خوش باش

    به ریشه ے مملکت زدے حرفے نیست
    با ریش مرتبے که دارے خوش باش
    #طنز

  5. احمد گفت:

    در این 7سال ارتباط شما با دنیا چه نصیب ما کرده است بله ارتباط اثر گذار است اما ارتباط عزتمندانه ته ارتباط ذلیلانه ای که شمارا بازی دهند

    می خواهید نپذیرید بهانه نیاورید

  6. مهدی گفت:

    جای تاسفه بویر نیوز از کجای برجام دفاع میکنید چرا بخاطر پول کشور رو به این لیبرالهای خائن میفروشید

  7. محمود گفت:

    سلام بویر نیوز ، این از بهترین مصوبات مجلس است ، مگر ۸سال بر اساس همین به اصطلاح برجام نمی خواستند مشکلات اقتصادی را حل کنند ، حل که نشد هیچ پاسپورت ایرانی راهم بی اعتبار کردند (برای کشورهای خودشان ) ، وضعیت دلار ، معیشت مردم ، اشتغال ، ازدواج و،،، در این دولتی که دنبال برجامکاری بود چه وضعیتی دارد. بهترین سرمایه های این ملت را ترور می کنند و از بیان کار تروریستی خودشان شادمان هستند و خجالت نمی کشند و به راحتی مطرح می کنند که کار خودشان است. آیا کمی غیرت خوب نیست ، کم بگوییم وصعیت مردم وصل به ارتباط با آمریکای جنایتکار است . انصافا” هر غیرتمند ی فارغ از بحث جناحی و حزبی موافق خروج ایران از این قرارداد است.

دیدگاه شما