سه شنبه 11 آذر 1399 - 14:48

سرقت ۵۰ میلیاردی لوله نفت در گچساران

در سایه سهل‌انگاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حدود 5 کیلومتر از خط لوله انتقال نفت از بی‌بی حکیمه به گوره توسط سارقان دزدیده شده است. حجم خسارت وارده بالای 50 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، حدود 5 کیلومتر از خط لوله انتقال نفت از بی‌بی حکیمه به گوره توسط سارقین دزدیده شده است.

این خط لوله 8 اینچی به دلیل کاهش تکلیفی تولید نفت در میادین نفتی به مدت دو سال خالی بوده و در این بازه زمانی بخشی از آن به طول 5 کیلومتر مورد سرقت قرار گرفته است. برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان خسارت وارده بالای 50 میلیارد تومان است.

نکته جالب توجه اینکه این سرقت به مرور زمان در طول بازه زمانی دو ساله صورت گرفته است و در این مدت ظاهرا شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان متولی اصلی خطوط لوله انتقال نفت، بازرسی دوره‌ای از خط لوله بی‌بی حکیمه به گوره را متوقف کرده است.

به گفته منابع اگاه، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بعد از سرقت 5 کیلومتر از این خط لوله در طی دو سال گذشته، تازه دو هفته پیش از این موضوع مطلع شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326906
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پایتخت گفت:

    آخه این حرفها چیه عزیز دی برادر. مگه میشه 5 کیلومتر لوله 8 اینچ رو به سرقت ببرن و کسی متوجه نشه!!!! آخه مگه لوله 8 اینچ گوشی موبایله که بذارن تو جیبشون و کسی نبینه. جدا سازی و حمل این لوله ها خودش ابزار و ادوات و ماشین آلات خاص خودش رو میخواد.
    5کیلومتر لوله غیب بشه بعد بگن به سرقت رفت و خلاص….
    اینجاست که دادستان محترم به عنوان مدعی العموم ورود کنند و تک تک مدیران رده بالا تا اون نگهبانی که کارش رو درست انجام نداده رو محاکمه کنند.
    علی برکت ا………………………………………………………………………………………………………………….

  2. ناشناس گفت:

    تقصیر دولت قبله

  3. جمشیدی گفت:

    چرا نشه !!دکلش بردن ثابت نشد حالا هم لوله اش را بردن چند روز دیگر چاهش رو می برند و یک پالایشگاه برایمان می زنند.

  4. ناشناس گفت:

    باسلام فقر بیکاری گرانی وتورم ومشکلات و معضلات اجتماعی وحوادث تلخ کشور را گرفته مردم محروم گرسنه دست به هرکاری مي زنند

  5. مردم گفت:

    خب لوله که محمل نفت که آتشزا است، بوده،
    از طرفی هزینه حراست در شرکت نفت از هزینه بهره برداری و اکتشاف که خیلی بیشتر است،
    حتی منزل کارگران شرکت نفت هم نگهبان دارد…
    گاهن هزبنه شرکت نفت از درآمدش بیشتر است..
    نفت فقط در خدمت نفتی است و بس..
    حالا چه کسی جریان خالی بودن لوله را به مردم گزارش داده،
    پس دزد خونه موشِ خونه است

  6. ناشناس گفت:

    واقعا جای تاسف داره برای مسولین که به راحتی سرمایه یک شهری که 25درصد ذخایر نفتی کشور را تامین می کند به تاراج ببرند. بعدمسولیین بدون هیچ واکنشی به راه به ظاهرمسول بودن ادامه بدهند
    استانی که در محرومیت صدراست
    بیشترین تحصیل کرده بی کار رادارد
    و……..
    ♠️♠️♠️
    همه مشکلات استان به خاطرتعصبات قبیله ای هست.

  7. ناشناس گفت:

    اینهادکل نفت پیششون بردن کسی نفهمیدلوله که چیزی نیست

  8. بویراحمد گفت:

    فقط اینو بدونید که هیچ ربطی به مردم نداره درسته بیکاری گرانی و تورم و….. گریبانگبر مردم شده اما این مردم نمیتونند دست به چنین کاری بزنند پس خواهشا همه چیز را به مردم نسبت ندید اگر سرقتی شده حتما کار کسانی است که اطلاع کامل از خالی بودن این خط لوله انتقال داشتند

  9. بی کار گفت:

    خودشون دست دارند چطور بی خبرند ونمی دانند این برای کسی بگویید که در مسائل روز جامعه با خبر نباشد.

  10. پیران مرزبان گفت:

    سلام
    حجم کار. متراژ. وزن. واطلاع از خالی بودن لوله ها حاکی از اینه که با ماشین سنگین شرکت نفت.ابزارآلات صنعتی در روز روشن بوسیله ی یک تیم انجام شده این که دوستمون فرمودن فقروبیکاری.دلیل این قضیه است بسیار شرم آوره چون آدم فقیر نه ماشین سنگین داره نه اجازه تردد داره نه ابزار صنعتی که بدون برق شهری بتونه هزاران برش توی بیابون بزنه داره نه اکیپ فنی که اطلاع از خالی بودن وزمان استفاده مجدد از لوله ها داره پس لطفا انگشت اتهام به سمت مردم بیگناه نگیرید دوستان برای یه همچین پروژه ی پرسیدی. لااقل دو میلیارد بودجه لازمه دستور ومجوزتردد دولتی لازمه ابزار. ماشین سنگین. جرثقیل. نفرات وخیلی چیزهای دیگه میخواد که فقط کسی درک میکنه که کار عملیاتی توی بیابون کرده باشه
    ان شاءالله مبارکش باشه خیرشو ببینه
    در کل نشونه ی خوبیه که یک مدیر مدبر پیدا بشه وشروع به قلع وقمح نیروهای ناکارآمدوبالابردن راندمان تولید کنه دوستان به خدای احد واحد الان با مدیریت درست امکان استخدام یا اشتغال در بخش غیردولتی هزاران نفر برای شرکت نفت گچساران هست
    شیر خدا ورستم دستانم آرزدست

دیدگاه شما