یکشنبه 9 آذر 1399 - 18:51

اقدام ارزشمند دادستان دنا در حراست از طبیعت

یکی از شکارچیانی که در دشتک سی سخت اقدام به شکار یک قلاده خرس کرده بود دستگیر و بقیه همدستان و مهاجمین شناسایی و دستور جلب آنها صادر شد.

به گزارش بویرنیوز، یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه خرون دشتک سی‌سخت توسط شکارچیان و سودجویان شکار شد.

به گزارش فارس، ظهر روز شنبه هشتم آذر ماه در پی شلیک گلوله در منطقه خرون دشتک سی سخت، مأمورین پارک ملی حیات وحش دنا به منطقه مورد نظر عزیمت  و از نزدیک منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

مأمورین حیات وحش دنا در حال گشت زنی متوجه سه شکارچی متخلف می شوند که پا به فرار می‌گذارند، مأمورین محیط زیست پس از تعقیب و گریز فراوان در شرایط آب و هوایی بسیار بد موفق می شوند یکی از شکارچیان را دستگیر و بقیه از چنگ قانون و مأمورین فرار می‌کنند.

در همین حال مأمورین متوجه یک قلاده خرس می شوند که امعا و احشای آن توسط شکار چیان خارج شده بود و پس از بررسی به عمل آمده متوجه یک عدد مرمی فشنگ مربوط به اصله کلاشنیکف در بدن خرس شدند.

مأمورین محیط زیست دنا در حال انتقال شکارچی متخلف به محیط زیست بودند که در محل جاده دشتک به توت نده در بالای روستای توت نده با راه بندان توسط چندین خودرو مواجه می شوند که این عده با وارد کردن صدمه زیاد به خودروهای محیط زیست و درگیری و تهدید محیط بانان و قمه کشی فرد متخلف را فراری می‌دهند.

محیط بانان هم به علت جلوگیری از خون و خونریزی و به دلیل اینکه تعداد مهاجمین چندین برابر بود بلافاصله مراتب را به دادستان دنا گزارش دادند.

به گزارش بویرنیوز، دادستان دنا در گفت‌وگو با فارس گفت: بنا بر گزارش مأمورین محیط زیست مبنی بر شکار یک قلاده خرس و فراری دادن متهم توسط عده ای مهاجمین، بلافاصله با همکاری کلانتری شهر سی سخت و مأمورین محیط زیست به محل مخفیگاه شکارچی متهم وارد شدیم و متهم را دستگیر کردیم.

غریب پور گفت: همدستان شکارچی متخلف و یکی از چهره های اصلی که با راه بندان وتهدید و قمه کشی سعی داشتند متهم را فراری دهند شناسایی شده‌اند و دستور بازداشت آنها صادر شده است.

دادستان دنا عنوان کرد: دادستانی دنا در برخورد با متخلفان و شکارچیان اشد مجازات را در نظر  خواهد گرفت و به هیچ وجه هیچ گونه تخفیفی در مجازات آنها قائل نخواهد شد.

محیط بانان و مأمورین محیط زیست دنا در بدترین شرایط آب و هوایی در طول چهار فصل و با وجود خطرات بسیار بالا و تهدیدات فراوان از سوی شکارچیان همواره دست از حفاظت و صیانت از محیط زیست و حیات وحش بر نمی دارند و به صورت شبانه روزی سعی در حفظ این میراث ارزشمند و گرانبها هستند.

لازم است مسئولین با همتی جدی پشتیبان آن‌ها باشند و در برخورد با متخلفین سهل انگاری نکنند و با  جدیت تمام متخلفین و شکارچیان را به سزای اعمال سودجویانه و غیر انسانی برسانند تا درس عبرتی برای کسانی شود که خیال تعدی و تعرض به حیات وحش و محیط زیست را دارند.

فرد شکارچی متخلف پس از بازجویی با حکم دادستان روانه  زندان و دستگیری همدستان متهم در دستور کار فوری قرار گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326840
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    امان از جهل و بی رحمی به طبیعت.خدایا عقل سالم بده

  2. ناشناس گفت:

    درود بر دادستان محترم خداقوت به محیط بانان زحمتکش

  3. بهزاد گفت:

    درود بر محیط بانان وظیفه شناس انشاالله به اشد مجازات خواهند رسید متاسفانه صید پرندگان اواز خوان مثل سهره هم زیاد شده رسیدگی کنید

  4. سی سخت گفت:

    متاسفانه تا بوده همین بوده خداوکیلی سطحی و موضعی برخورد نکنید کاری کنید که عبرت بشه برا بقیه که دیگه همچین کاری نکنن

  5. ناشناس گفت:

    این افراد رو باید حبس ابد حکم داد.

  6. ناشناس گفت:

    جدا متاسفم مشخص اینها از چه قشری هستند.

  7. ناشناس گفت:

    خدایا پناه بر تو.

  8. بوراحمد گفت:

    خدایی کسانی که دست به این کارهای زشت میزنند باید سخت کیرانه بهاشون رفتار کرد.امروز میگیرند یک جریمه مختصر فردا ازاد میشن پس فردا مجدد رفتن برای شکار غیرمجاز.

  9. م گفت:

    کار درست اینه که اگر گفتن ایست یعنی بایست نه که دس به فرار بزن و قمه کشی کن با جنایت درون خیابان که فرقی ندارد دوما قانون رسما از محیط بان به عنوان یک مامور حفاظتی پشتیبان نمی کند اگر حکم تیر هم داده شود اخر کار به اعدام مامور ختم میشود.این یه اصل است هیچ شکارچی خودش را تسلیم قانون نمی کند پس ساختار اجرایی برای مامور باید منسجم و قابل اجرا باشد…از همه چیز بگذریم طبیعت اینده فرزندان ماست از درخت رویده در خاک تا پازن پیر در صخره همه دست به دست هم دهیم بچه اهوی کوهای دنا تا دشتک تا زاگرس را پرورش دهیم یادمان باشد اگر گذشته ها خاطرات از وجود جانوران در خونه میگفتن الان برای من و مای بزرگ چقد خوشحال کننده است این ثمره برای فرزندانمان باشد …من خودم به قدرت بلوط خوردن خرس و توله خرسها را دیدم و میگویم معجزه را دیدم طبیعت به همین چیزها قشنگ تر است……

دیدگاه شما