یکشنبه 9 آذر 1399 - 18:46

تسهیلات کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود

معاونت امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عدم محدودیت در پرداخت تسهیلات کرونایی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند مطابق دستورالعمل برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند.

به گزارش بویرنیوز، تسهیلات کرونایی فرصت مناسبی بود که دولت برای حمایت از واحد‌های تولیدی، مشاغل آسیب دیده و کارگران در نظر گرفت.

در استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز واحدهای تولیدی و صنعتی زیادی به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند، و بارها استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونت اقتصادی وی بر لزوم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای آسیب دیده تاکید داشتند.

معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به متقاضیان تسهیلات کرونایی تاکید کرد: در صورتی که در فرایند دریافت این وام‌ها به مشکلی برخورد کردند، مشکلات را گزارش کنند، مدیران شخصاً برای برداشتن موانع قدم پیش می‌گذارند، تا در این شرایط بد اقتصادی به مشاغل آسیب دیده کمک شود.

همچنین سید حشمت‌الله صمیمی دوست، در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: 4 هزار و 921 نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی در این استان در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که میزان اشتغال حاصل از پرونده آن‌ها 6 هزار و 938 نفر است.

وی افزود: هر فردی که متقاضی تسهیلات کرونایی بود، طبق ضوابط و قوانین این تسهیلات در اختیار او قرار می‌گرفت و حتی شخصاً اگر فردی در فرآیند دریافت این تسهیلات با مشکلاتی روبرو می‌شد، به بانک‌ها و مدیران مربوطه تذکرات لازم را می‌دادیم.

وی افزود: این تسهیلات حق استان کهگیلویه و بویراحمد است و هیچ گونه کوتاهی در پرداخت آن‌ها نباید انجام بگیرد و اگر فردی با مشکل مواجه شد، می‌تواند، تماس برقرار کند.

صمیمی‌دوست بیان کرد: بانک‌ها موظف هستند که تسهیلات کرونایی را با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده پرداخت کنند، بر اساس بخشنامه‌های جدید، تسهیلات کرونایی پا برجا است و هر فرد متقاضی که پرونده تشکیل داده‌، می‌تواند با مراجعه به بانک این تسهیلات را دریافت کند.

صمیمی‌دوست اضافه کرد: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور تعداد زیادی از کسب و کار‌ها خسارت دیدند و به منظور کمک به  واحد‌های تولیدی این تسهیلات به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: دولت همواره حامی تولیدکنندگان است و بانک‌ها موظف شده‌اند نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند تا مردم از این مزایا بهره‌مند شوند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک از سوی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری بخش نامه‌ای صادر شده که تمامی افرادی که در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند، هیچ مشکل و محدودیتی برای دریافت تسهیلات‌شان ندارند.

صمیمی دوست ادامه داد: تسهیلات درخواستی 4 هزار و 921 پرونده متقاضیان، 67 میلیارد تومان بوده که تاکنون 2 هزار و 800 متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

وی تاکید کرد: اشتغال حاصل از این تعداد پرونده سه هزار و 676 نفر بوده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون حدود 30 میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده و نظام بانکی استان آمادگی پرداخت 37 میلیارد تومان دیگر را دارد.

وی گفت: 44 درصد از مجموع تسهیلات درخواستی پرونده‌های افراد متقاضی پرداخت شده و نرخ سود این تسهیلات 12 درصد است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات، به مدت 2 سال است، و همچنین برای وام 48 تا 160 میلیون تومانبه دو ضامن و مبلغ 160 تا 200 میلیون تومان سه ضامن نیاز دارد و برای وام 200 میلیون تومان به بالاتر بنا به تشخیص بانک وثایق متعارفی که معمولاً بانک‌ها دریافت می‌کنند، مورد نیاز است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بانک‌های های پرداخت کننده تسهیلات شامل بانک‌های انصار، بانک پارسیان، بانک تجارت، رفاه کارگران، سپه، صادرات ایران، ملت و ملی هستند.

تسهیلات کرونایی فرصت مناسبی بود که دولت برای حمایت از واحد‌های تولیدی، مشاغل آسیب دیده و کارگران در نظر گرفت. در استان کهگیلویه و بویراحمد با کوشش مدیران این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت. بطوریکه درخواست کنندگان بدون هیچ مشکلی می‌توانند، وام کرونایی دریافت کنند.

متقاضیان تسهیلات کرونایی در صورتی که در فرایند دریافت این وام‌ها به مشکلی برخورد می‌کردند، مدیران شخصاً برای برداشتن موانع قدم پیش می‌گذاشتند، تا در این شرایط بد اقتصادی به کمک مشاغل آسیب دیده بیایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326837
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما