سه شنبه 4 آذر 1399 - 11:42

توقف عروسی و بازداشت داماد در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرستان مارگون

در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام جمعیتی در برنامه های عروسی و عزاداری در یکی از روستاهای شهرستان مارگون، با دستور قضایی، داماد بازداشت شد.

به گزارش بویرنیوز، رئیس حوزه قضایی مارگون از توقف عروسی و بازداشت داماد در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام جمعیتی در برنامه های عروسی و عزاداری در یکی از روستاهای شهرستان مارگون، با دستور قضایی، داماد بازداشت شد.

حامد رهبر عنوان کرد: در راستای سیاست‌های ستاد ملی کرونا و تأکیدات جناب آقای دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به رؤسای حوزه های قضایی، گزارشی مبنی بر برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان مارگون اعلام و ارسال شد.

رئیس حوزه قضایی شهرستان مارگون در ادامه افزود: پس از صدور دستور قضایی به مرجع انتظامی، مأموران به محل برگزاری جشن عروسی اعزام شدند، بنابراین دستورات لازم جهت بازداشت داماد و متولیان برنامه سریعاً صادر شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام این فرد، خلاف ستاد ملی کرونا و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته است، افزود: مشارالیه جلب و با قرار تأمین کیفری روانه بازداشتگاه شد.

رئیس دادگاه عمومی مارگون تأکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی و تجمع دیگر، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود، در راستای اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا و شرایط حاد کنونی، و در جهت جلوگیری از بالا رفتن میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، از هرگونه تجمعی جلوگیری خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه عموم مردم شهرستان مارگون را به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا توصیه می‌کنیم بیان داشت: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا، از مردم شهرستان انتظار داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از تجمعات خودداری و از ماسک استفاده کنند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان مارگون در پایان به نص صریح قانون در این زمینه اشاره نمود و گفت: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در این ایام ممنوع و به منزله تهدید سلامت جامعه است و با صاحبان مراسمات عزا و عروسی و تجمعات غیرقانونی برخورد خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326741
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما