دوشنبه 3 آذر 1399 - 20:52

تداوم تشدید بازرسی ها و نظارت ها از بازار در جای جای کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز– استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تامین کالاهای موردنیاز مردم در اولویت کاری تیم اقتصادی استان قرار دارد و نظارت و بازرسی ها با شدت بیشتری ادامه یابد

حسین کلانتری در نشست ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تامین کالای اساسی، اظهار داشت: افزایش ذخایر استراتژیک کالا های اساسی استان در اولویت کاری تیم اقتصادی قرار داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود کارخانه روغن نباتی گچساران، عنوان کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نماید به نحوی که با پیگیری های جدی از طریق وزارت صمت سهمیه دانه های روغنی و روغن خام بیشتری در اختیار این واحد قرار گیرد تا بتواند بخش مهمی از نیاز خانوارهای استان تامین گردد.

وی بر ضرورت نظارت در خصوص زنجیره توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: با پیش بینی و افزایش توزیع کنندگان این مواد غذایی از هرگونه تجمع مردمی جلوگیری شود تا در این شرایط سخت کرونا با بحران دیگری روبرو نشویم و مردم به راحتی به کالای مورد نیاز خود دست یابند.

کلانتری با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی و ضروری باید تلاش مضاعفی در این مدت صورت پذیرد، گفت: باید پیش از آنکه یک محصول در بازار کمیاب شود برای تزریق آن به بازار باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی خواستار برگزاری نشستی به ریاست معاونت اقتصادی استانداری و با حضور ، معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات، مدیران کل صمت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، سپاه و اتاق اصناف برای بررسی نیازمندیهای استان در اسرع وقت اقدام تا با انعکاس موارد به وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی زمینه تامین بیشتری از کالاهای اساسی برای مردم استان فراهم گردد.

کلانتری از زحمات اصناف مختلف تقدیر کرد و گفت: با اتحاد،همدلی ،همکاری و رعایت انصاف همه مشکلات برطرف می شود.

وی خطاب به مدیران، گفت: تمام تلاش خود را برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز و حفظ آرامش مردم به کار گیرید و از ایجاد هرگونه استرس دیگری برای مردم جلوگیری کنید.

نماینده ارشد اجرایی استان، بیان کرد: بدون شک ما هم به فکر رفع نیازهای مردم و مشکلات اقتصادی آنها هستیم و هم از تولید کنندگان و توزیع کنندگان حمایت می کنیم اما می طلبد بازاریان نیز در حق مردم انصاف را رعایت کنند.

کلانتری با اشاره به ذخایر و ظرفیت های استان، عنوان کرد: می طلبد هر کالایی که در استان تولید می شود با قیمت پایین تر و مناسب تری به نسبت سایر استان ها در کهگیلویه و بویراحمد به فروش برسد.

وی سازمان صمت را موظف کرد جهت تامین روغن جامد مختص صنف و صنعت سریع اقدام نماید تا این بخش نیز دچار مشکل نشوند .

کلانتری با بیان اینکه هر چند وزارت صمت نسبت به دخیره سازی کالاهای استراتژیک مانند روغن، برنج، گوشت سفید و گوشت قرمز اقدام نموده است، ولی به دلیل محرومیت استان نیاز است جهت افزایش این ذخایر پیگیری جدی از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به عمل آید . تا مردم هیچگونه کمبودی را احساس نکنند.

وی بر تداوم تشدید بازرسی ها و نظارت ها در بازار شهرهای مختلف تاکید کرد و گفت: به طور قطع اگر ناظر ما کنترل کند شاهد افزایش خودسرانه قیمت ها در سطح بازار نخواهیم بود.

کلانتری خواستار حضور موثر بازرسان صمت و نیروهای تعزیرات حکومتی از فردا در شهرهای ۱۸ گانه استان شد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه کمبود کالا بلافاصله گزارش لازم ارائه و نسبت به تزریق کالا به بازار اقدام شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326730
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    این شماره تعزیرات چنده؟ساعت کاریشون کی هست که هیچ وقت جواب نمیدن؟
    همیشه ماشین شون رو میبینیم اما خودشون و جوابشون رو نه!!

دیدگاه شما