چاپ این برگه

آغاز ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح

با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح به عنوان یکی از مفاد «طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا» در کشور آغاز شد.

به گزارش بویرنیوز ، بر اساس «طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا» ، خودروهای شخصی بعد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد محدودیت منع تردد خواهند داشت و خودروهایی که این محدودیت را رعایت نکنند ۵۰۰ هزار تومان توسط دوربین‌ها جریمه خواهند شد.

در اجرای این طرح ، اگر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح خودرویی در خیابان‌ها به غیر از تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها و وسایل امدادی تردد داشته باشند، توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی پلاکش ثبت و برای آن جریمه صادر می‌شود.

یکسری از افراد که شیفت شب کار می‌کنند یا ناچار به تردد شبانه به منظور حضور در محل کار هستند، باید پلاک‌های خودرویشان توسط کارفرمایان به فرمانداری‌ها یا پلیس راه در هر استان اعلام شود. زمانی که پلاک خودروی این افراد به فرمانداری‌ها و پلیس راه اعلام شود، می‌توانند در شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح تردد کنند و جریمه ای برای آنها صادر نمی‌شود.

احیاناً اگر جریمه برای این افراد صادر شد، چون اسمشان در فهرست فرمانداری‌ها و پلیس ثبت شده است می‌توانند اعتراض کنند و جریمه مربوطه پاک شود.

افرادی که در مشاغل ضروری فعالند و در شیفت دوم مجبور به تردد بعد از ساعت ۲۱ در شهر هستند چگونه باید مجوز دریافت کنند؟

پیش بینی می شود ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم این موضوع را رعایت کنند، اما بخشی در حدود ۴۰ درصد وجود دارند که در دستگاه‌های اجرایی و شیفت دوم فعالیت می‌کنند که باید شماره پلاک نیروهای خود را به پلیس اعلام کنند و اگر این کار تا روز شنبه محقق نشد تا اخذ جریمه نیز این فرصت را دارند که این پلاک‌ها را به پلیس اعلام کنند.

اگر فردی بعد از ساعت ۲۱ نیازمند اخذ خدمات ضروری مثل خدمات درمانی داشته باشد می تواند از خودروی خود استفاده کند؟

در این ساعات کلیه ناوگان تاکسیرانی، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شهروندانی که ضرورت خروج منزل در این ساعات را دارند، می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.

این محدودیت ها به مدت دو هفته در کشور اجرا می شود و درباره ادامه آن یا ادامه نیافتن محدودیت ها پس از بررسی نتایج اجرای طرح ، تصمیم گیری خواهد شد.