چاپ این برگه

آبان، ماه رکوردزنی کرونا در کهگیلویه

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: یک چهارم موارد مثبت و یک پنجم فوتی‌های ناشی از کرونا در آبان ماه روی داد.

به گزارش بویرنیوز، محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در نشست شورای سلامت که به ریاست معاون فرماندار برگزار شده بود اظهار داشت: سیاه‌ترین روزهای کرونایی شهرستان در آبان ماه رقم خورد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت:یک چهارم موارد مثبت و یک پنجم فوتی‌های کرونایی شهرستان مربوط به آبان ماه بود.

وی رکوردزنی تعداد بیماران بستری را از دیگر رویدادهای نامیمون یک ماه گذشته برشمرد و ادامه داد: بیماری به خارج از حوزه مرکزی گسترش یافت آمار مبتلایان دیشموک سیر صعودی گرفت و این ناشی از نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات بود.

طیب‌زادگان با اشاره به اینکه کهگیلویه جزء 54 شهرستان محدودیت سراسری قرار گرفت، افزود: دو هفته پایانی آبان ماه یکسری محدودیت‌ها اعمال شد و تأثیر خوبی در کاهش میزان بستری‌ها داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اذعان داشت: افزایش شدید بیماری و فوتی‌ها مؤید این است که بیماری کنترل نشده است.

وی با اشاره به رویکرد جدید ستاد ملی مقابله با کرونا اجرای طرح محله و خانواده محور شهید سلیمانی را یادآور شد و افزود: انتظار می‌رود مطابق دستورالعمل اجرایی شود و همکاری لازم صورت گیرد.

طیب‌زادگان در واکنش به انتقاد یکی از پزشکان از وضعیت بیمارستان گفت: نسبت به مشکلات و کمبودها اشراف کامل داریم از همه ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌دهی به بیماران استفاده می‌کنیم. مشکلات موجود مربوط به امروز نیست همین شخصی که انتقاد کرده روزی مسؤول بیمارستان بود و باید پاسخگوی وضعیت می‌بود اما امروز دنبال تنش‌زایی است.

وی در خصوص کمبود پزشک عفونی در بیمارستان گفت: در شرایط همه متخصصان موظفند بیماارن کرونایی را ویزیت کنند صرفا مربوط به پزشک عفونی نیست. اینکه همکاری تاکنون بیمار کرونایی ویزیت نکرده و در رسانه دنبال تنش باشد زیبنده مجموعه نیست.fars