سه شنبه 27 آبان 1399 - 16:56

این روزها مرگ هم قابل پیش بینی و هم قابل پیشگیری است/داستان دورهمی هایی در کهگیلویه و بویراحمد که سرانجامش مرگ و پشیمانی است!

این روزها کرونا جری تر از همیشه دامن عده زیادی را گرفته و بیشمار خانواده را نیز داغدار کرده است.

به گزارش بویرنیوز: این روزها رقم مرگ و میر ناشی از کرونا روزانه به اندازه مسافران یک قطار است، اما جای بد قضیه این است گوش هایمان به این اعداد و رقم ها که پشت آن صدها خانواده داغدیده است، عاده کرده!

در کهگیلویه و بویراحمد نیز رقم مبتلایان و فوتی ها رو به افزایش است.

برای ما ایلیاتی ها دور هم نشینی و دید و بازدید یک عادت که نه یک دنیا ارزش است، اصلأ به واسطه همین محبت ها و دور هم نشینی ها و طبیعت کردی های جمعی است که هنوز هم می گویند ما عشایر هستیم.

امروز اما با شیوع ویروس کرونا این روحیه سَم است، اگر روزی ارادت و علاقه مان را باید با دیدن و کنار هم نشستن ها ابراز میکردیم امروز باید با دوری از یکدیگر عشق و محبتمان به یکدیگر را نشان دهیم.

چه می‌دانیم در همین مدت اخیر بی مبالاتی یک جوان یکی از عزیزانش را قربانی کرد، تفریح دسته جمعی در یک منطقه زیبا و گرمسیری دو کودک نوجوان را در عزای رفتن مادر نشاند.

این روزها خیلی ها بی مقدمه از میانمان می روند و همه متفق القول می گوییم ای کاش رعایت می کردیم!

اما همیشه پشیمانی سودی ندارد، این روزها مرگ را هم می توان پیش بینی کرد و هم از آن پیشگیری کرد.

اگر علاقه‌مند به بودن یکدیگر هستم باید خودمان را با شرایط کرونایی امروز تطبیق دهیم. تجمعات را کنار بگذاریم، از رفت و آمدهای بی مورد آنهم در مراکز شلوغ جداً پرهیز کنیم.

با رعایت پروتکل های بهداشتی زندگی را به یکدیگر هدیه میکنیم، چه عشق و محبتی از این بالاتر؟

همه چیز را به مسئولان نسپریم اصلأ توان انجام همه کارها هم از عهده مسئولان خارج است، برای درست و بهتر شدن وضعیت، همت و همیاری همه ما لازم است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326637
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما