چاپ این برگه

دو طرح پر سر و صدای مجلس توسط شورای نگهبان رد شد/آیا نمایندگان حال و روز کشور را نمی دانند؟

طرح تامین کالای اساسی از طریق کوپن و یارانه ۱۲۰ هزار تومانی توسط شورای نگهبان رد شد.

به گزارش بویرنیوز– مجلس جدید  با وعده های جدی معیشتی آغاز به کار کرد.

احیای کوپن و تامین کالاهای اساسی از این طریق و البته یارانه ۱۲۰ هزار تومانی از جمله طرح های پر سر و صدای مجلس جدید بود، طرح هایی که البته با عدم موافقت شورای نگهبان روبرو شد و فقط طرح و لایحه ماند.

حالا قالیباف در خبری از تغییر منبع تأمین طرح تامین کالاهای اساسی خبر داده و گفته نفت منبع مطمعنی برای بودجه ریزی نیست.

حال جای سوال از نمایندگان محترم است ، آیا اطلاعی از شرایط کشور ندارید و یا بیان این طرح ها صرفاً برای بدنام کردن دولت و اتهام زنی به کم کاری است.

در شرایط کنونی که از یک طرف FATF ایران را در لیست سیاه قرار داده و عملاً هر نوع معامله پولی دنیا با ایران برچسپ نامطمئن و‌خطرناک‌ خورده و از طرفی فشار تحریم ها فروش نفت حتی در قبال کالا و دارو را به کما برده است قطعاً عقل سلیم حکم میکند که طرح های ارائه شده با چکش کاری بیشتر و بر مبنای واقعیت کشور باشد.

بیان وعده‌های خوش آب و رنگ و مردم پسند و در ادامه عدم تحقق آنها تنها ره آوردش بی اعتمادی مردم به مسئولان است و خود نمایندگان متهم به تزویر می شوند!

انتظار از نمایندگان برنامه ریزی و چاره جویی برای حل مشکلات مردم بر مبنای واقعیت کشور است، درآمدها و منابع دیده شود و بر اساس ظرفیت هایی که وجود دارد مشکلات را رفع کرد.

به جای این طرح های کوتاه مدت و مُسکنی باید گام های جدی برای کنترل تورم و قیمت ها داشت، الان مشکل مردم تورم و گرانی در حوزه خودرو، مسکن و کالاهای اساسی است، باید این مشکلات سامان داده شود و زیربنای مؤثر نیز حمایت جدی از از تولید و صادرات است، باید هر منطقه از کشور را بر اساس توانمندی خاص آن اداره کرد.