دوشنبه 26 آبان 1399 - 15:28

دو طرح پر سر و صدای مجلس توسط شورای نگهبان رد شد/آیا نمایندگان حال و روز کشور را نمی دانند؟

طرح تامین کالای اساسی از طریق کوپن و یارانه ۱۲۰ هزار تومانی توسط شورای نگهبان رد شد.

به گزارش بویرنیوز– مجلس جدید  با وعده های جدی معیشتی آغاز به کار کرد.

احیای کوپن و تامین کالاهای اساسی از این طریق و البته یارانه ۱۲۰ هزار تومانی از جمله طرح های پر سر و صدای مجلس جدید بود، طرح هایی که البته با عدم موافقت شورای نگهبان روبرو شد و فقط طرح و لایحه ماند.

حالا قالیباف در خبری از تغییر منبع تأمین طرح تامین کالاهای اساسی خبر داده و گفته نفت منبع مطمعنی برای بودجه ریزی نیست.

حال جای سوال از نمایندگان محترم است ، آیا اطلاعی از شرایط کشور ندارید و یا بیان این طرح ها صرفاً برای بدنام کردن دولت و اتهام زنی به کم کاری است.

در شرایط کنونی که از یک طرف FATF ایران را در لیست سیاه قرار داده و عملاً هر نوع معامله پولی دنیا با ایران برچسپ نامطمئن و‌خطرناک‌ خورده و از طرفی فشار تحریم ها فروش نفت حتی در قبال کالا و دارو را به کما برده است قطعاً عقل سلیم حکم میکند که طرح های ارائه شده با چکش کاری بیشتر و بر مبنای واقعیت کشور باشد.

بیان وعده‌های خوش آب و رنگ و مردم پسند و در ادامه عدم تحقق آنها تنها ره آوردش بی اعتمادی مردم به مسئولان است و خود نمایندگان متهم به تزویر می شوند!

انتظار از نمایندگان برنامه ریزی و چاره جویی برای حل مشکلات مردم بر مبنای واقعیت کشور است، درآمدها و منابع دیده شود و بر اساس ظرفیت هایی که وجود دارد مشکلات را رفع کرد.

به جای این طرح های کوتاه مدت و مُسکنی باید گام های جدی برای کنترل تورم و قیمت ها داشت، الان مشکل مردم تورم و گرانی در حوزه خودرو، مسکن و کالاهای اساسی است، باید این مشکلات سامان داده شود و زیربنای مؤثر نیز حمایت جدی از از تولید و صادرات است، باید هر منطقه از کشور را بر اساس توانمندی خاص آن اداره کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326627
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    وقتی نمایندگان شایسته تایید نمیشن نتیجه بهتر از این نمیشه

  2. رحمان گفت:

    چطور وقتی اقای روحانی وعده میداد قبول بود الان شده کم کاری نشان دادن دولت دولت کلا خودش از اول دلش میخواست اینجوری بشه وعده کلید گزارش 100 روزه کجا رفت

  3. ناشناس گفت:

    مجلس خودش آلت دست است چه برسد به نماینده مجلس! مردم ایران درهمه امور اجتماعی واقتصادی وسیاسی مقصر صددرصد هستند.

دیدگاه شما