پنجشنبه 22 آبان 1399 - 23:16

اولین امام جمعه یاسوج بر اثر کرونا درگذشت

به گزارش بویرنیوز، آیت الله قربانعلی شهمیری امام جمعه شهرهای یاسوج و کاشمر ، متولد ۱۳۱۸ در روستای مسلم‌آباد نیشابور. امروز جان خود را از دست داد .

تحصیلات مرحوم شهمیری خارج فقه و اصول. اساتید: میلانی، وحید خراسانی، فرید نهاوندی، محمدی گیلانی، شیخ غلامحسین تبریزی، میرزا احمد مدرس، سبحانی بوده است .

بر اساس این گزارش سوابق علمی و اجرایی مرحوم شهمیری در حوزه علمی تحقیق و تدریس و در بخش اجرایی مسئول کمینه انقلاب آستارا، امام جمعه زابل، امام جمعه یاسوج، رئیس دفتر نمایندگی امام خمینی (ره) در بنیاد مسکن یاسوج، دبیر هیئت مدیره هلال احمریاسوج، رئیس شورای کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) یاسوج، رئیس شورای هماهنگی نهادهای انقلاب اسلامی یاسوج، رئیس انجمن حمایت از زندانیان، عضویت در ستاد پشتیبانی از جبهه و جنگ یاسوج، امام جمعه شهرستان کاشمر در استان خراسان بوده است .

از سال ۱۳۵۹، به عنوان امام جمعه‌ی یاسوج، مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد منصوب شد و مدت هشت سال تا ۱۳۶۷ش در آن سمت بود. در مدت امامت جمعه در آن استان، در تمام دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور می‌یافت. از دیگر مشاغل او در شهر یاسوج می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: رئیس دفتر نمایندگی امام خمینی(ره) در بنیاد مسکن، دبیر هیئت مدیره‌ی هلال احمر، رئیس شورای کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره)، رئیس شورای هماهنگی نهادهای انقلاب اسلامی، رئیس انجمن حمایت از زندانیان، عضویت در ستاد پشتیبانی از جبهه و جنگ، جذب و هدایت کمک‌های مردمی به جبهه‌های جنگ، و… . وی در اولین دوره‌ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان کهکیلویه و بویراحمد نامزد نمایندگی شد و توانست با کسب اکثریت آرا به آن مجلس راه یابد. در ۱۳۶۷ش به سمت امامت جمعه‌ی شهرستان کاشمر در استان خراسان منصوب شد و هم‌اکنون نیز در آن سمت می‌باشد. از اقدامات عام‌المنفعه‌ی او می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: تأسیس حوزه‌ی علمیه‌ی ولیعصر و مدیریت آن، احداث مصلای امام خمینی(ره)، احداث مسجد حضرت ابوالفضل، همکاری در تأسیس دانشگاه آزاد و پیام نور در کاشمر، همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه در تجدید بنای مسجد عتیق، تأسیس مدرسه‌ی علمیه‌ی امام خمینی(ره) در کوه‌سرخ، تأسیس کانون قرآن، احیا و احداث چندین مسجد دیگر، تشکیل جلسات تفسیر و… .

دکتر ضیا هاشمی سرپرست سابق وزارت علوم و مدیرعامل پیشین ایرنا در پیامی درگذشت آن مرحوم والا مقام را تسلیت گفت:

بسمه تعالی

ضایعه درگذشت استاد فقید مرحوم آیت‌الله شهمیری اولین امام جمعه یاسوج را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ مسئلت می‌کنم روح بلند او را که بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت، غریق رحمت خویش فرماید.

ایشان حقیقتا از آیات الهی بودند و در ذهن و دل مردم یاسوج و تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاهی منحصر به فرد دارند.

او عالمی متقی، خطیبی مبرز، استادی ممتاز و شخصیتی فوق‌العاده بودند و جای خالی او هرگز پر نخواهد شد، همچنانکه جای خالی‌اش در یاسوج هم هرگز پر نشد.

اینجانب فقدان آن بزرگمرد را به فرزندان ارجمندش و همه بازماندگان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

روحش شاد و با اولیای الهی محشور باد.

سید ضیاء هاشمی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326587
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حاج کا ظم الفونه گفت:

    باموهای سپیدش پاکی قدمش صفای وجودش سنگینی سکوتش نجابت و غرورش وزمزمه کا مش در جذب محراب گستره وسیع جنت بود روحش شاد

  2. محمد گفت:

    خدایش رحمت کند مرحوم شهمیری را اما بویرعزیز عکسی را که گذاشته ای مربوط به ایت الله شهمیری نیست بلکه ایت الله عبدالحسین غروی است

  3. ناشناس گفت:

    سلام اگر می شود عکس خودش را بگذارید متشکرم

  4. مجتبی شهمیری گفت:

    سلام علیکم . شب به خیر.
    با عرض پوزش در خبر مربوط به رحلت عالم ربانی مرحوم حجت الاسلآم شهمیری عکس مرحوم ایت الله غروی نماینده آذربایجان غربی به اشتباه به جای ایشان درج شده ضروری است اصلاح بفرمایید
    مجتبی شهمیری فرزند ارشد ایشان

  5. مونسان گفت:

    تا سال ۶۷ هم استان محروم. کهگیلویه و بویراحمد میزبان غر یبه. ها بود اما مغز های متفکرش قربانگاه غریبه ها بود نباید زیر چکمه دیگران خوشحال شویم نه کشور ونه استانمان

دیدگاه شما