چاپ این برگه

افزایش فوتی های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/۴ نفر در شبانه روز گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به تشریح آخرین وضعیت کرونا ویروس در کهگیلویه و بویر احمد پرداخت

به گزارش بویرنیوز؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید19 استان به 236 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 407 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 178 بیمار کرونایی قطعی بوده و 25 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 12 هزار و 172 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان کرد: امروز 467 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که حدود 49 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه(40درصد)،بویراحمد(33درصد)، گچساران(12درصد)، لنده (6درصد) و دنا (5درصد) بودند و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان می باشند.

یزدان پناه گفت: در موج جدید افزایش تعداد بیماران بدحال دیده می شود که احتمالا به دلیل جهش های ژنتیکی در ویروس سرایت پذیری و کشندگی آن بیشتر شده است به عبارت دیگر تعداد بیماران نیازمند خدمات ویژه متاسفانه در این موج بیشتر شده است و مردم باید با رعایت بهداشت به خصوص استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات بخصوص تجمعات خانوادگی به فکر سلامت خود، خانواده و جامعه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا مقررات قرنطینه خانگی را رعایت نمی کنند، گفت: گزارش‌هایی از بعضی کسانی که باید در منزل قرنطینه باشند دریافت می‌شود که مقررات لازم را رعایت نمی‌کنند و در اماکن عمومی حضور می‌یابند که با ایجاد ردیابی های هوشمند تحت نظارت قرار می گیرند و با افراد متخلف برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.